Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jižní Korea v tažení proti cinklým dieselům: nově je v podezření Nissan

  10:00aktualizováno  10:00
Jižní Korea obvinila japonskou automobilku Nissan Motor, že podobně jako německý Volkswagen u naftových verzí svého modelu Qashqai použila zařízení pro obcházení emisních testů.

Nissan Qashqai | foto: Nissan

Jihokorejské ministerstvo životního prostředí sdělilo, že firmu potrestá pokutou a dá podnět k trestnímu stíhání šéfa její korejské divize. Nissan manipulace s testy emisí oxidů dusíku popírá.

Ministerstvo hodlá dát Nissanu pokutu 330 milionů wonů (6,7 milionu Kč) a nařídí stažení všech 814 naftových vozů Qashqai, které se dosud v zemi prodaly. Korea nařídila testy u 20 modelů naftových vozů v listopadu po zjištění, že Volkswagen manipuloval s výsledky testů dusíkových emisí. Podle úřadu i naftový qashqai obsahuje software, který zapíná systém kontroly emisí ve chvíli, když pozná, že se emise měří. Nissan to však popírá.

„Vozy Qashqai prodávané v Koreji splňují požadavky a byly homologovány pro evropskou normu Euro 6, přičemž korejské předpisy povolují dovoz a prodej vozidel splňujících tuto normu,“ reagoval v oficiálním prohlášení Jonathan Adashek, ředitel společnosti Nissan pro komunikaci.

Nissan má zásnuby s Mitsubishi, kterým zmítá jiný skandál

Obvinění Korejců přichází jen několik dní poté, co Nissan, který je součástí globální aliance Renault-Nissan, oznámil, že koupí zhruba třetinový podíl v menším konkurentovi Mitsubishi Motors. Ten se nyní potýká se skandálem kolem falšování údajů o spotřebě pohonných hmot u mitsubishi prodávaných na japonském trhu.

Kutilové a kaskadéři

Podívejte, co odhalili na německých STK

GTÜ kuriozity

GTÜ kuriozity

Nissan za podíl zaplatí 237,4 miliardy jenů (téměř 52 miliard korun). Automobilka se tak stane největším akcionářem Mitsubishi a získá nad konkurentem faktickou kontrolu. „Pomůžeme této firmě řešit problémy, kterým čelí zejména při obnovování důvěry spotřebitelů v efektivitu využití paliva,“ uvedl šéf Nissanu Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci automobilek. Mitsubishi přiznalo, že její zaměstnanci u některých modelů miniautomobilů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. Metody testování spotřeby odporující japonským předpisům prý firma používala od roku 1991. Více čtěte zde

Aféry kolem testování emisí a spotřeby paliva hýbou automobilovým světem od loňského září. Volkswagen tehdy přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut (speciální přílohu o kauze Dieselgate najdete zde). Právě Jižní Korea přistupuje k sankcionování automobilek za manipulace s emisními testy velmi tvrdě. Jihokorejské ministerstvo životního prostředí už loni v listopadu vyměřilo Volkswagenu rekordní pokutu 14,1 miliardy wonů (313 milionů korun), německý koncern také musí svolat do servisů k úpravě přes 125 tisíc naftových vozů.

Evropské úřady po aféře Volkswagenu vesměs zjistily, že limity pro emise oxidů dusíku v reálném provozu překračuje většina modelů osobních naftových vozů (čtěte tady).





Nejčtenější

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.