Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jižní Korea v tažení proti cinklým dieselům: nově je v podezření Nissan

  10:00aktualizováno  10:00
Jižní Korea obvinila japonskou automobilku Nissan Motor, že podobně jako německý Volkswagen u naftových verzí svého modelu Qashqai použila zařízení pro obcházení emisních testů.

Nissan Qashqai | foto: Nissan

Jihokorejské ministerstvo životního prostředí sdělilo, že firmu potrestá pokutou a dá podnět k trestnímu stíhání šéfa její korejské divize. Nissan manipulace s testy emisí oxidů dusíku popírá.

Ministerstvo hodlá dát Nissanu pokutu 330 milionů wonů (6,7 milionu Kč) a nařídí stažení všech 814 naftových vozů Qashqai, které se dosud v zemi prodaly. Korea nařídila testy u 20 modelů naftových vozů v listopadu po zjištění, že Volkswagen manipuloval s výsledky testů dusíkových emisí. Podle úřadu i naftový qashqai obsahuje software, který zapíná systém kontroly emisí ve chvíli, když pozná, že se emise měří. Nissan to však popírá.

„Vozy Qashqai prodávané v Koreji splňují požadavky a byly homologovány pro evropskou normu Euro 6, přičemž korejské předpisy povolují dovoz a prodej vozidel splňujících tuto normu,“ reagoval v oficiálním prohlášení Jonathan Adashek, ředitel společnosti Nissan pro komunikaci.

Nissan má zásnuby s Mitsubishi, kterým zmítá jiný skandál

Obvinění Korejců přichází jen několik dní poté, co Nissan, který je součástí globální aliance Renault-Nissan, oznámil, že koupí zhruba třetinový podíl v menším konkurentovi Mitsubishi Motors. Ten se nyní potýká se skandálem kolem falšování údajů o spotřebě pohonných hmot u mitsubishi prodávaných na japonském trhu.

Kutilové a kaskadéři

Podívejte, co odhalili na německých STK

GTÜ kuriozity

GTÜ kuriozity

Nissan za podíl zaplatí 237,4 miliardy jenů (téměř 52 miliard korun). Automobilka se tak stane největším akcionářem Mitsubishi a získá nad konkurentem faktickou kontrolu. „Pomůžeme této firmě řešit problémy, kterým čelí zejména při obnovování důvěry spotřebitelů v efektivitu využití paliva,“ uvedl šéf Nissanu Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci automobilek. Mitsubishi přiznalo, že její zaměstnanci u některých modelů miniautomobilů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. Metody testování spotřeby odporující japonským předpisům prý firma používala od roku 1991. Více čtěte zde

Aféry kolem testování emisí a spotřeby paliva hýbou automobilovým světem od loňského září. Volkswagen tehdy přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut (speciální přílohu o kauze Dieselgate najdete zde). Právě Jižní Korea přistupuje k sankcionování automobilek za manipulace s emisními testy velmi tvrdě. Jihokorejské ministerstvo životního prostředí už loni v listopadu vyměřilo Volkswagenu rekordní pokutu 14,1 miliardy wonů (313 milionů korun), německý koncern také musí svolat do servisů k úpravě přes 125 tisíc naftových vozů.

Evropské úřady po aféře Volkswagenu vesměs zjistily, že limity pro emise oxidů dusíku v reálném provozu překračuje většina modelů osobních naftových vozů (čtěte tady).







Nejčtenější

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.