Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nekonečné předjíždění kamionů. Jeden chtěl druhého vytlačit

  10:00aktualizováno  10:00
Nekonečné předjíždění kamionů, které se s minimálními rozdíly rychlostí předjíždějí a ucpávají dálnice, stresují ostatní řidiče. Bizarní souboj svedly dva kamiony na slovenském úseku dálnice D 2 mezi česko-slovenskou hranicí a Bratislavou.

„Jel sem po dálnici a hned za Bratislavou, přesně u Stupavy, jsem dojel dva kamiony které jely vedle sebe. Protože na slovenských dálnicích nesmí předjíždět, zkusil jsem je natočit,“ popisuje pro iDNES.cz autor videa. „Předjížděný rumunský řidič držel rychlost 94 kilometrů v hodině, ten maďarský asi 94,5. Maďar ztratil trpělivost, protože asi sedm až deset kilometrů blokoval levý pruh a tvořila se kolona, začal tak druhý kamion vytlačovat. Rumun zrychlil, pak trochu přibrzdil a z okna druhému řidiči nadával.“

Zákaz předjíždění chce i český ministr vnitra

Předjíždění kamionů na dálnicích je teď aktuální téma, ministr vnitra Milan Chovanec v letos v červenci přišel s návrhem kamionům zakázat předjíždět na dálnicích.

Chovanec chce jít stejnou cestou jako na Slovensku: „To znamená absolutní zákaz předjíždění kamionů na dálnicích, protože to, co předvádějí někteří, především zahraniční řidiči kamionů, to už přerůstá veškeré únosné meze,“ řekl ministr vnitra za ČSSD.

Agresitiva na českých silnicích

Přibývá stále víc lepičů na zadek

Nehoda (ilustrační foto)

Nehoda (ilustrační foto)

Zdůraznil, že na Slovensku zákaz pro řidiče kamionů funguje. „My teď zkoumáme, jestli by to nešlo aplikovat v České republice, je to jedna z cest, jak dálnice zprůjezdnit,“ prohlásil.

Pohyb kamionů reguluje značka zakazující nákladním vozidlům předjíždět se v označeném úseku. Plošný zákaz předjíždění na celé dálniční síti ministerstvo dopravy odmítlo s tím, že by pomalu jedoucí nákladní vozidlo dlouhodobě zpomalovalo průjezd pravého pruhu bez toho, aby jej mohly zbylé nákladní vozy předjíždět. V praxi by se tak pravý pruh mohl zaplnit kamiony, mezi něž by si řidiči osobních aut netroufli zařadit.

O omezení kamionů uvažuje i opoziční ODS. „Vzájemné zdlouhavé předjíždění kamionů na dálnicích musí skončit. Jde o velmi nebezpečný manévr, který brání plynulé jízdě. Proto zakážeme nákladním autům předjíždění na dálnicích, kde jsou dva pruhy. Zároveň na mnoha místech musíme další pruh přistavět, aby kamion mohl bezpečně předjíždět pomalejší auta. Jsme si vědomi potřebnosti kamionové dopravy, ale musíme stanovit taková pravidla, aby kamiony neohrožovaly ostatní řidiče,“ řekl nedávno předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura.

Kamiony řidiče štvou

Právě předjíždějící se kamiony řidiče osobních aut nejvíce rozčilují (čtěte více). Těžké kolosy se předjíždějí jen velmi pozvolna a člověk za volantem osobáku často kroutí hlavou a netrpělivě čeká, až se pruh uvolní a on může znovu dupnout na plyn. Podle dopravních expertů však nejde o žádnou provokaci ze strany ‚kamioňáků‘.

„Řidič kamionu jede svou rychlostí, kterou se snaží udržet. Když totiž zpomalí, už se v kopci jen těžko zpátky rozjíždí, náklad mu to nedovolí. Nezbývá mu tedy, než držet nohu dál na plynu a předjet svého o něco pomalejšího kolegu,“ vysvětlil odborník na dopravu nákladních aut Irenej Štalmach.

„Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy,“ píše se v §36 odst. 4 Zákona o provozu na pozemních komunikacích (č. 361/2000 Sb).





Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 979 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.