Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Exkluzivně aktualizováno 
Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti. Podívejte se, jak vypadal návrat dnes třiaosmdesátileté legendy na trať mezi pavilony.

Otto Buchberger na brněnském závodu mistrovství Československa startoval naposledy v roce 1967 s vlastnoručně zkonstruovanou formulí Drak 2. V těžké konkurenci továrních formulí dojel na skvělém třetím místě. Byly to třetí a zároveň poslední vavříny, které si z brněnského výstaviště odvezl. Přestože o pár let dříve dojel v Brně i druhý, pódiového umístění z roku 1967 si cení nejvíce. „Bylo nejvíc vybojované,“ říká skromně.

Na trať se Buchberger vrátil v červeném monopostu Drak 1, který renovovala další brněnská legenda motorsportu, konstruktér Karel Jaroš. Ten ve videu řídí druhou formuli, která se v záběrech objevuje. Jde o model Drak 3, třetí a poslední konstrukční počin Otto Buchbergera.

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní...

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní konstrukce dojel v konkurenci továrních škodovek na třetím místě.

Model Drak 2, s nímž Buchberger závodil před padesáti roky, se zřejmě nedochoval. Závodník a konstruktér vůz prodal na Slovensko, ale jeho nový majitel krátce nato emigroval a další osud formule je neznámý.

Fotogalerie

Buchberger se na trati vedoucí kolem ikonického pavilonu A brněnského výstaviště představí i veřejnosti.

O víkendu 15. – 16. července pojede během obnoveného závodu Brno Revival Mezi pavilony čestné kolo. Kromě něj se na výstavišti představí téměř 200 historických formulí, cestovních vozů, motocyklů a sajdkár.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.