Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejrychlejší ferrari všech dob jsou v Česku, hned dvě najednou

Jména majitelů těchto unikátů se veřejnost nedozví. Dvě ze čtyř objednaných už jsou v Česku. Obě mají unikátní lak a spoustu nadstandardních doplňků, každé stálo devět a půl milionu. Ferrari 599 Gran Turismo Omologata je nejrychlejší sériové ferrari všech dob.

Z nuly na stovku vystřelí tohle superferrari za 3,35 sekundy a rozjede se až na 335 kilometrů v hodině. Nové GTO je dokonce silnější než kultovní Enzo Ferrari. Vznikne v 599 kusech.

"Obě auta dorazila během jediného týdne, to je velmi nestandardní situace," líčí Jiří Rozkošný ze zastoupení legendární italské automobilky Scuderia Praha. Hned dvě GTO se sešla v Praze, protože v Maranellu finišovali s výrobou posledních kousků před závodní dovolenou.

Ferrari 599 GTO

GTO je ještě nabroušenější verzí dvanáctiválcového 599 GTB Fiorano (test ZDE). Z šestilitrového motoru v Maranellu vymámili dalších padesát koní a postavili nejsilnější ferrari, které může jezdit v běžném provozu.

Unikátní model vrátil na čas do ceníku trojpísmenní GTO, což značí "Gran Turismo Omologata". To říká, že to je vlastně závodní nádobíčko, schválené pro provoz na běžných komunikacích. Stejné označení nesly slavné modely historie, které ve své době tvořily vrchol nabídky Ferrari. Ferrari 250 GTO z let 1962-64 je podle znalců jedno z nejkrásnějších aut z Maranella všech dob, vzniklo jich pouze 39 kusů. Ferrari 288 GTO vzniklo v letech 1984 až 1986 277 kusů.

Do Česka zatím dorazil rudý a svítivě žlutý exemplář. Obě barvy si vybrali kupci přímo v Maranellu ve speciálním ateliéru, kde si auto čtyři měsíce před výrobou konfigurují. Na míru jim třeba tvarují speciální anatomické sedačky. Zákazníci si ale vybírali nové superferrari mnohem dřív a jen podle obrázků. Mnohdy auta objednávají ještě před jejich oficiálním představením.

Ferrari 599 GTO

Barvu vybrali čeští majitelé ze speciální nabídky odstínů. Oba mají nadstandardně vyvedené interiéry celé čalouněné alcantarou a další originální detaily. Žluté GTO má kromě italské vlajky na zádi třeba malého černého vzpínajícího se koníka ze znaku Ferrari i na víčku nádrže. Majitel žlutého exempláře si také přál, aby se mu všichni, kdo na výrobě jeho kousku pracovali, podepsali. Jejich autogramy najdete na karbonovém krytu motoru.

Výkon zvýšený na 670 koní doprovodili konstruktéři také snížením hmotnosti na 1495 kilo (1605 s náplněmi). Ve dvanáctiválci objemu 5999 ccm je schováno 620 Nm.

Ferrari 599 GTO

Ferrari GTO vychází ze závodní laboratoře 599XX. Ta by ale na běžnou silnici nemohla, proto inženýři v Maranellu museli trochu ubrat ze svých nekompromisních nároků.

V rámci diety nahradily standardní materiály drahé a lehké kompozity a ztenčovala se dokonce i skla. Lehčí oproti obyčejnému fioranu je také superrychlá šestistupňová převodovka (přeřadí za 50 milisekund) a výfukový systém.

Přepracovávala se také aerodynamika, při dvoustovce tlačí auto k podložce 144 kilo. Přepracovaný předek auto o kousek zkrátil, přibyly spojlery a výřezy v karoserii, které mají za úkol přivádět více vzduchu a lépe tak chladit důležité komponenty.

Karbokeramické brzdy jsou lehčí, mají lepší aerodynamiku a lépe se chladí díky speciálním štítům, které je kryjí ze strany ráfku. Ze stovky zastaví auto na 32,5 metrech. A Michelin namíchal speciální směs na pneumatiky (vpředu 285/30 ZR20, vzadu 315/35 ZR20).

Úprav se dočkal podvozek, řízení a nastavení systému kontroly trakce. Manettino, kterým pilot přenastavuje auto na různé režimy, přišlo o polohu ICE, namísto ní je nově CT-off (vypnutá kontrola trakce).

Řidič má k ruce nové rozhraní Virtual Race Engineer (VRE), které stále monitoruje stav a výkony auta. Speciální palubní počítač umožňuje přenastavovat citlivost a charakteristiku palubních systémů. Nechybí měřič přetížení a dokonce speciální systém, který řidiči ukazuje, na kolik využívá potenciál celého auta.

Ferrari 599 GTOFerrari 599 GTO

Ten nejlepší pilot zajede okruh ve Fioranu s novým GTO za 1 minutu a 24 sekund. Na legendárním testovacím okruhu nedaleko maranellské fabriky je tedy o sekundu rychlejší než Enzo Ferrari.

"V interiéru budete mít i plaketu, která potvrzuje, že vůz pochází z této limitované edice," říká Petr Kabát, vedoucí prodeje Ferrari.

Základní cena je 265 tisíc eur bez DPH, díky mnoha příplatkovým položkám se ale cena českých kousků dostala ke 320 tisícům eur bez daně. Přepočteno na české koruny je to přes 9,5 milionu. "Už jsou vyprodané," zklamává případné další zájemce Kabát.

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...