Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nekonečný příběh Škody Octavia II. Díl druhý: Máme ji! (?)

  11:08aktualizováno  11:08
Tuzemská automobilová veřejnost už několik týdnů žije druhou generací Škody Octavia. Na internetu a v motoristických časopisech kolují "zaručené" fotky nové "oktávky". Před nedávnem jste mohli vidět (a především hojně diskutovat) nad fotografiemi z britského Auto Expressu.

Opět se strhla velká bitva všech, kteří mladoboleslavskou novinku "stoprocentně viděli". Více si přečtěte TADY. Nová Škoda Octavia bude dozajista o něco delší, mohutnější a samozřejmě také dražší. Prohlášení šéfa Škody Vratislava Kulhánka: "cena nebude menší ani stejná jako u stávajícího vozu, který budeme v Česku vyrábět až do konce příštího roku," kandiduje na titul nejdiplomatičtějšího prohlášení roku 2004. 

"Automobilové špióny" si můžeme rozdělit přibližně do  tří kategorií.

První skupina tvrdí, že právě taková "oktávka", jakou jste u nás mohli vidět na rozmazaných fotkách z Auto Expressu, je ta pravá. V podstatě velmi podobná své předchůdkyni, stále velmi důstojná a tak trochu německy "chladná".  Tady najdete kombík.

Druhá skupina říká, že auto bude o moc avantgardnější - "roomsterovatější". Na toto téma existují dvě verze fotografií. Tady je obrázek liftbacku a tady je kombík.  Tato fotografie, kterou má na svých stránkách i jeden z rakouských prodejců Škodovek,  se "tváří" velmi věrohodně, pozastavujeme se však minimálně na příliš velkém rozdílu v nasvětlení celého vozu a tabulky poznávací značky.  "Roomster" varianta se jeví jako nejnepravděpodobnější. I když je představa o Škodovce, která se od světové produkce rázně odlišuje, velmi lákavá, přeci jen víme, že mateřský Volkswagen má o automobilce jiné představy. Od stylistického bláznovství je v koncernu VW někdo jiný. Pro zajímavost řekněme, že jeden z italských automobilových serverů se právě s těmito fotografiemi minulý týden "vytasil".

Třetí skupina říká, že nová octavia bude úplně jiná, něž jakou ji vidíme na všech fotografiích a obrázcích. A pro nás je prozatím tajná! Nedokáží ji popsat - natolik je pravděpodobně krásná, oslňující, avantgardní/klasická (dle potřeby a vkusu pisatele) ... K této variantě se nedokážeme vyjádřit, nic konkrétnějšího totiž nikdo neprozradil.

Máme ji! (?)
Nejnovější úlovek je z německého magazínu Stern. První ostrý obrázek s novou octavií vypadá docela důvěryhodně. Fotografii vytvořil grafik s pomocí počítače pravděpodobně podle toho, co viděl v Auto Expresu. I místo, kam je nová octavia zasazena vypadá relativně důvěryhodně - viz tato fotografie superbu. Dojem pravosti fotografie je tak téměř dokonalý. Jediným slabým místem jsou stěrače, které jsou příliš "posunuté" vpravo. S největší pravděpodobností je obrázek velmi zdařilým "make-upovaným" superbem.


Co nového o škodovce víme:
* Největší událostí pro Škodu auto bude ženevský autosalon začátkem března, kde

Okolo nové octavie se vůbec děje moc věcí.
Toto jsme našli v diskuzi k článku z 15/1/2004:
"Včera jsem byl v servisu se svou starou octavií a už mi nabídli že mě zařadí do seznamu zájemců o novou octavii II. Když jsem namítnul, že přeci nemohu kupovat zajíce v pytli a octavii II jsem ještě neviděl. Byl mi poskytnut provizorní "katalog" (pouze k nahlédnutí) pro případné zájemce o octavii II. A můžu se stoprocentní jistotou potvrdit, že je stejná jako na stránkách iDnesu. Můžete mi věřit nebo ne, ale schválně si zajeďte k autoriz. prodejci Škoda a řekněte že máte zájem o vzetí do pořadníku na novou octavii a uvidíte ji také. Je skoro stejná jako původní, jen trochu faceliftovaná.
Zapomněl jsem zmínit, že v základní verzi s motorem 1.4 bude stál 380.000,- Kč . Takže vedení Škodovky zase pouze mlží ..."

bude mít evoluce/revoluce octavie světovou premiéru.

