Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Astra je tady a vzhlíží k úspěšné insignii

  14:00aktualizováno  14:00
"Do konce května se GM rozhodne, komu prodá Opel," nechal se včera slyšet Fritz Henderson, šéf amerického kolosu. A dnes se německá automobilka pochlubila novou generací svého stěžejního modelu. Nový Opel Astra by mohl nalákat i další zájemce, zatím je první ve frontě Fiat, zájem také projevil rakousko-kanadský výrobce Magna-Steyr spojený s ruskou automobilkou GAZ.

Opel se chlubí asi nejlepší modelovou řadou ve své historii a velká insignia jde na dračku, že fabrika nestačí vyrábět. Zároveň ale nad rüsselsheimskou automobilkou visí hrozba, že ji potápějící se moloch General Motors, který míří k bankrotu, stáhne s sebou.

Vývoj se ale zastavit nemůže. Právě teď se Opel chlubí s novou astrou, odvěkou rivalkou Vokswagenu Golf.

Poprvé bude čtvrtá generace astry (devátá, považujeme-li ji za nástupkyni kadettu) k vidění 17. září na autosalonu ve Frankfurtu. Nejprve se představí pětidveřový hatchback, další varianty (třídveřový hatchback, kombík, kabriolet) se začnou představovat příští rok. Mluví se i o nasupené Astře OPC.

Z úspěšné velké sestry insignie si nová astra vypůjčí moderní vychytávky, které budou závidět i luxusní konkurenti. "Dali jsme si velmi ambiciozní cíl, přinést co nejvíce z těchto hi-tech prvků do segmentu kompaktních aut v nové astře," vysvětluje šéf Opelu Hans Demant. Astra tak dostane stavitelný podvozek (tři úrovně: Standard, Sport, Tour), kameru čtoucí značky podél silnice, sofistikovaná přední světla, která se neustále přenastavují podle aktuální situace (bixenony Advanced Forward Lighting AFL+) a chybět nebudou ani oceňovaná sportovní sedadla.

Novinka s délkou 4,42 metru (o 17 víc než stávající) dostala o 71 milimetrů delší rozvor, rozšířil se i rozchod kol. Opel se chlubí tím, že odborníci na aerodynamiku šlechtili novou astru ve větrném tunelu 600 hodin. Kompletně novou astru vyvíjeli v Rüsselsheimu. Podle nepotvrzených informací dostala astra čtyřprvkovou zadní nápravu místo torzní příčky předchůdkyně. Poprvé se nově vyvinutá platforma německé novinky představila na Chevroletu Cruze.

Opel se netají tím, že chtěl postavit "baby insignii". "Designový jazyk uvedený na insignii má svou čerstvou interpretaci v nové astře. Je důležité, aby každý opel měl vlastní charakter," vysvětluje Mark Adams, který má v evropském GM na povel designérské oddělení.

Do začátku dostane astra na výběr z osmi motorů. Kromě nejslabšího budou všechny spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou. Časem se představí ještě automatizovaná převodovka.

Čtyři benzinové motory s objemy 1,4 a 1,6 nabídnou 100 až 180 koní výkonu (74 až 132 kW). Opel mimo toho prozradil, že stávající 1,8 nahradí přeplňovaná 1,4 s výkonem 140 koní (103 kW).

Turbodiesely s tradičním označením CDTI budou mít objemy od 1,3 do dvou litrů (výkony 70 kW/95 k až 118 kW/160 k).

Astra se drží mezi třemi nejprodávanějšími auty své kategorie v Evropě (kompaktní třída pokrývá 27 procent celého trhu). Ročně se vyrobí půl milionu aster, což znamená víc než třetinu celých prodejů Opelu a Vauxhallu (britské označení opelů).

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.