Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při dovozu ojetiny z Německa pozor na značky se žlutým pruhem

  12:05aktualizováno  12:05
Koupě ojetiny z Německa už není tak výhodná a bezstarostná jako před lety, s trochou štěstí a trpělivosti se ale stále dá za západní hranicí nakoupit dobře. Podle nového prohlášení si ale policie vyšlápne na dovozce s německými převozními značkami.

Převozní značky se žlutým pruhem v Česku neplatí | foto: Jakub StehlíkiDNES.cz

Vyrazit na nákup ojetiny se do Německa odvažují i laici. Výběr aut je tam velký, ceny jsou dnes už podobné těm českým, auta bývají ale v lepším stavu a lépe vybavená (není to však pravidlem). S obchodníky se tam často domluvíte i anglicky, někdy rusky nebo polsky. Německý trh s ojetinami se dostal do rukou Poláků a Turků a nákup už není tak bezstarostně korektní jako před dvaceti lety, prodejci ale stále ještě nemají manýry českých handlířů - o zkušenostech s nimi čtěte zde.

Může se hodit

Chcete ojeté auto bez potíží? Najděte si ho na Automodul.cz.

Dovoz ojetého vozu vychází většinou nejlevněji po vlastní ose. Když si vyhlédnete auto, máte štěstí, že je v pořádku a koupíte ho, vcelku jednoduše vyřídíte náležitosti na místním úřadu registru vozidel (Zullasungstelle). Koupíte převozní značky, k němu pojištění a můžete vyrazit. Tento postup volí množství motoristů, i těch, kteří s obchodováním a dovozem aut nemají zkušenosti. 

"Převozní značky se žlutým pruhem s pětidenní platností a pojistkou se dají pořídit kolem šedesáti eur, hodně záleží na ceně pojistky, hodně se dá ušetřit, když si vše koupíte v předstihu přes internet, nejdražší je to, když vše vyřizujete rovnou na místě," popisuje spolupracovník redakce iDNES.cz, který z Německa už několik aut přivezl.

Pozor na žlutý pruh

Potíž je v tom žlutém pruhu na pravém okraji značky. Je v něm vypsaná doba platnosti značky. Tyto krátkodobé  "převozní" značky ale platí pouze na území Německa. Na úřadě vám k pojištění ke značkám sice vydají zelenou kartu, která je mezinárodně uznávaným dokladem o pojistce, ale neznamená to, že s nimi můžete vyjet za hranice. Na "žluté značky" se ale mnoho dovozců po vstupu České republiky do Schengenského prostoru spoléhá. Česká policie se na ně pravděpodobně zaměří.

"Čeští občané stále častěji kupují vozidla v zahraničí a na území České republiky jezdí s neplatnými registračními značkami pro jednorázové použití," varuje Ivana Nguyenová, tisková mluvčí Policejního prezidia.

"Při použití krátkodobé registrační značky se žlutým pruhem s omezenou platností se nejedná o úřední přihlášení vozidla," vysvětluje Nguyenová. Tyto značky podle policie nesplňují požadavky Vídeňské úmluvy o silničním provozu z roku 1968.

"Podle právního pojetí Spolkového ministerstva dopravy a Bavorského státního ministerstva vnitra, stavebnictví a dopravy jsou krátkodobé registrační značky se žlutým pruhem s omezenou platností schválené pouze pro provoz na silnicích v SRN," dodává policejní mluvčí.

Policie může za jízdu s registrační značkou se žlutým pruhem udělit pokutu pět až deset tisíc korun a zákaz řízení všech motorových vozidel od šesti měsíců do jednoho roku.  

Pro vývoz vozidel do zahraničí mají Němci značku s červeným pruhem. Tyto vývozní značky mají delší dobu platnosti než "žluté značky" - od 15 do 90 dní, jsou ale dražší. Nejlevnější jsou přibližně za 70 eur při objednání přes internet, na místě vyjdou asi na 150 eur.

V některých případech je tak jednodušší zvolit převoz na odtahovce. V takovém případě nepotřebujete značky ani pojistku, stačí doklady od auta a kupní smlouva. Ty nejlevnější odtahovky si berou 10 korun za kilometr.



Témata: Registr vozidel




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.