Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Micra: motor žíznivý, prostor nadprůměrný

  8:44aktualizováno  8:44

hodnocení iDNES 4/5

Micra však není pouze atraktivním přibližovadlem do města, pořádně rozparádit se umí i při jízdě po dálnici, kde díky své hmotnosti působí hbitě. Výborný podvozek, možná i příliš tvrdý na městské auto, dovolí řidiči vyvádět s microu "psí kusy".
 

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Na silnicích a silničkách, kde výkon vozu není rozhodujícím parametrem umí "nákupní taška" od Nissana prohánět daleko silnější a větší vozy. Rozhodně důstojný nástupce předchozí generace prvního japonského automobilu, který se může pyšnit titulem Evropské auto roku (1993) a více než 1,3 milionem prodaných vozů za 10 let prodeje.

VNĚJŠÍ VZHLED
"Vykulené" oči předních světlometů jsou hlavním identifikačním znakem 3,71 metru dlouhé micry této generace. Micra je nabízena ve tří- i pětidveřové verzi, ve dvou stupních výbavy.

Exteriéru dominují oblé křivky, které dávají při pohledu zvenčí kompaktní a hravý dojem. Ocení je i cestující uvnitř vozu, kteří především díky velkorysé křivce střechy, rozhodně netrpí pocitem nedostatku prostoru.

Nejdominantnějším prvkem přední části vozu jsou vysoko posazené světlomety. Předek micry však i přesto není "prázdný", dvoudílná mřížka chladiče s chromovým pruhem uprostřed vykouzlila, ve spolupráci s oblinami předního nárazníku, na "tváři" automobilu přívětivý úsměv. Umístění směrovek pod již zmíněnou mřížkou chladiče je nejen nápadité, ale především praktické.

Výrazný boční prolis oddělující prosklenou část vozidla od zbytku karoserie probíhá přes celou "délku" micry. O něco méně "ustoupená" boční okna přidávají designu nezbytnou dávku robustnosti. Boční výrazná křivka prolisu rozhodně není samoúčelná, designéři Nissanu ji využili už v zadní části, kde vytváří prostor pro vertikálně umístěné sdružené světlomety.

Ze všech pohledů oblé zadní okno, nahoře zakončené lištou spojleru s integrovaným třetím brzdovým světlem, opisuje horizontální oblouk přídávající na členitosti víka zavazadelníku. Velké logo Nissanu je pak třešničkou na "dortíku" se jménem micra.





Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.