Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: Italům jsou směrovky nanic, lajdáků je víc než polovina

  16:10aktualizováno  16:10
Průzkum vlivné italské asociace přátel dopravní policie (ASAPS) ukázal, že směrovky používá jen 36 procent řidičů.

Jan Hanuš z Olomouce si v roce 1922 nechal patentovat něco zcela originálního. Totiž to, jak při jízdě na kole či motocyklu mechanicky naznačovat směr, kterým chcete odbočit. Stal se vynálezcem takzvaných směrovek. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zlozvyk, který si vyčítají šoféři snad na celém světě, se rozhodli Italové prozkoumat. Zrovna obyvatelé Apeninského poloostrova jsou laxním přístupem k používání směrovek vyhlášení. Jedno z vysvětlení samotných Italů je to, že je to zbytečný pohyb navíc.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

ASAPS, což je Asociace podporovatelů a přátel silniční policie (Associazione Sostenitori ed Amici della Polizia Stradale), která má v Itálii velký vliv, se rozhodla tento fenomén zmapovat. Spolek uvádí, že se nepoužívání směrovek lavinovitě šíří.

„Z tisícovky sledovaných řidičů jich jen 362 směrovky používá, jak se má. U zbytku nezaznamenali ani náznak respektování povinnosti je používat,“ cituje z výsledků italský deník La Repubblica.

Průzkum prováděli v pěti italských městech: Turíně, Varese, Boloni, Římě a Neapoli.

Sedm set řidičů bylo pod dohledem v městském provozu, tři stovky na dálnici. Na dálnicích se sledovalo používání směrovek výhradně při změně jízdního pruhu. Pouze 96 řidičů (to je 32 procent) při tomto manévru použilo směrovku.

Při jízdě po městě se při odbočování nebo změně jízdního pruhu obtěžovalo s levou páčkou pod volantem 36 procent šoférů.

Mimochodem věděli jste, že směrovky podle všeho vynalezl Olomoučák Jan Hanuš? Čtěte více zde.





Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

ArcFox 7
Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.