Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový VW Passat má přístrojovou desku od slovenského designéra!

  11:51
Volkswagen se od dob brouka změnil k nepoznání. Původně "lidový vůz" má vymoženosti luxusních značek, ale také už dávno nestojí pouhých tisíc marek. Stejně je na tom i pátá generace passatu, limuzíny, která je po golfu druhým nejprodávanějším modelem značky. S motorem 1.6 se dá pořídit nejméně za 649 900 korun.

Když automobilka představovala novinku ve španělské Barceloně, skromnost nehrála důležitou roli.

"Je to nejlepší auto střední třídy v Evropě," tvrdil projektový manažer Andreas Petri.

Ani tentokrát se  volkswagen nerozhodl výrazně experimentovat. I nejnovější passat zůstává klasickou tříprostorovou limuzínou, ke které na podzim přibude, opět velmi tradiční, kombi.

Na silnici je passat nepřehlédnutelný. Přední maska je protažená až hluboko do nárazníku a má výrazné chromování.  Zadní "kočičí" světla z LED diod jsou už z dálky dobře rozpoznatelná a kufr s výraznými prolisy vypadá jak dílo Chrise Bangla z BMW.

Peter Levko: Slovenský designér ve Volkswagenu

Zní to jako pohádka s dobrým koncem. Jen co Peter Levko (31) absolvoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě, nastoupil v lednu 2000 ve Wolfsburgu jako interiérový designér. V novém passatu navrhl tvary přístrojové desky.

To není úplně běžné, aby cizinec udělal u Volkswagenu takovou kariéru...
Byla to vlastně náhoda. Na škole jsem se ani nevěnoval přímo autům, studoval jsem Fakultu průmyslového designu. Jednou jsem postavil funkční model vozíku pro kolečkové bruslaře, který zaujal lidi od VW. Do automobilky jsem byl pozván na studijní praxi a po škole mi nabídli místo.

Jaký to byl vozík?
Jmenoval se In-line Wagon. Byl určený těm, kteří kolečkové brusle využívají jako dopravní prostředek a občas přitom potřebují vzít s sebou něco objemnějšího. Jednalo se o brzděný vozík s nezávisle odpruženými koly, který se dal jednoduše složit a převézt třeba městskou dopravou.

Na čem jste se u VW podílel?
Na řadě konceptů a také následovnících modelových řad. Z těch, o kterých mohu mluvit, je to nový golf a také passat, do kterého jsem navrhl přístrojovou desku.

Jak se vám na ní pracovalo?
Těžce. Jednalo se o nástupce velmi úspěšného designérského řešení, a taková práce je vždycky složitá. Mojí představou byl sportovně-elegantní interiér tvořený z dlouhých dynamických křivek v kombinaci s klidnými, jemně napnutými plochami. Tak, aby umožnil aplikaci dekorativních lišt, se kterými si může každý zosobnit interiér podle svých představ. Snad se to podařilo.

V interiéru dýchne na cestující luxus. Kdo chce, může si obložit přístrojovou desku několika druhy ušlechtilých dřevin, případně hliníkem. Anebo si dopřát 600 wattovou audiosoupravu, která hraje "jako na koncertě". Nový passat má v historii značky nejrozsáhlejší příplatkovou výbavu a kdo se do ní zakouká, může za "lidové" auto utratit hodně přes milión korun.

Na první pohled je nový passat především větším autem. Oproti předchozí generaci narostl do délky o šest, do šířky pak o sedm centimetrů. Rozvor náprav se protáhl o jediný centimetr, karoserie novinky tak má výraznější převisy na obou svých koncích.

Zvlášť mohutně působí záď, která ukrývá zavazadlový prostor s objemem 565 litrů. Je to bezkonkurenční nabídka, těsně překonávající i dosavadního koncernového rekordmana Škodu Octavia (560 litrů).

Na silnici je to stále ten "starý dobrý passat". S tvrdším podvozkem, který tak milují vyznavači sportovní jízdy a příjemně tuhým řízením, které je o poznání přesnější, než u předchozí generace.

Wolsburgská novinka by se mohla stát i dobrým příkladem toho, jak naplánovat vnitřní prostor tak, aby nikde nic nepřebývalo a zároveň všichni měli dost místa. Velkorysé jsou i odkládací prostory. Do dveří řidiče se vejde litrová PET láhev, ke spolujezdci ještě o půl litru větší.

Passat také bez okolku převzal superbovský trumf - deštník ve dveřích. Jen namísto do zadních dveří jej přemístil k řidiči.
 
