Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Ptejte se soudního znalce na dopravní nehody

Crashtest škodovek: yeti vs. superb
velikost textu:
vydáno 23.11.2010 13:55
Ptejte se, jak se zjišťuje viník nehody. Odpovídat bude vedoucí oddělení analýz dopravních nehod DEKRA Automobil Tomáš Kubeš.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 23. listopadu 2010 do 15:00

OTÁZKA: Dobrý den, s čím vůbec pracujete? Simulace, statistika? Jak dlouho taková analýza nehody trvá? Děkuji za odpověď? Karel
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Dobrý den. Analýza dopravních nehod je disciplína ,která používé poznatky z více oborů. Tomu odpovídá i odlišný charakter podkladů. Od statistiky, přes experimetnty, empirie atd. Analýza dopravní nehody jejímž výstupem je znalecký posudek zpravidla trvá v řádu dní. 23.11.2010 14:07
OTÁZKA: Nakolik se umíte přiblížit realitě? Myslím tím, s jakou přesností dokážete určit příčinu a průběh nehody. Děkuji za odpověď Kulíšek
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Záleží na podkladech, které máme k dispozici. V první řadě určujeme průběh nehody (co se vlastně stalo), pak možnosti odvrácení nehodového děje (co se mělo stát, aby se nehoda nestala) a následně stanovíme příčinu nehody. 23.11.2010 14:10
OTÁZKA: Dobrý den, posuzujete se při určování zavinění nehody i věci jako zatmavená světla, rozšiřující podložky pod disky, jiné profilové číslo pneumatik a podobně? Občas slýchám názory, že pokud nabourám s takovými tungovými doplňky, budu bez dalšího šetření určen jako viník i kdyby mi druhé auto nedalo přednost a jeho řidič byl opilý. pavlik12
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Detaily uváděné v otázce se běžně neposuzují, nejsou rozhodující, s podobným názorem ohledně viníka se běžně nesetkáváme. Každou nehodu je nutné posuzovat individuálně. 23.11.2010 14:12
OTÁZKA: Jaka jsou kriteria k tomu, abyste prijel primo k nehode (velikost skody, zraneni..atd) ?? bbv
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Záleží na okolnostech nehody. Přizvání znalce je v kompetenci Polocie ČR. 23.11.2010 14:13
OTÁZKA: Co je potřeba udělat pro to, aby se člověk stal soudním znalcem na dopravní nehody? Miroslav
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Znalce jmenuje předseda krajského soudu, nebo ministr spravedlnosti. Konkrétně u dopravních nehod navíc existuje možnost studia na VUT Brně. 23.11.2010 14:14
OTÁZKA: Jak se rozhodnout, jestli po nehode ktera je "o plechy" poodjet auty na kraj silnice a nebo nechat zablokovat na hodinu a vic dulezitou silnici pri cekani ma policii? Nestacila by policii fotka polohy aut? Prazak
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Ze zákona máte povinnost s vozidly nemanipulovat, přirozeně podle situace je dobré označit, vyfotit vozidla v poloze po nehodě. 23.11.2010 14:15
OTÁZKA: Dobré odpoledne, zajímalo by mě, na kolik procent můžete prohlásit, že se ta nehoda stala opravdu tak, jak jste vyzkoumali? Nemůže u Vašich analýz dojít k omylu? Díky za odpověď a přeji hodně úspěchů a doufám, že se s Vámi pracovně nikdy nesetkám :) Radek
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: V procentech nelze vyjádřit. Podle podkladů lze stanovit průběh nehody s větší, či menší přesností. Rozhodující je určit správnou příčinu nehodového děje. 23.11.2010 14:17
OTÁZKA: Dobrý den, na kolik rozhodují soudci na základě posudků vás znalců. Rozhodují se vždy podle vašeho doporučení? děkuji, přeji kránsý den Řidič
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Záleží na okolnostzech případu. Nelze jednoznačně odpovědět. 23.11.2010 14:19
