Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový VW Passat má přístrojovou desku od slovenského designéra!

  11:51aktualizováno  11:51
Volkswagen se od dob brouka změnil k nepoznání. Původně "lidový vůz" má vymoženosti luxusních značek, ale také už dávno nestojí pouhých tisíc marek. Stejně je na tom i pátá generace passatu, limuzíny, která je po golfu druhým nejprodávanějším modelem značky. S motorem 1.6 se dá pořídit nejméně za 649 900 korun.

Když automobilka představovala novinku ve španělské Barceloně, skromnost nehrála důležitou roli.

"Je to nejlepší auto střední třídy v Evropě," tvrdil projektový manažer Andreas Petri.

Ani tentokrát se  volkswagen nerozhodl výrazně experimentovat. I nejnovější passat zůstává klasickou tříprostorovou limuzínou, ke které na podzim přibude, opět velmi tradiční, kombi.

Na silnici je passat nepřehlédnutelný. Přední maska je protažená až hluboko do nárazníku a má výrazné chromování.  Zadní "kočičí" světla z LED diod jsou už z dálky dobře rozpoznatelná a kufr s výraznými prolisy vypadá jak dílo Chrise Bangla z BMW.

Peter Levko: Slovenský designér ve Volkswagenu

Zní to jako pohádka s dobrým koncem. Jen co Peter Levko (31) absolvoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě, nastoupil v lednu 2000 ve Wolfsburgu jako interiérový designér. V novém passatu navrhl tvary přístrojové desky.

To není úplně běžné, aby cizinec udělal u Volkswagenu takovou kariéru...
Byla to vlastně náhoda. Na škole jsem se ani nevěnoval přímo autům, studoval jsem Fakultu průmyslového designu. Jednou jsem postavil funkční model vozíku pro kolečkové bruslaře, který zaujal lidi od VW. Do automobilky jsem byl pozván na studijní praxi a po škole mi nabídli místo.

Jaký to byl vozík?
Jmenoval se In-line Wagon. Byl určený těm, kteří kolečkové brusle využívají jako dopravní prostředek a občas přitom potřebují vzít s sebou něco objemnějšího. Jednalo se o brzděný vozík s nezávisle odpruženými koly, který se dal jednoduše složit a převézt třeba městskou dopravou.

Na čem jste se u VW podílel?
Na řadě konceptů a také následovnících modelových řad. Z těch, o kterých mohu mluvit, je to nový golf a také passat, do kterého jsem navrhl přístrojovou desku.

Jak se vám na ní pracovalo?
Těžce. Jednalo se o nástupce velmi úspěšného designérského řešení, a taková práce je vždycky složitá. Mojí představou byl sportovně-elegantní interiér tvořený z dlouhých dynamických křivek v kombinaci s klidnými, jemně napnutými plochami. Tak, aby umožnil aplikaci dekorativních lišt, se kterými si může každý zosobnit interiér podle svých představ. Snad se to podařilo.

V interiéru dýchne na cestující luxus. Kdo chce, může si obložit přístrojovou desku několika druhy ušlechtilých dřevin, případně hliníkem. Anebo si dopřát 600 wattovou audiosoupravu, která hraje "jako na koncertě". Nový passat má v historii značky nejrozsáhlejší příplatkovou výbavu a kdo se do ní zakouká, může za "lidové" auto utratit hodně přes milión korun.

Na první pohled je nový passat především větším autem. Oproti předchozí generaci narostl do délky o šest, do šířky pak o sedm centimetrů. Rozvor náprav se protáhl o jediný centimetr, karoserie novinky tak má výraznější převisy na obou svých koncích.

Zvlášť mohutně působí záď, která ukrývá zavazadlový prostor s objemem 565 litrů. Je to bezkonkurenční nabídka, těsně překonávající i dosavadního koncernového rekordmana Škodu Octavia (560 litrů).

Na silnici je to stále ten "starý dobrý passat". S tvrdším podvozkem, který tak milují vyznavači sportovní jízdy a příjemně tuhým řízením, které je o poznání přesnější, než u předchozí generace.

Wolsburgská novinka by se mohla stát i dobrým příkladem toho, jak naplánovat vnitřní prostor tak, aby nikde nic nepřebývalo a zároveň všichni měli dost místa. Velkorysé jsou i odkládací prostory. Do dveří řidiče se vejde litrová PET láhev, ke spolujezdci ještě o půl litru větší.

Passat také bez okolku převzal superbovský trumf - deštník ve dveřích. Jen namísto do zadních dveří jej přemístil k řidiči.
 
