Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příští Mitsubishi Evo a Ford Focus RS by mohly dostat hybridní pohon

  13:00aktualizováno  13:00
Zatím jsou to jen spekulace kolující po internetu, ale nové generace ostrého focusu i oblíbené rally ikony Mitsubishi Evo budou mít hybridní pohon. Ale nepůjde o vyměklé ekology, hybridní systém bude spíše další cestou, jak získat větší výkon.

Ford Focus RS | foto: Ford

Pro příznivce Fordu Focus RS máme dobrou i špatnou zprávu. Tou dobrou je, že příští generace nejsilnějšího focusu bude mít pohon všech kol. Tou špatnou zprávou je, že bude mít hybridní pohon. To bude pro puristy jistým zklamáním.

Ale příznivci RS by smutnit neměli. Hybridní pohon se totiž bude starat o vylepšení jízdních výkonů vozu, nová generace RS rozhodně nebude vyměklou ekologickou verzí. To samé prý bude platit i o nové, již jedenácté, generaci Mitsubishi Lancer Evolution.

Zatím jsou oboje spíš nepotvrzené spekulace. Pravověrné milovníky ostrých sporťáků hybridní pohon zrovna nenadchne. Jenže právě nové Evo XI nebo Focus RS mohou v tomto směru způsobit malý obrat. Stojí za zmínku, že výhradně hybridní sporťák už chystá do výroby Honda. O Hondě CRZ čtěte ZDE

Hybridní auta většinou bývají považována za jízdně nudná a nezáživná, právě kvůli svému velmi specifickému druhu pohonu a jeho fungování. Jenže jak ukázalo třeba svezení s prototypem hybridního Porsche Cayenne, řidič vlastně přítomnost hybridního ústrojí nemusí z jízdního hlediska téměř vůbec poznat a přídavný elektromotor může fungovat především jako prostředek pro navýšení výkonu. - čtěte: Porsche na baterky: první svezení s hybridním Cayennem S

Příští Focus RS i Mitsubishi Lancer Evo půjdou obdobnou cestou, jen budou oproti cayenne o krok dále. Stále totiž půjde primárně o radost a skvělý pocit z jízdy, špičkové jízdní vlastnosti a výkony. Ostrý focus toho bude dosahovat pravděpodobně kombinací dvoulitrového přeplňovaného motoru EcoBoost a elektromotoru. Zatímco spalovací motor bude pohánět přední kola, elektromotor obstará pohon zadních kol.

Nová generace RS bude mít celkový výkon asi 300 koní (tedy zhruba stejně, jako dnešní provedení), lepší trakce čtyřkolky ale bude znamenat akceleraci na stovku za pět sekund (dnešní RS zrychlí za 5,9 s). Maximální rychlost bude obligátních 250 km/h a při předpisové jízdě se prý máme dočkat kombinované spotřeby 5,8 litrů na 100 kilometrů. Spotřeba ale bude jen jakýsi bonus k vylepšeným jízdním výkonům.

Lancer Evolution XI bude ještě zajímavějším kouskem techniky. Pravděpodobně půjde o takzvaný plug-in hybrid, takže jej bude moci majitel dobíjet doma ze zásuvky. Dvoulitrový motor MIVEC bude trochu překvapivě pohánět zadní kola vozu. Některé zprávy hovoří o tom, že by motor mohl být atmosférický, ale vzhledem k celkovému očekávanému výkonu asi 350 koní mu pravděpodobně turbo spíše zůstane.

Elektromotor bude pohánět přední kola a podle všeho se přímý pohon zadních kol spalovacím motorem bude připojovat jen v případě potřeby. Zrychlení na stovku se má udát za pouhých 4,5 sekundy. "Nový elektromotor bude prakticky fungovat jako turbodmychadlo, jen uhlazeněji," uvedl pro server Autocar nejmenovaný zdroj blízký automobilce.

Nové Evo dostane i další technické vychytávky: aktivní řízení a také odpružení Roll Controll Suspension. To má eliminovat nežádoucí pohyby karosérie pomocí hydraulického propojení tlumičů. Součástí výbavy bude také systém E-AYC, který reguluje rozdělení točivého momentu na zadní nápravě.

To, zda budou nový Focus RS a Lancer Evo XI lepšími a zábavnějšími auty, než jejich předchůdci, zjistíme nejdříve v roce 2013, kdy bychom se měli dočkat jejich uvedení na trh.





Nejčtenější

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Další z rubriky

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2011 ·...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 161 561 km, diesel
200 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.