Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při dovozu ojetiny z Německa pozor na značky se žlutým pruhem

  12:05aktualizováno  12:05
Koupě ojetiny z Německa už není tak výhodná a bezstarostná jako před lety, s trochou štěstí a trpělivosti se ale stále dá za západní hranicí nakoupit dobře. Podle nového prohlášení si ale policie vyšlápne na dovozce s německými převozními značkami.

Převozní značky se žlutým pruhem v Česku neplatí | foto: Jakub StehlíkiDNES.cz

Vyrazit na nákup ojetiny se do Německa odvažují i laici. Výběr aut je tam velký, ceny jsou dnes už podobné těm českým, auta bývají ale v lepším stavu a lépe vybavená (není to však pravidlem). S obchodníky se tam často domluvíte i anglicky, někdy rusky nebo polsky. Německý trh s ojetinami se dostal do rukou Poláků a Turků a nákup už není tak bezstarostně korektní jako před dvaceti lety, prodejci ale stále ještě nemají manýry českých handlířů - o zkušenostech s nimi čtěte zde.

Může se hodit

Chcete ojeté auto bez potíží? Najděte si ho na Automodul.cz.

Dovoz ojetého vozu vychází většinou nejlevněji po vlastní ose. Když si vyhlédnete auto, máte štěstí, že je v pořádku a koupíte ho, vcelku jednoduše vyřídíte náležitosti na místním úřadu registru vozidel (Zullasungstelle). Koupíte převozní značky, k němu pojištění a můžete vyrazit. Tento postup volí množství motoristů, i těch, kteří s obchodováním a dovozem aut nemají zkušenosti. 

"Převozní značky se žlutým pruhem s pětidenní platností a pojistkou se dají pořídit kolem šedesáti eur, hodně záleží na ceně pojistky, hodně se dá ušetřit, když si vše koupíte v předstihu přes internet, nejdražší je to, když vše vyřizujete rovnou na místě," popisuje spolupracovník redakce iDNES.cz, který z Německa už několik aut přivezl.

Pozor na žlutý pruh

Potíž je v tom žlutém pruhu na pravém okraji značky. Je v něm vypsaná doba platnosti značky. Tyto krátkodobé  "převozní" značky ale platí pouze na území Německa. Na úřadě vám k pojištění ke značkám sice vydají zelenou kartu, která je mezinárodně uznávaným dokladem o pojistce, ale neznamená to, že s nimi můžete vyjet za hranice. Na "žluté značky" se ale mnoho dovozců po vstupu České republiky do Schengenského prostoru spoléhá. Česká policie se na ně pravděpodobně zaměří.

"Čeští občané stále častěji kupují vozidla v zahraničí a na území České republiky jezdí s neplatnými registračními značkami pro jednorázové použití," varuje Ivana Nguyenová, tisková mluvčí Policejního prezidia.

"Při použití krátkodobé registrační značky se žlutým pruhem s omezenou platností se nejedná o úřední přihlášení vozidla," vysvětluje Nguyenová. Tyto značky podle policie nesplňují požadavky Vídeňské úmluvy o silničním provozu z roku 1968.

"Podle právního pojetí Spolkového ministerstva dopravy a Bavorského státního ministerstva vnitra, stavebnictví a dopravy jsou krátkodobé registrační značky se žlutým pruhem s omezenou platností schválené pouze pro provoz na silnicích v SRN," dodává policejní mluvčí.

Policie může za jízdu s registrační značkou se žlutým pruhem udělit pokutu pět až deset tisíc korun a zákaz řízení všech motorových vozidel od šesti měsíců do jednoho roku.  

Pro vývoz vozidel do zahraničí mají Němci značku s červeným pruhem. Tyto vývozní značky mají delší dobu platnosti než "žluté značky" - od 15 do 90 dní, jsou ale dražší. Nejlevnější jsou přibližně za 70 eur při objednání přes internet, na místě vyjdou asi na 150 eur.

V některých případech je tak jednodušší zvolit převoz na odtahovce. V takovém případě nepotřebujete značky ani pojistku, stačí doklady od auta a kupní smlouva. Ty nejlevnější odtahovky si berou 10 korun za kilometr.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.