Volkswagen se z nového passata rozhodl udělat nositele nejnovějších technologií. Do střední automobilové třídy tak poprvé pronikla elektromechanická parkovací brzda.

Ta nepoužívá tradiční páku, ale funguje po stisknutí tlačítka v levé části přístrojové desky. Taková "ruční" brzda dobře poslouží i při nouzovém brzdění, když selžou hlavní brzdy.

Nejnovější passat už také nestartuje motor klasickým klíčem. Pro jeho spuštění je tu miniaturní vysílač, který se zasune do útrob přístrojové desky.

Kdo se nechce obtěžovat ani s tím, může si pořídit kartu pro automatické otevírání dveří.

Volkswagen Passat v číslech

rozměry d x š x v (mm):

4765 x 1820 x 1472

rozvor(mm):

2710

pohotovostní hmotnost od (kg):

1348

užitečná hmotnost (kg):

580 - 610

Objem kufru (l):

565

Objem nádrže (l):

70

V takovém případě stačí mít vysílač při sobě a startovat pouze stiskem tlačítka.

Při rozjezdu do kopce pomáhá funkce Auto Hold, která auto po zastavení automaticky zabrzdí. Když řidič přidá plyn, vůz se samočinně odbrzdí. Auto Hold je za příplatek 1700 korun, modely s automatickou spojkou DSG jej mají v ceně.

***
Čtěte také: Stále roste, vybraněji se obléká a pomalu pošilhává po ušlechtilejších konkurentech z vyšších tříd. Po osmi letech je tu nová šestá generace VW Passat a je zase o něco větší, lépe vybavená a dostává zbrusu nové motory ...VÍCE
***

Když se k výčtu novinek přidá ještě nový podvozek s čtyřprvkovou zadní nápravou, skoro by se mohlo zdát, že se bohatě vybavený a prostorný passat dere na pozici koncernové "jedničky".

Kolik stojí nový passat

Motor  

základní cena v Kč

1.6 (102 k)  

649 900

1.6 FSI (115 k)

712 800

2.0 FSI (150 k)

749 900

1.9 TDI (105 k)

728 700

2.0 TDI (140 k)

796 600

Majitelé audi však mohou i nadále usínat klidným spánkem. Náskok díky technice zůstává na jejich straně.

Tak třeba na první pohled stejný motor 2.0 TDI (140k). Ten má v audi čtyři ventily na válec, zatímco v passatu si musí vystačit se dvěma. Kdo by si snad stěžoval, toho automobilka uzemní cenami. Ty se oproti předchozí generaci nezměnily, i když nový passat je technicky vyspělejším a větším autem.

Motory pro passat

1.6 FSI  (85 kW/115 k)

2.0 FSI (110 kW/150 k)

1.9 TDI (77 kW/105 k)

2.0 TDI (103 kW/140 k)

2.0 TDI 16V (125 kW/170 k)

Maximální rychlost (km/h)

200

208

188

209

223

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,4

10,2

12,1

9,8

8,7

Průměrná spotřeba (l/100 km)

7,5

8,5

5,6

5,9

6,1

základní motor 1.6 (75 kW/102 k) přijde na trh v krátké době, 2.0 TDI (170k) a šestiválcové motory na podzim.

Passat bez okolku převzal superbovský trumf - deštník ve dveřích. Jen namísto do zadních dveří jej přemístil k řidiči.

Jen co Peter Levko (31) absolvoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě, nastoupil v lednu 2000 ve Wolfsburgu jako interiérový designér. V novém passatu navrhl tvary přístrojové desky.

Do střední automobilové třídy v passatu poprvé pronikla elektromechanická parkovací brzda.

Nejnovější passat už také nestartuje motor klasickým klíčem. Pro jeho spuštění je tu miniaturní vysílač, který se zasune do útrob přístrojové desky.

Přední maska je protažená až hluboko do nárazníku a má výrazné chromování.

Ani tentokrát se volkswagen nerozhodl výrazně experimentovat. I nejnovější passat zůstává klasickou tříprostorovou limuzínou.

Zadní "kočičí" světla z LED diod jsou už z dálky dobře rozpoznatelná.

Wolsburgská novinka by se mohla stát i dobrým příkladem toho, jak naplánovat vnitřní prostor tak, aby nikde nic nepřebývalo a zároveň všichni měli dost místa.

V interiéru dýchne na cestující luxus. Kdo chce, může si obložit přístrojovou desku několika druhy ušlechtilých dřevin, případně hliníkem.

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

Autoři:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.