Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: Italům jsou směrovky nanic, lajdáků je víc než polovina

  16:10aktualizováno  16:10
Průzkum vlivné italské asociace přátel dopravní policie (ASAPS) ukázal, že směrovky používá jen 36 procent řidičů.

Jan Hanuš z Olomouce si v roce 1922 nechal patentovat něco zcela originálního. Totiž to, jak při jízdě na kole či motocyklu mechanicky naznačovat směr, kterým chcete odbočit. Stal se vynálezcem takzvaných směrovek. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zlozvyk, který si vyčítají šoféři snad na celém světě, se rozhodli Italové prozkoumat. Zrovna obyvatelé Apeninského poloostrova jsou laxním přístupem k používání směrovek vyhlášení. Jedno z vysvětlení samotných Italů je to, že je to zbytečný pohyb navíc.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

ASAPS, což je Asociace podporovatelů a přátel silniční policie (Associazione Sostenitori ed Amici della Polizia Stradale), která má v Itálii velký vliv, se rozhodla tento fenomén zmapovat. Spolek uvádí, že se nepoužívání směrovek lavinovitě šíří.

„Z tisícovky sledovaných řidičů jich jen 362 směrovky používá, jak se má. U zbytku nezaznamenali ani náznak respektování povinnosti je používat,“ cituje z výsledků italský deník La Repubblica.

Průzkum prováděli v pěti italských městech: Turíně, Varese, Boloni, Římě a Neapoli.

Sedm set řidičů bylo pod dohledem v městském provozu, tři stovky na dálnici. Na dálnicích se sledovalo používání směrovek výhradně při změně jízdního pruhu. Pouze 96 řidičů (to je 32 procent) při tomto manévru použilo směrovku.

Při jízdě po městě se při odbočování nebo změně jízdního pruhu obtěžovalo s levou páčkou pod volantem 36 procent šoférů.

Mimochodem věděli jste, že směrovky podle všeho vynalezl Olomoučák Jan Hanuš? Čtěte více zde.





Nejčtenější

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.