Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Audi odhaluje nové TT. Začíná od přístrojovky

Audi si oblíbilo lasvegaský veletrh spotřební elektroniky CES. Právě na něm představilo interiér nové generace kupé TT. Přístrojovka je subtilnější a jednodušší, převratem pak je přestěhování velkého displeje ze středového panelu před oči řidiče.

Interiér nového Audi TT | foto: Audi

Audi představí už třetí generaci TT během letošního roku. Na veletrhu CES ukazuje v předstihu konečnou podobu přístrojovky a předních sedadel. Ergonomové a vývojáři také vymysleli nová řešení rozvržení pracoviště řidiče a vylepšili podobu komunikačního rozhraní.

Není to poprvé, co Audi na CESu představilo v předstihu interiér nového modelu. Před dvěma lety takto odhalilo vnitřek Audi A3.

Virtuální přístrojovka

Základní architektura a rozvržení se moc neliší od stávajícího TT a ostatních audi. Velkou novinkou je však velký displej s uhlopříčkou 12,3 palce, který nahrazuje celou kapličku pod volantem. Všechny informace, které běžně zobrazuje kaplička a displej uprostřed přístrojovky, budou nově integrovány dohromady.

Interiér nového Audi TT

Displej s vysokým rozlišením umožňuje měnit grafickou podobu. Základní varianty budou dvě: klasická s virtuálními budíky a modernější s větším množstvím informací, které nesouvisí přímo s provozem auta (zobrazení navigace, telefonních kontaktů apod). Prostředí se inspiruje chytrými telefony, ale Audi chvályhodně zůstává u klasických mechanických ovladačů. Zástupkyně automobilky už dříve pro iDNES.cz prohlásila, že dotykové displeje nejsou pro auta to pravé.

100 tisíc rádií v autě

O novinkách Volva na veletrhu CES čtěte ZDE

Součástí je poslední verze multimediálního systému MMI ovládaná tradičními tlačítky na středovém tunelu za řadičkou. Ovladače jsou také na volantu a nechybí ani speciální ovladač MMI Touch, který umožňuje přibližovat v mapách a psát prstem písmena podobně jako na smartphonu.

Celkově je celá přístrojovka jednodušší a subtilnější. Zmizel velký displej uprostřed. Otázkou je, jak mají vývojáři vymyšleno ovládání některých funkcí, které využívá spolujezdec. Třeba ladění rádia dostává často na starost on.

Designéři zachovali kruhové výdechy klimatizace, uprostřed přístrojovky se zobrazuje nastavená teplota. Novinkou je mezi praktiky spíš nevítaná elektronická parkovací brzda.

Interiér nového Audi TT

Nová jsou také sedadla. Mají integrované opěrky hlavy a pneumaticky stavitelné bočnice, které lépe obejmou tělo. I nové TT dostane volant, který není kulatý.

Nové Audi TT bude stát na nové modulární platformě koncernu Volkswagen. Architekturu MQB využívá většina novinek koncernu, včetně Škody Octavie.

První generace TT je bezpochyby jedno z aut s nejvýraznějším designem posledních desetiletí a podepsán pod ním je dnešní šéfdesignér Kie Peter Schreyer. Druhé TT, které je k mání od roku 2006 je vzhledově umírněnější. Jeho test čtěte zde. Třetí generace by podle hlasů ze zákulisí mohla přidat na agresivitě.

  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...