Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pininfarina Nido: geniální bonbónek

  16:13aktualizováno  16:13
Jak přežít cestování v přeplňených ulicích měst? S nidem od Pininfariny. Kličkování v křivolakých uličkách měst pak bude veselejší a hlavně mnohem rychlejší. Italské mikroauto je ale především superbezpečné. A to jak zvenku, tak zevnitř.
Pininfarina Nido

Pininfarina Nido | foto: Pininfarina

Že Pininfarina neumí pouze "supersporťáky" se vědělo.

Dvoumístné nido ale přináší ještě víc než netradiční formu. Velmi zajímavý je i obsah.

Tvary karoserie, kterými připomíná spíše stylové interiéry šedesátých let, ukrývají množství ojedinělých technických řešení.

Některá z nich si nechal Pininfarina dokonce patentovat.

Bezpečné ze všech stran
Smart po italsku je charakterizován jako superbezpečné veselé auto pro každodenní použití v chaosu velkoměsta.

Nido = hnízdo (italsky)

Maminka by se neměla bát posadit do nida s dítětem, pro jejich ochranu je navržena speciální ochranná buňka tvořící interiér. Ta se v případě nárazu může posunout nezávisle na vnější karoserii.

Mezi vnější a vnitřní "slupkou" je pak speciální materiál se strukturou včelí plástve, který pohlcuje energii nárazu. Motor pohánějící kola zadní nápravy je umístěn co nejníže za zadními sedadly. Spolu s podvozkem tvoří dvě třetiny hmotnosti celého autíčka.

***

Smart-třída, kterou kdysi vytvořil Nicolas Hayek se svým Smartem, láká mnoho výrobců. Každý však nakonec narazí na problém bezpečnosti posádky. Půl auta za polovinu peněz postavit nejde.

***

Ochránit chodce při střetu s autem se automobilkám stále příliš nedaří. Nido to zkouší speciálními materiály karoserie a oblinami, které jsou přece jen "přátelštější" než ostré hrany a zlomy.

Speciální materiály vévodí i interiéru, červené čalounění díky zvláštní povrchové úpravě ála suchý zip udrží volně ležící mobil, peněženku apod.

Na autosalonu pod Eiffelovkou se prozatím představila pouze maketa "v životní velikosti", Pininfarina ale uvažuje o malosériové výrobě 100 - 120 aut denně. Za pět let by jich tak mohlo spatřit světlo světa asi 20 tisíc.

Pininfarina Nido v číslech

Délka (mm)

2890

Šířka (mm)

1674

Výška (mm)

1534

Maximální posun vnitřní buňky vpřed (mm) 

350

Maximální posun vnitřní buňky vzad (mm)

120

Rozvor (mm)

2068

Přední rozchod (mm)

1363

Zadní rozchod (mm)

1457

Přední pneumatiky

175/50 16

Zadní pneumatiky

205/45 16

Karoserie, rám

kompozitová, ocelový

Motor

umístěn vzadu, pohon zadních kol

Převodovka

automatická

Autoři: ,




Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.