Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Ječící vůdce nového Top Gearu je zralý na ručník do ringu

  15:05aktualizováno  15:05
V neděli večer byla odvysílána první epizoda nové série pořadu Top Gear se zbrusu novou moderátorskou sestavou. Očekávání byla všelijaká, i přesto je prvotní zklamání veliké. Drtivá většina komentářů první díl série kritizuje.

Nová moderátorská sestava pořadu Top Gear | foto: BBC

Pořad Top Gear dostal po vyhazovu Jerremyho Clarksona a odchodu jeho spolumoderátorů Jamese Maye a Rircharda Hammonda šanci ke kompletnímu restartu. Nový tým tak měl šanci udělat zásadní změny, které by snad i skalní fanoušci vydrželi. Protože když už se vyměnila populární sestava moderátorů, překousnout by šlo téměř cokoli.

Jenže první díl 23. série Top Gearu v čele Chrisem Evansem a Mattem LeBlancem zklamal snad po všech stránkách. Inovací je tu málo a když už, tak jsou tu dost samoúčelné, moderátoři působí nervózně, strojeně a je až příliš vidět, že je celá show hraná (čtěte více). V lepším světle se v tomto případě předvedl Matt Le Blanc. Pokud zapracuje na svém projevu a bude v něm trochu upřímnější, mohl by být zajímavým tahounem série.

Ale hlavní moderátor Chris Evans je zralý na ručník do ringu. Jeho neustálý jekot měl prezentovat nadšení, ale působil až neskutečně nuceně. Vtipy, které mu režie přichystala (doufejme, že nebyly jeho nápadem), pak působily trapně. Připomínání zvracení během natáčení a narážky na předchozí sestavu moderátorů prostě nefungovaly. Toto zábava rozhodně nebyla.

Moderátoři jsou samozřejmě jedna věc, druhou je pak obsah. Bohužel ani ten nestál za moc. V prvním dílu nové série se představily vozy Chevrolet Corvette Z06 a Dodge Viper ACR, buggyna Ariel Nomad a ve „výzvě“ USA vs. Velká Británie se tu utkali právě noví moderátoři Matt LeBlanc a Chris Evans.

Kvalita předchozích „filmů“ ze starších sérií Top Gearu byla také často dost kolísavá, ale na první díl nové série to bylo vážně slabé. Letištní souboj amerických sporťáků na nevadské základně Top Gun připomínal starší souboje a nepomohla tomu ani energická Sabine Schmitzová, která se tu naháněla právě s Evansem.

Více prostoru v tomto dílu nedostala, stejně tak nedošlo na nikoho z dalších nových moderátorů: Eddieho Jordana, Roryho Reida a Chrise Harrise. Poslední dva jmenovaní dostali prostor v dodatečném pořadu, který BBC vysílá po skončení hlavní show na svém třetím programu a na internetu. Jejich zapojení do hlavního programu je otázkou. Jordan se má objevit v příštím dílu, ale zdá se, že hlavními tahouny budou Evans a LeBlanc.

Nejlepší kousek s trapným finále

Asi nejlepším kouskem byl LeBlancův test Arielu Nomad, ale i tady bylo vidět, že se produkce drží trochu při zemi, a tak Le Blanc vlastně „jen jezdil v poušti“, žádné větší vylomeniny se nekonaly a závěrečné najetí do Stigova kamionu ve stylu seriálu Knight Rider bylo podivnou tečkou.

Nový díl obsahoval i tradiční výzvu rozdělenou ve vysílání na dvě části. První, kdy LeBlanc a Evans jeli tříkolkami Reliant Robin s uříznutou střechou z Londýna do Blackpoolu byla vyloženě výplní, nic se tu neudálo a nebylo na ní nic zábavného. Druhá část pak už byla celkem standardním soubojem, ale pořád divákovi tak nějak nedocházelo, proč zrovna tento souboj.

A kde že jsou ty inovace? I do nového Top Gearu přišly hvězdy, svézt se autem za rozumnou cenu. Ona inovace pak spočívá v tom, že už to není auto za rozumnou cenu, ale rallycrosový Mini Cooper a že se nejezdí klasická Top Gear trať, ale jakýsi její rallycrossový mix. Kus po asfaltu, kus po polní cestě. Tečka, hotovo. Trať moderátoři nijak nepředstavili, takže divák byl zmatený, některé atraktivní kousky budou jistě pro hvězdy výzvou, což také znamená, že rozdíly mezi účastníky budou asi větší než doposud. A navíc vše více ovlivní počasí, protože na rozbahněné rallycrosové vložce samozřejmě auto pojede jinak, než když bude trať vysušená. Jeden povinný brod a jeden skok na tom nic nezmění.

Oněmi hvězdnými hosty byli šéfkuchař Gordon Ramsey a herec Jesse Eisenberg. Kromě toho, že část interview vlastně nebyla rozhovorem, ale hvězdní účastníci jen přečetli medailonek toho druhého ze čtecího zařízení, byla i toto nuda. U hostů v Top Gearu samozřejmě vždy hodně záleželo na tom, jaký mají vůbec k autům vztah, ale Ramseyho chlubení se LaFerrari a Eisenbergův naprostý nezájem o auta působily v kombinaci s uječeným Evansem a jeho snahou povídat něco o prvních autech obou pánů a jejich účesech dost bizarně.

Na první díl, který mohl být velkým restartem pořadu, jež začal upadat do určitého (byť stále asi zábavného) stereotypu, to prostě bylo dost slabé.

Nový moderátorský tým se samozřejmě snadno kritizuje, když je člověk zvyklý na původní sestavu, ale i s odhlédnutím od této změny to prostě není ono. A otázkou je, jestli kdy bude. Show je teď strojená a přízeň diváků nebude věčná, producenti by tak možná nemuseli na ten potřebný restart dostat vůbec prostor.

Teď nezbývá než čekat, že se v lepším světle na podzim předvede parta Clarkson, Hammond a May v novém pořadu The Grand Tour na Amazonu. Ale šanci, že místo jedné skvělé motoristické show tu budou dvě, BBC promarnila. Tak ať je tu alespoň jedna dobrá.





Nejčtenější

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.