Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nekonečné předjíždění kamionů. Jeden chtěl druhého vytlačit

  10:00aktualizováno  10:00
Nekonečné předjíždění kamionů, které se s minimálními rozdíly rychlostí předjíždějí a ucpávají dálnice, stresují ostatní řidiče. Bizarní souboj svedly dva kamiony na slovenském úseku dálnice D 2 mezi česko-slovenskou hranicí a Bratislavou.

„Jel sem po dálnici a hned za Bratislavou, přesně u Stupavy, jsem dojel dva kamiony které jely vedle sebe. Protože na slovenských dálnicích nesmí předjíždět, zkusil jsem je natočit,“ popisuje pro iDNES.cz autor videa. „Předjížděný rumunský řidič držel rychlost 94 kilometrů v hodině, ten maďarský asi 94,5. Maďar ztratil trpělivost, protože asi sedm až deset kilometrů blokoval levý pruh a tvořila se kolona, začal tak druhý kamion vytlačovat. Rumun zrychlil, pak trochu přibrzdil a z okna druhému řidiči nadával.“

Zákaz předjíždění chce i český ministr vnitra

Předjíždění kamionů na dálnicích je teď aktuální téma, ministr vnitra Milan Chovanec v letos v červenci přišel s návrhem kamionům zakázat předjíždět na dálnicích.

Chovanec chce jít stejnou cestou jako na Slovensku: „To znamená absolutní zákaz předjíždění kamionů na dálnicích, protože to, co předvádějí někteří, především zahraniční řidiči kamionů, to už přerůstá veškeré únosné meze,“ řekl ministr vnitra za ČSSD.

Agresitiva na českých silnicích

Přibývá stále víc lepičů na zadek

Nehoda (ilustrační foto)

Nehoda (ilustrační foto)

Zdůraznil, že na Slovensku zákaz pro řidiče kamionů funguje. „My teď zkoumáme, jestli by to nešlo aplikovat v České republice, je to jedna z cest, jak dálnice zprůjezdnit,“ prohlásil.

Pohyb kamionů reguluje značka zakazující nákladním vozidlům předjíždět se v označeném úseku. Plošný zákaz předjíždění na celé dálniční síti ministerstvo dopravy odmítlo s tím, že by pomalu jedoucí nákladní vozidlo dlouhodobě zpomalovalo průjezd pravého pruhu bez toho, aby jej mohly zbylé nákladní vozy předjíždět. V praxi by se tak pravý pruh mohl zaplnit kamiony, mezi něž by si řidiči osobních aut netroufli zařadit.

O omezení kamionů uvažuje i opoziční ODS. „Vzájemné zdlouhavé předjíždění kamionů na dálnicích musí skončit. Jde o velmi nebezpečný manévr, který brání plynulé jízdě. Proto zakážeme nákladním autům předjíždění na dálnicích, kde jsou dva pruhy. Zároveň na mnoha místech musíme další pruh přistavět, aby kamion mohl bezpečně předjíždět pomalejší auta. Jsme si vědomi potřebnosti kamionové dopravy, ale musíme stanovit taková pravidla, aby kamiony neohrožovaly ostatní řidiče,“ řekl nedávno předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura.

Kamiony řidiče štvou

Právě předjíždějící se kamiony řidiče osobních aut nejvíce rozčilují (čtěte více). Těžké kolosy se předjíždějí jen velmi pozvolna a člověk za volantem osobáku často kroutí hlavou a netrpělivě čeká, až se pruh uvolní a on může znovu dupnout na plyn. Podle dopravních expertů však nejde o žádnou provokaci ze strany ‚kamioňáků‘.

„Řidič kamionu jede svou rychlostí, kterou se snaží udržet. Když totiž zpomalí, už se v kopci jen těžko zpátky rozjíždí, náklad mu to nedovolí. Nezbývá mu tedy, než držet nohu dál na plynu a předjet svého o něco pomalejšího kolegu,“ vysvětlil odborník na dopravu nákladních aut Irenej Štalmach.

„Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy,“ píše se v §36 odst. 4 Zákona o provozu na pozemních komunikacích (č. 361/2000 Sb).





Nejčtenější

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Besip 4
Zpomal, budeš rychlejší. Nová kampaň učí řidiče jezdit v uzavírkách

Odjezdy na dovolenou a prázdninový provoz budou komplikovat uzavírky, hlavně projet dálnici D1 je utrpení. BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Další z rubriky

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.