Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Odborník o systému eCall, které volá o pomoc k bouračce

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 3. října 2013 do 14:30

OTÁZKA: Dobrý den, omlouvám se že vás zahlcuji otázkami, ale odpovědi otevírají více otázek, než na něž odpovídají. ohledně demontáže - možné je demontovat vše, je otázka, jestli vozidlo bude pak schopné provozu - tedy, je nějak eCall spojen s vozidlem, že po jeho demontáži bude vozidlo neschopné provozu? ohledně SIM - v jednotce musí být SIM a musí podporovat zpětné volání. Jak to bude v případě, že SIM odejde - mění se celá jednotka či jen sim? Zpětné volání bude možné pouze po aktivaci eCall? Kdo bude oprávněný dělat údržbu na jednotkách? Bude nějak ověřována funkce systému (STK) ? Pokud nikoli, jak lze dokázat jeho odpojení/poškození, když je trvale neaktivní? Anonym
OTÁZKA: Bude mít zařízení SIM, nebo nějaklou jinou jednoznačnou identifikaci, nebo bude až do okamžiku nehody "Anonymní" Půjde dodatečně integrovat do novějších vozů? Jan
OTÁZKA: takže úroveň aktivace není exaktně definovatelná a hrozí, že když někdo nabourá na dvoře do plotu protože si spletl brzdu s plynem, přijedou mu sekyrou na vrata zaklepat hasiči. Petr Mašek
OTÁZKA: Bude tento systém nějak kontrolován na STK? Pokud si jej sám deaktivuji. Pavel Zajíček
OTÁZKA: Proč je nutné, aby jednotka byla připojena na CAN bus, když se jedná o samostatný systém, který by mimo napájení neměl potřebovat žádné informace z vozidla? Zde to vypadá, že údajů z vozidla bude možné vyčítat celou řadu. Bude možné aktivovat systém jiným způsobem než nárazem či manuálně tlačítkem? Pokud nikoli, dáte mi na to svoje slovo? Petr Mašek
OTÁZKA: Dobry den, zaujala me Vase informace, ze pristroj je pasivni a aktivuje se az kdyz nekdo zmacne tlacitko nebo se stane nehoda. Muzete mi vysvetlit, jak je to technicky mozne? To je celou dobu pristroj vypnuty? Pokud neni, pak to neni pasivni pristroj... to byste potom mohl nazyvat pasivnim pristrojem i mobilni telefon... dokud z nej nebude chtit volat. Novak
OTÁZKA: Počítá se v projektu eCall s jakýmkoliv jiným povinným využitím než je předání informací o nehodě? Bude možné data využít v pozdějším vyšetřování nehody? Jan Mohyla
OTÁZKA: Dobrý den, hovoří se o automobilech, co však motocykly? Šla by případně dodatečná montáž? Anonym
OTÁZKA: Chápu dobře, že přenos směrem od vozidla bude realizován pomocí GSM sítí? Operátoři ale neumožňují datové přenosy od terminálů bez SIM. Je jen možné hlasové volání na 112... Jak přesvědčíte operátory, aby provoz sponzorovali? Jindra
OTÁZKA: Dobrý den, asi nejčastější otázka - jak bude důvěryhodně (tedy ne prohlášením výrobce a podobně) zajištěno, že si systém nebude odesílat údaje o poloze průběžně i při běžném provozu, že se k nim žádným způsobem nedostanou nepovolané osoby? Vždyť dnes unikají informace i z policejních a soudních spisů. Co když Policii napadne pomocí systému sledovat rychlou jízdu? stačí malá SW úprava ... Pavel
OTÁZKA: Dobrý den. Bude trestné, když si to vymontuju ? A půjde to vůbec ? Díky Viktor Viktor
OTÁZKA: Vzdyt je to komplexni fizlovaci system. Ma udaje o poloze, rychlosti, smeru pohybu, pocet lidi, VIN, mikrofon v kabine. Jak proboha chcete zabranit zneuziti bezpecnostnimi slozkami??? Vzdyt se to samo nabizi v navaznosti na zakon o odpovednosti majitele za provozovani vozidla + paragraf o zaznamu z "automatickeho bezpecnostniho zarizeni", zprasek to soudruha Humla. To snad nemuzete nikomu rozumnymu okecat! Nebo zase blaboly, ze kdyby to melo zachranit jediny zivot... a kdo nic spatneho nedela nemusi se bat??? Tomfox
