Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pininfarina Nido: geniální bonbónek

  16:13aktualizováno  16:13
Jak přežít cestování v přeplňených ulicích měst? S nidem od Pininfariny. Kličkování v křivolakých uličkách měst pak bude veselejší a hlavně mnohem rychlejší. Italské mikroauto je ale především superbezpečné. A to jak zvenku, tak zevnitř.
Pininfarina Nido

Pininfarina Nido | foto: Pininfarina

Že Pininfarina neumí pouze "supersporťáky" se vědělo.

Dvoumístné nido ale přináší ještě víc než netradiční formu. Velmi zajímavý je i obsah.

Tvary karoserie, kterými připomíná spíše stylové interiéry šedesátých let, ukrývají množství ojedinělých technických řešení.

Některá z nich si nechal Pininfarina dokonce patentovat.

Bezpečné ze všech stran
Smart po italsku je charakterizován jako superbezpečné veselé auto pro každodenní použití v chaosu velkoměsta.

Nido = hnízdo (italsky)

Maminka by se neměla bát posadit do nida s dítětem, pro jejich ochranu je navržena speciální ochranná buňka tvořící interiér. Ta se v případě nárazu může posunout nezávisle na vnější karoserii.

Mezi vnější a vnitřní "slupkou" je pak speciální materiál se strukturou včelí plástve, který pohlcuje energii nárazu. Motor pohánějící kola zadní nápravy je umístěn co nejníže za zadními sedadly. Spolu s podvozkem tvoří dvě třetiny hmotnosti celého autíčka.

***

Smart-třída, kterou kdysi vytvořil Nicolas Hayek se svým Smartem, láká mnoho výrobců. Každý však nakonec narazí na problém bezpečnosti posádky. Půl auta za polovinu peněz postavit nejde.

***

Ochránit chodce při střetu s autem se automobilkám stále příliš nedaří. Nido to zkouší speciálními materiály karoserie a oblinami, které jsou přece jen "přátelštější" než ostré hrany a zlomy.

Speciální materiály vévodí i interiéru, červené čalounění díky zvláštní povrchové úpravě ála suchý zip udrží volně ležící mobil, peněženku apod.

Na autosalonu pod Eiffelovkou se prozatím představila pouze maketa "v životní velikosti", Pininfarina ale uvažuje o malosériové výrobě 100 - 120 aut denně. Za pět let by jich tak mohlo spatřit světlo světa asi 20 tisíc.

Pininfarina Nido v číslech

Délka (mm)

2890

Šířka (mm)

1674

Výška (mm)

1534

Maximální posun vnitřní buňky vpřed (mm) 

350

Maximální posun vnitřní buňky vzad (mm)

120

Rozvor (mm)

2068

Přední rozchod (mm)

1363

Zadní rozchod (mm)

1457

Přední pneumatiky

175/50 16

Zadní pneumatiky

205/45 16

Karoserie, rám

kompozitová, ocelový

Motor

umístěn vzadu, pohon zadních kol

Převodovka

automatická

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.