Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové audi lesů, vod a strání: Cross Coupé Quattro

aktualizováno 
Na dnes začínající šanghajský autosalon se řádně vyzbrojila i automobilka z Ingolstadtu. Prototyp nového SUVčka se jmenuje Cross Concept Coupé Quattro. Jak už komplikované jméno napovídá, bude chtít i na výlety mimo silnice. Konkurovat má například BMW X3 nebo freelanderu od Land Roveru, do stejných vod má prý časem vstoupit i Mercedes s modelem MLK.

Audi Cross Coupé Quattro | foto: Audi

Audi pod kapotu šanghajského konceptu namontovalo nový dvoulitrový commonrailový turbodiesel, s kterým chce vyrazit také na přísný severoamerický trh.

Musí tak splňovat emisní normu Euro 6 a přísné americké předpisy, motor proto disponuje systémem Bluetec, který pomocí močoviny vstřikované v malých dávkách do výfukového systému ničí oxidy dusíku (NOx). Horké výfukové plyny přemění močovinu na čpavek, který rozkládá oxidy dusíku na dusík a vodu.

Nový čtyřválec nabídne 204 koní (150 kW) výkonu a 400 newtonmetrů kroutícího momentu. Audi slibuje průměrnou spotřebu 5,9 litru nafty na 100 kilometrů.

Interiér je přísně čtyřmístný a jde společně s typickými audi-liniemi exteriéru vstříc chutím vyznavačů aut se čtyřmi kruhy na mřížce chladiče - samozřejmě protáhlé až do nárazníku.

Nechybí prosklená střecha a dvacetipalcová kola (245/45). Cross Coupé bohužel nedostalo diferenciál Torsen, pohon všech kol obstarává systém s mezinápravovou spojkou Haldex, kdy se pohon druhé (zadní) nápravy připíná pouze v případě prokluzu primárně hnaných předních kol.

Napříč uložený motor spolupracuje s převodovkou S-Tronic, takhle říkají u Audi dvouspojkovému DSGčku. Volič převodovky už zakrněl do podoby zvláštně tvarované malé páky, za ní najdeme tlačítko ovládající elektronicky parkovací brzdu.

Na cestu svítí LED diody, brzdění mají na starosti kotouče z keramiky, vyztužené uhlíkovými vlákny, které ušetřily oproti oceli 20 kilogramů hmotnosti a vydrží 300 tisíc kilometrů.

Řidič má na výběr ze tří různých nastavení podvozku (nechybí magnetické tlumiče - více), motoru, převodovky a řízení, která nesou jména: Dynamic, Sport a Efficency.

Charakter prvních dvou je jasný už podle označení, třetí má za úkol co nejvíce šetřit peněženku řidiče i ovzduší. V tomto případě se vypne klimatizace (je možné ji znovu manuálně aktivovat), adaptivní tempomat zamezí prudkým změnám rychlosti a navigace předem hlásí místa, kde bude třeba zpomalovat, aby nebylo třeba prudce brzdit. Auto pak pojede o pětinu úsporněji než s dynamickým modem.

Nechybí multimediální rozhraní, ovládané přes dotykový displej a schopné rozeznat psané písmo (psát můžete prstem dokonce i čínské znaky). Monitor umí zobrazit jiné informace očím řidiče a jiné pro spolujezdce. Neřidič tak může například sledovat televizní program, zatímco vládce volantu vidí na displeji jen provozní údaje.

Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



 



Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.