OTÁZKA: Jak auto pozná, že nabouralo? Vím, že to zní hloupě, ale na co je to vázané? Na čidlo přetížení? Na výbuch airbagů? Když nabourám popelnici (jako tu nádobu na odpad, ne svoje auto... i když to vlastně taky), nic se mi nestane, na autě už mám takových šrámů, že se to nepozná, ale auto stejně vyhodnotí, že došlo k něhodě, bude to taky volat na 112 a hasiči budou startovat? Anonym
OTÁZKA: Jaká bude automatická spouštěcí úroveň automatického systému? Je závislá na směru nárazu, intenzitě, rychlosti či dalších veličinách? Petr Mašek
OTÁZKA: Pokud tedy má bude mít vůz instalovaný eCall, je sice hezké, že dá záchránářům vědět, jaký je to vůz a na co se mají "připravit", ale tohle přeci ničemu nepomůže. Záleží jak na tom budou záchranné jednotky... Když si uvědomím, že policajtům někdy trvá se dostat na místo přes 30min, tak mi to přijde jako zbytečná věc :-D hurvajs77
OTÁZKA: Dobrý den, je možné někde zjistit, data, která jsou přenášena, technologie použité, případně standardy? Případně kde by se dalo zjistit o projektu z technického hlediska více informací ? Děkuji za odpověď Pavel Krejsa
OTÁZKA: Jedna vaše odpověď zavání tím, že by to mohlo být doplněno o nějaké další věci. Jaké? Kamery? Černé skříňky? Anonym
OTÁZKA: ale vzdyt stejne vite, ze to k nicemu nebude. Nehlede na to, že jine automobilky to pouzívaji dlouho, jen skodovka ted objevila Ameriku a je kolem toho neuvěřitelné halo. Ackoliv si koncern nikdy nekoupim, tak si myslim, ze by clovek mel mít možnost volby. V tom případě by měl být spíše řidič doplňková výbava hurvajs77
OTÁZKA: Bude to využívat systém Galileo. Proč? Chápu, že je to otázka mimo, ale jsou ty systémy kompatibilní? Dá se jeden nahradit jednoduše druhým? Co ten ruský? Anonym
OTÁZKA: Systém se mi líbí, zajímalo by mě, jak systém a jestli vůbec, dokáže vyhodnotit, kolik pasažérů ve vozidle je? Jsou-li ve vozidle např. děti? To jsou údaje, které záchranáři také potřebují..Bylo by podle mě dobré, kdyby ve vozidle byla např. kamera nebo foťák, která by se v případě havárie aktivovala a poslal např. snímek interiéru vozidla. Nebo jsou ve vozidle snímače zatížení sedaček, které informují kolik lidí ve vozidle sedí...?? děkuji Adam Rychlý
OTÁZKA: Podílejí se na tom nějak automobilky? Finančně, vývojem... Děkuji Běhal Anonym
OTÁZKA: Předpokládám, že s tím budou umět pracovat záchranbné složky celé evropy. Kam poputuje ta smska nebo hovor, když se s českým autem vybourám třeba v norsku? Do ČR? půjde to na centrálu 112 anebo se budou budouvat nová centra? Anonym
OTÁZKA: Kdo bude vlastníkem a provozovatelem systému? Budou si moci uživatelé upravovat své údaje, které chtějí/nechtějí, aby byla zasílána záchranářům? Ing. Králík
OTÁZKA: Vám to asi v autě vadit nebude. Mě jo. Co mám dělat? Anonym
OTÁZKA: Tak kolik to teda bude stát? Každý hází jinými čísly.... Děkuji Anonym
OTÁZKA: Proč to má být probůh povinné?! Jak zajistíte bezpečnost přenosu informací. Vždyť to auto posílá VIN, takže je jasně identifikovatelné. Na druhou stranu - a tím vám možná i trochu nahraju: je vin nějaký chráněný, soukromý údaj? Ví někdo jiný kromě registru vozidel a prodejce, že má pan Vomáčka auto s tím a tím VINem? Anonym
OTÁZKA: Co si slibujete od zavedení systému ecall. Nebyla by z dlouhodobého hlediska lepší preventivní výchova , v tomto případě účastníků provozu. Zatím mi vše připadá ,že se snažíme řešit následky ,ale pomíjíme příčiny . Karel
OTÁZKA: Zaručí se prodejce při prodeji vozu že se nikdy systém nestane aktivním? třeba po update sw Pavel Zajíček
OTÁZKA: Dobrý den, je možné si takový systém pořídit už dnes? Ford pokud vím něco takové nabízí. To je ono? A nebo je to paralelně budovaný systém soukromé firmy? Děkuji za odpověď. Karel
OTÁZKA: proč tato výbava nemůže být pouze doplňková... ne každý stojí o to ji mít z různých důvodu... je to to stejné jako u abs, esp a pod... podle mého by měl řidič rozhodnout co chce a co nechce ne žádná hlava pomazaná. Pavel Zajíček