Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: Italům jsou směrovky nanic, lajdáků je víc než polovina

  16:10aktualizováno  16:10
Průzkum vlivné italské asociace přátel dopravní policie (ASAPS) ukázal, že směrovky používá jen 36 procent řidičů.

Jan Hanuš z Olomouce si v roce 1922 nechal patentovat něco zcela originálního. Totiž to, jak při jízdě na kole či motocyklu mechanicky naznačovat směr, kterým chcete odbočit. Stal se vynálezcem takzvaných směrovek. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zlozvyk, který si vyčítají šoféři snad na celém světě, se rozhodli Italové prozkoumat. Zrovna obyvatelé Apeninského poloostrova jsou laxním přístupem k používání směrovek vyhlášení. Jedno z vysvětlení samotných Italů je to, že je to zbytečný pohyb navíc.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

ASAPS, což je Asociace podporovatelů a přátel silniční policie (Associazione Sostenitori ed Amici della Polizia Stradale), která má v Itálii velký vliv, se rozhodla tento fenomén zmapovat. Spolek uvádí, že se nepoužívání směrovek lavinovitě šíří.

„Z tisícovky sledovaných řidičů jich jen 362 směrovky používá, jak se má. U zbytku nezaznamenali ani náznak respektování povinnosti je používat,“ cituje z výsledků italský deník La Repubblica.

Průzkum prováděli v pěti italských městech: Turíně, Varese, Boloni, Římě a Neapoli.

Sedm set řidičů bylo pod dohledem v městském provozu, tři stovky na dálnici. Na dálnicích se sledovalo používání směrovek výhradně při změně jízdního pruhu. Pouze 96 řidičů (to je 32 procent) při tomto manévru použilo směrovku.

Při jízdě po městě se při odbočování nebo změně jízdního pruhu obtěžovalo s levou páčkou pod volantem 36 procent šoférů.

Mimochodem věděli jste, že směrovky podle všeho vynalezl Olomoučák Jan Hanuš? Čtěte více zde.





Nejčtenější

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Další z rubriky

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.