* Rozvor náprav se protáhne na 2578 mm - na stejné podvozkové platformě sedí i nové Audi A3. Octavia bude o 7 centimetrů delší zvenku, které nabudou na druhé polovině vozu. Díky většímu rozvoru tak přibude místo na zadních sedačkách, za které stávající verze sklízela největší kritiku. Velikost zavazadelníku by mohla zůstat nezměněna a nadále by měla být etalonem v nižší střední třídě.

* Podvozky mladoboleslavské automobilce poslední dobou velmi "jdou". Doufejme, že si u nové octavie reputaci nepokazí. Auto by mělo dostat nový podvozek, který by se měl zasloužit o výborné jízdní vlastnosti. Namísto vlečených ramen bude vzadu použito víceprvkové zavěšení kol.

* Nový bude samozřejmě interiér, jeho ztvárnění bude pravděpodobně bližší studené německé představě designu - vlnobití křivek a prolisů se asi nedočkáme.

Co se povídá:
Nová Škoda Octavia RS bude mít pod kapotou namísto motoru 1,8 20V turbo naftový dvoulitr 170 koní (125 kW). Strategie naftových sporťáku, nastolená fabií RS s šestadevadesátikiloWattovou 1,9 TDI, se Škodovce pravděpodobně zalíbila. O něco méně hlasitě se mluví o benzíňáku 2.0T FSI 147 kW.

"Stará" octavia by se měla vyrábět minimálně do roku 2005. Nutno přiznat, že i přes dost "křížků na krku" své kvality stále má a určitě si své zákazníky najde.

Oblíbený kombík octávky by měl přijít koncem letošního roku. (Že by premiéra na podzimním autosalonu v Paříži?)

Z detailů, které by měly novou octavii identifikovat jmenujme směrovky zabudované ve zpětných zrcátkách a obdélníkové víčko nádrže. 

Dočetli jsme se:
„kapota do lichoběžníku a blatníky díky tomu vpředu zasahují do míst, kde byla u minulého modelu kapota“
„bude mít asi menší kufr (asi - neměřil jsem to) a více místa na zadních sedadlech“
„oproti Octavii mnoho změn zvnějšku není, spíše bych to označil za větší facelift“
„nový bude motor 1.6 FSI, na 2.0 TDI si počkáme“
„zajímavější bude nový model pod povrchem, dočkáme se např. měření tlaku v pneu či signalizace nefunkční žárovky apod.“
„nechci vás zklamat, prostě a jednoduše se někde přidalo, něco se roztáhlo apod.“
(zdroj: autorevue)

O nabídkách na prodej zaručených informací, která přicházejí do různých médií, kolují hotové legendy. Jedna nabídka přišla i nám.
Mail z 30/12/2003: 
Vážený pane,
minulý víkend byla v MF Dnes zveřejněna fotografie nové Škody Octavie.
Je dost zajímavé, že se tato fotografie objevila zhruba půl roku před zavedením na trh.
Měl bych pro Vás takový návrh. Mám k dispozici kompletní cenové vyhodnocení na novou Škodu Octavii pro český a slovenský trh.
Ceny, cenové indexy, marže obchodníků, verze, výbavy, počty vozů atd. Myslím, že je to dost zajímavá informace. Pokud budete mít zájem dejte mi vědět smskou na mobil .../...... Nabídka platí pouze do 30.12.2003 do 11,00. Tyto informace mají cenu 350 000,-.
S pozdravem
XY

 

Takto by měla vypadat nová Škoda Octavia.

Takto by měla vypadat nová Škoda Octavia.

Takto by měla vypadat nová Škoda Octavia.

První skupina tvrdí že právě taková "oktávka", kterou má Auto Express na svých rozmazaných fotkách je ta pravá. V podstatě velmi podobná své předchůdkyni, stále velmi důstojná.

Druhá skupina říká, že auto bude o moc avantgardnější - "roomsterovatější".

I když je představa o Škodovce, která se od světové produkce rázně odlišuje, velmi lákavá, přeci jen víme, že mateřský Volkswagen má o automobilce jiné představy. Od stylistického bláznovství je v koncernu VW někdo jiný.

"Roomster" varianta se jeví jako nejnepravděpodobnější. Pro zajímavost řekněme, že jeden z italských automobilových serverů se právě s těmito fotografiemi minulý týden "vytasil".

Fotografii vytvořil grafik s pomocí počítače pravděpodobně podle toho, co viděl v Auto Expresu. Dojem pravosti fotografie je tak téměř dokonalý. Jediným slabým místem jsou stěrače, které jsou příliš "posunuté" vpravo. S největší pravděpodobností je obrázek velmi zdařilým "make-upovaným" superbem.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.