OTÁZKA: Příklad: Jedu v pomalém pruhu na dálnici rychlostí cca 80Km v hodině, z připojovacího pruhu mi tam z nenadání vjede auto jedoucí rychlostí 40Km v hodině a já skončím v jeho kufru. Je to moje vina, kdy jsem měl jet pomaleji a zachovat bezpečnou vzdálenost nebo jeho vina, kdy mě při zařazování do prhu nesmí ohrozit a měl by mi dát přednost? Petr
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Otázkou je jak jste schopen reagovat a snížit rychlost, odvrátit střet. Právě odpověď na takovou otázku bývá předmětem znaleckého posudku. 23.11.2010 14:20
OTÁZKA: Dobrý den, Berete v potaz i výpovědi zúčastněných vypovědi řidičů? případně svědků? nebo se řídíte čistě tím co vidite na vozovce/vozidlech. Karel
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Výpovědi se berou v potaz, ale tyto výpovědi nemusí být objektivní narozdíl od stop, apod. 23.11.2010 14:21
OTÁZKA: Máte nějaké dané postupy, existuje vůbec nějaký studijní obor? Je to alchymie, nebo exaktní věda? začínáte vždycky znovu? máte nějaké fígle, čeho se chytit? Anonym
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Možnost studia existuje na VUT v Brně. Přirozeně můžeme se pohybovat v rámci vědeckého poznání v daném oboru. Svým způsobem každá nehoda je originál, takže se pokaždé tak trochu začíná od znovu, ačkoliv zkušenosti a praxe také fungují. 23.11.2010 14:24
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, zda ve Vašem oboru pracují také ženy, a pokud ano, je vidět na některých konečných analýzách rozdíl mezi muži a ženami? radar
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Ano, i ženy. Takové srovnání analýz neexistuje, ale asi by nebylo velkých rozdílů. 23.11.2010 14:26
OTÁZKA: Dobrý den. Při jakémkoliv měření je udán výsledek a jeho tolerance - ono plus minus. V případě výpočtu rychlosti před střetem soudním znalcem vidím jednu hodnotu. Nechybí tam ono plus minus? A nemělo by být řádově větší než při přímém měření? Láďa
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Výpočty ve znaleckém posudku týkající se analýzy dopravních nehod jsou udávány vždy v toleranci. Pokud je uvedeno jedno číslo, jedná se o střední hodnotu. 23.11.2010 14:28
OTÁZKA: Dobrý den, byl jsem účastrníkem nehody. Rozhodujícími faktory dle mého bylo špatně zaparkované vozidlo v prostoru křižovatky (na bílém šrafování vozovky, zabraňující výhledu) a chybně nastavené zrcadlo nebo možná nedostatečně vybavená křižovatka, protože tam je jedno špatně nastavené zrcadlo pro dva jízdní pruhy. Mám k dispozici fotografie a video. Policisté odmítli zkontrolovat z pohledu řidiče vozidla vjíždějícího do prostoru křižovatky nastavení zrcadla. Odmítli tak potvrdit skutečně nedostatečné značení křižovatky, které bylo hlavním faktorem pro vznik nehody. V onom místě se stejné nehody opakují a jak já, tak i moji kolegové máme s nedostatečně vyřešenou křižovatkou své špatné zkušenosti. Prosím poraďte, jak mohu postupovat, abych předešel situaci, kde mne někdo po nedostatečném zhodnocení situace třeba označí jako viníka. Je vhodné si vyžádat od soudního znalce hodnocení dostatečnosti dopravního označení křižovatky? Děkuji Jarda
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Pro potvrzení vašeho názoru bude asi zapotřebí odborné stanovisko. Tímto směrem by se měl ubírat váš postup. 23.11.2010 14:31
OTÁZKA: Vrtá mi hlavou, jaktože vás je celá skupina znalců, kteří na to máte laboratoře. A zároveň jsou znalci, kteří pracují sami. Je pak taková práce srovnatelně kvalitní? Anonym
Crashtest škodovek: yeti vs. superb ODPOVĚĎ: Přímá úměra, že kvalita znalce musí růst s velikostí laboratoře neplatí vždy. I práce řadového znalce je v mnoha případech kvalitní a zcela srovnatelná s prací znaleckého ústavu. 23.11.2010 14:33

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.