Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový golf dostane nástupce už za tři roky

  13:15aktualizováno  13:15
Volkswagen Golf šesté generace, který se právě představuje světu, lze považovat za přechodné řešení. Měl by se vyrábět jen tři roky, a ne obvyklých šest let, jak to u střídání modelových generací bývá. Důvodem je zrychlená příprava Golfu VII.

Ilustrační foto | foto: VolkswageniDNES.cz

Zcela nový vůz bude lépe připraven na využití alternativních pohonů. A tím zajistí majitelům nižší spotřebu paliva a menší zátěž pro životní prostředí.

Na přelomu roku 2011 a 2012 tak bude mít koncern Volkswagen hotovou novou platformu v nižší střední třídě, do níž spadá také Škoda Octavia.

Informaci přinesl v Německu vycházející odborný časopis Automobilwoche. Odvolává se na interní zprávu koncernu Volkswagen, již má k dispozici. Podle ní tak německá firma počítá s tím, že prodá během tří let 1,6 milionu nových golfů. Zatímco předchozího modelu se prodalo ke 3 milionům.

Nejen Volkswagen, ale také řada konkurentů připravuje nové motory s nižší spotřebou paliva. Nejčastěji se hovoří o hybridních pohonech a elektrovozech. Golf sedmé generace tak bude mít takovou technickou základu, která bude schopna přijmout vedle běžného motoru také třeba velké baterie pro elektromotory. Nebo hybridní pohon složený ze dvou agregátů.

Hybridní Golf Twin Drive už automobilka letos zkouší na běžných silnicích. V jeho útrobách pracuje společně dieselový agregát a elektromotor. Baterie je možné dobíjet z běžné zásuvky. Sériová výroba tohoto vozu se podle německých médií neměla spustit před rokem 2015. Růst cen pohonných hmot však uvedení novinky může urychlit, nová platforma může být podle informací Automobilwoche připravena o tři roky dříve.

Kvůli snižování spotřeby paliva pomalu ustává také zvětšování karoserií aut, k nimž v posledních desetiletích docházelo s příchodem nové generace vozů. Další generace golfu by také neměla dále růst.

K tomuto tématu se pro Automotive News Europe vyjádřil v zářijovém vydání slavný italský designér Giorgetto Giugiaro: "Podle mne by zavedení maximální délky auta 4,5 metru a výšky do 1,7 metru stačilo k tomu, abychom mohli navrhovat auta pro každého." Menší a lehčí auta vypouštějí nižší dávky škodlivého CO2, píše Automotive News Europe.

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.