Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moskevské odhalení: nová Mazda 6 se opravdu povedla

Necelý měsíc před evropskou premiérou v Paříži ukázala Mazda svůj nový sedan 6 na autosalonu v Moskvě. Velký vůz má velmi povedený design, solidní techniku a je relativně lehký. Novinka by mohla rozvířit vody ve střední třídě.
Mazda 6 (2013)

Mazda 6 (2013) | foto: Mazda

Mazda 6 je už od svého první vydání pojmem mezi nadšenými řidiči. Skvělý podvozek aspiroval u první šestky na titul krále mezi předokolkami. Jediným problémem, který se objevil až v průběhu let, byla koroze karoserie. Dodnes je šestka skvělým tipem na ojetinu. S pohledem na ceny se dá rozhodně říci, že nedoceněnou.

Ač již první dvě generace Mazdy 6 sklízely v Evropě solidní úspěchy, tak nová, třetí generace by měla japonské automobilce pomoci ukousnout mnohem větší díl trhu. Nová Mazda 6 míří do silně obsazeného segmentu, kde se potkávají ve spodní části bestsellery VW Passat, Ford Mondeo nebo Toyota Avensis a Peugeot 508 a na konci segmentu se novinka srovnává i s levnějšími variantami prémiových značek převážně německé provenience.

Mazda chce s novou šestkou zaujmout všechny potenciální zákazníky, takže vedle sedanu nabídne i kombi a hovoří se i o kupé, sportovní variantě a v nabídce má být i provedení 4×4. A to už je slušný záběr, který předchozím generacím Mazdy 6 chyběl.

Jako první Mazda oficiálně představila sedan ve specifikaci pro ruský trh, proto si novinka premiéru odbyla na moskevském autosalonu. To ovlivnilo i paletu motorů Skyactiv, kterou Mazda zatím odhalila. Jsou ta dva benzinové motory splňující emisní normu Euro 4. Pro Evropu bude nabídka stát spíš na dieselových agregátech, to se ale dozvíme až na konci září na autosalonu v Paříži, kde se auto představí v evropské premiéře.

Design novinky ovlivnil nový styl značky Kodo - Soul Of Motion, který už automobilka aplikovala na úspěšném SUV CX-5. To samé pak platí pro techniku a motory, které značka halí do označení Skyactiv. Proporce odhaleného sériového auta nakonec nebyly takovým překvapením, odpovídají konceptu Takeri, který Mazda ukázala již loni na podzim na tokijském autosalonu.

Mazda 6 (2013)

Zpředu je jasným poznávacím prvkem poměrně velká maska chladiče, kterou už známe ze SUV CX-5. Oproti konceptu Takeri se příď u sériové Mazdy 6 přestylizovala do obyčejnější podoby s výrazněji tvarovaným nárazníkem a konvenčnějším spodním spojlerem s mlhovkami. Zůstaly ale mohutné prolisy předních blatníků, které tvoří jakési vlny postupující až do předních dveří.

Relativně jednoduché, ale velmi elegantní linie vyniknou při bočním pohledu. Auto působí majestátně a především napojením C sloupku na zadní partii připomíná auta o kategorii výš. U vozu na prvních fotografiích pomáhá proporcím i nová červená barva a decentně použité chromování okolo oken a lišty okolo masky a na víku kufru.

Mazda 6 (2013)

To, že Mazda míří s novou šestkou vysoko, naznačují i rozměry novinky. Auto se na délku natáhlo oproti současné generaci o podstatných 10 centimetrů na výsledných 4,865 metru. S 2,83 metru je i rozvor na špičce třídy. Šířka auta má hodnotu 1,84 metru a výška 1,45 metru. Dodejme, že všechny údaje platí pro verzi na ruský trh, ale je málo pravděpodobné, že by se ta evropská v tomto směru měla nějak výrazně lišit.

Mazda slibuje řidičům perfektní jízdní vlastnosti novinky. Dílem k tomu má přispět velmi tuhá karoserie, na kterou výrobce použil z velké části vysokopevnostní ocel, a také podvozek Skyactiv. Ten má vpředu zavěšení McPherson a vzadu víceprvkové členy. Optimalizované je i řízení s elektrickým posilovačem a nové brzdy s kotouči na všech kolech. K dobrým jízdním výkonům má přispět i nízký součinitel odporu vzduchu (0,26).

Mazda 6 (2013)

Pro pohodlí cestujících zvětšila Mazda i prostor kabiny. Oproti současnému modelu má řidič se spolujezdcem na šířku o dva centimetry víc prostoru, vzadu sedící pasažéři pak získají čtyři centimetry před koleny a užijí si delší sedáky i opěradla. Řidič by měl ocenit nový palubní systém, který se skládá ze dvou displejů. Menší 3,5palcový je v přístrojovém štítu, větší pětipalcový s navigací pak ve středové konzoli.

Kondenzátory uleví brzdám

Nová šestka také dostane nový systém rekuperace při brzdění i-ELOOP, která ukládá vyrobenou elektrickou energii v kondenzátorech. Více čtěte zde

Ve výbavě bude hned několik bezpečnostních prvků: reflektory budou mít samočinné natáčení do zatáčky a také automatické přepínání z dálkových na potkávací. Pro městský provoz automobilka připravila systém automatického brzdění do rychlosti 30 kilometrů za hodinu a zrcátka budou zase monitorovat mrtvé úhly.

S motory se to po moskevské premiéře má tak, že zatím známe dva určené pro ruský trh. Oba jsou atmosférické zážehové čtyřválce Skyactiv-G. Menší má objem dva litry a výkon 110 kW, větší pak 2,5 litru a výkon 141 kW. V obou případech jsou motory vybaveny start-stop systémem a u slabšího bude na výběr manuální nebo automatická šestistupňová převodovka. Silnější motor pak bude v Rusku dodáván jen s šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Dobrým znamením je slušná hmotnost 1 340 až 1 410 kilogramů podle motoru a převodovky. Ostatně, na hubnutí nových modelů jsou u Mazdy velcí odborníci.

Ceny nového modelu zatím automobilka neuvedla. Současná generace startuje s dvoulitrovým benzinovým motorem na 650 000 korunách.

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...