Volkswagen se z nového passata rozhodl udělat nositele nejnovějších technologií. Do střední automobilové třídy tak poprvé pronikla elektromechanická parkovací brzda.

Ta nepoužívá tradiční páku, ale funguje po stisknutí tlačítka v levé části přístrojové desky. Taková "ruční" brzda dobře poslouží i při nouzovém brzdění, když selžou hlavní brzdy.

Nejnovější passat už také nestartuje motor klasickým klíčem. Pro jeho spuštění je tu miniaturní vysílač, který se zasune do útrob přístrojové desky.

Kdo se nechce obtěžovat ani s tím, může si pořídit kartu pro automatické otevírání dveří.

Volkswagen Passat v číslech

rozměry d x š x v (mm):

4765 x 1820 x 1472

rozvor(mm):

2710

pohotovostní hmotnost od (kg):

1348

užitečná hmotnost (kg):

580 - 610

Objem kufru (l):

565

Objem nádrže (l):

70

V takovém případě stačí mít vysílač při sobě a startovat pouze stiskem tlačítka.

Při rozjezdu do kopce pomáhá funkce Auto Hold, která auto po zastavení automaticky zabrzdí. Když řidič přidá plyn, vůz se samočinně odbrzdí. Auto Hold je za příplatek 1700 korun, modely s automatickou spojkou DSG jej mají v ceně.

***
Čtěte také: Stále roste, vybraněji se obléká a pomalu pošilhává po ušlechtilejších konkurentech z vyšších tříd. Po osmi letech je tu nová šestá generace VW Passat a je zase o něco větší, lépe vybavená a dostává zbrusu nové motory ...VÍCE
***

Když se k výčtu novinek přidá ještě nový podvozek s čtyřprvkovou zadní nápravou, skoro by se mohlo zdát, že se bohatě vybavený a prostorný passat dere na pozici koncernové "jedničky".

Kolik stojí nový passat

Motor  

základní cena v Kč

1.6 (102 k)  

649 900

1.6 FSI (115 k)

712 800

2.0 FSI (150 k)

749 900

1.9 TDI (105 k)

728 700

2.0 TDI (140 k)

796 600

Majitelé audi však mohou i nadále usínat klidným spánkem. Náskok díky technice zůstává na jejich straně.

Tak třeba na první pohled stejný motor 2.0 TDI (140k). Ten má v audi čtyři ventily na válec, zatímco v passatu si musí vystačit se dvěma. Kdo by si snad stěžoval, toho automobilka uzemní cenami. Ty se oproti předchozí generaci nezměnily, i když nový passat je technicky vyspělejším a větším autem.

Motory pro passat

1.6 FSI  (85 kW/115 k)

2.0 FSI (110 kW/150 k)

1.9 TDI (77 kW/105 k)

2.0 TDI (103 kW/140 k)

2.0 TDI 16V (125 kW/170 k)

Maximální rychlost (km/h)

200

208

188

209

223

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,4

10,2

12,1

9,8

8,7

Průměrná spotřeba (l/100 km)

7,5

8,5

5,6

5,9

6,1

základní motor 1.6 (75 kW/102 k) přijde na trh v krátké době, 2.0 TDI (170k) a šestiválcové motory na podzim.

Passat bez okolku převzal superbovský trumf - deštník ve dveřích. Jen namísto do zadních dveří jej přemístil k řidiči.

Jen co Peter Levko (31) absolvoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě, nastoupil v lednu 2000 ve Wolfsburgu jako interiérový designér. V novém passatu navrhl tvary přístrojové desky.

Do střední automobilové třídy v passatu poprvé pronikla elektromechanická parkovací brzda.

Nejnovější passat už také nestartuje motor klasickým klíčem. Pro jeho spuštění je tu miniaturní vysílač, který se zasune do útrob přístrojové desky.

Přední maska je protažená až hluboko do nárazníku a má výrazné chromování.

Ani tentokrát se volkswagen nerozhodl výrazně experimentovat. I nejnovější passat zůstává klasickou tříprostorovou limuzínou.

Zadní "kočičí" světla z LED diod jsou už z dálky dobře rozpoznatelná.

Wolsburgská novinka by se mohla stát i dobrým příkladem toho, jak naplánovat vnitřní prostor tak, aby nikde nic nepřebývalo a zároveň všichni měli dost místa.

V interiéru dýchne na cestující luxus. Kdo chce, může si obložit přístrojovou desku několika druhy ušlechtilých dřevin, případně hliníkem.

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

Autoři:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...