Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Clio: Evropské auto roku 2006 v testu

  10:49aktualizováno  10:49
hodnocení iDNES 4,1/5 Právě včera si Renault Clio třetí generace hrdě připnul na kapotu ocenění evropského auta roku 2006. Čím malý Francouz tak okouzlil porotu? Jaké jsou jeho slabé a silné stránky? Clio s motorem 1,5 dCi o výkonu 86 koní v testu uspělo s pochvalou, ale ta cena... VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA
Renault Clio III

Renault Clio III | foto: iDNES.cz

Clio dospělo, z malého auta do města vyrostl plnohodnotný vůz, schopný posloužit i pro dlouhé cesty. Je velmi pohledný a nadmíru příjemný.

Záplavu emocí v řidiči nevyvolá, zato ho odveze v pohodlí a s vědomím bezpečí - v crashtestech totiž dostal maximální počet hvězdiček za ochranu posádky.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault Clio můžete koupit na www.automodul.cz

Clio nabízí hodně prostoru uvnitř, zajímavé jízdní vlastnosti a rozsáhlou nabídku extra výbavy. S motorem-asketou 1,5 dCi (86 k) jezdí svižně i bez víru v nádrži.

Bohužel je ale také hodně drahé; přehoupnout se přes půlmilionovou hranici není žádný problém. Na provedení interiéru auta je také příliš vidět, kolik do něj jeho majitel investoval.

 hodnocení 

PLUSY
- prostorný interiér 
- příjemné ovládání

- jízdní vlastnosti
- tichý a úsporný motor 1,5 dCi
- nabídka motorů a výbav

MINUSY
- vysoká cena
- "gumová" převodovka
- utlumené řízení
- tupý brzdový pedál

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Motor a převodovka
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Devizou je rozmanitá nabídka verzí - v ceníku najdeme sedm motorů a pět úrovní výbavy. Je ovšem nutné dodat, že ne každou motorizaci lze pořídit ve všech úrovních.

VNĚJŠÍ VZHLED

Nové clio patří k tomu nejpohlednějšímu, co segment malých aut nabízí. Okaté autíčko posouvá neotřelý design moderních renaultů k větší přívětivosti. Ani jemu ovšem nechybí vystrčená záď a výrazné světlomety.

Jednoduchý design odcházející generace nahradily dynamické linky. Třetí vydání clia se ale od svých předchůdců neodvrací. Podle dnešních trendů také o pěkný kus povyrostlo a ztěžklo.

INTERIÉR A KUFR 

Interiér se podobá ostatním současným renaultům, jen trochu ubral na radikálnosti. Uvnitř přibylo místo hlavně pro ramena posádky.

Třídveřová karoserie se proti pětidveřové chová sportovněji, je pocitově tužší.
Méně nadšeni budou ale při cestování bez druhého páru dveří pasažéři na zadních sedadlech. Malá okna bez otevírání a černý interiér (dle provedení) působí klaustrofobně.

V interiéru čekají kvalitní a příjemné materiály. Bohužel je ale hodně poznat, kolik majitel za své clio zaplatil. Se zvyšující se úrovní výbavy se zlepšují sedačky a potahové materiály; základní verze také například postrádá dveřní a stropní madla.

I u nejvyšších výbav je třeba platit za hloubkově stavitelný volant, nemluvě o autorádiu (kromě vrcholné Privilége) nebo litých kolech.

Od větších sourozenců si clio vypůjčilo prvky výbavy, které řidiči usnadňují život. Senzory sledují tlak v pneumatikách, začínající přeháňky či venkovní stmívání. Bezdotykové odemykání a startování tlačítkem nabídl svého času mezi prvními právě Renault. Za všechna tato udělátka si ovšem Renault účtuje peníze navíc.

Velmi příjemnou a bez nadsázky "geniální vychytávkou" jsou přídavné paraboly, které při zatáčení posvítí dovnitř oblouku. Subjektivní dojem po týdenním testu praví, že toto řešení předčí klasické natáčecí adaptivní světlomety.

Dobře přístupný a velký zavazadlový prostor pojme 288 litrů, když se sklopí zadní sedadla, odveze clio více než kubík (1028 l). Při nakládání zavazadel je naškodu vysoká hrana kufru, se sklopenými sedačkami pak překáží docela vysoký schod.

Malý renault dopuje! Zuřivé Clio RS

Renault Clio RS

Čím bude jezdit Fernando Alonso pro rohlíky a noviny? Splašené clio s téměř dvěma sty koňmi bude pro potřeby pilota "eF-jedničkové" stáje francouzské automobilky ideálním nářadím ...VÍCE
JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Auto má zajímavé jízdní vlastnosti, po chvilce sžívání si řidič dovolí mnohé - i s obyčejnou klikovou zadní nápravou si toho totiž podvozek nechá líbit hodně. Auto vyznává neutrální charakteristiku, nedotáčivost je téměř neznámým pojmem. V táhlé rychlé zatáčce se naopak projevuje příjemná přetáčivost.

Při razantním rohování ztrácí díky necitlivému posilovači řízení šofér jistotu vlády nad předními koly. Auto umí malé i velké oblouky projíždět sebevědomě, nájezdová rychlost je ovšem jen otázkou pudu sebezáchovy. Vyhýbací manévry zvládá na výbornou, žádné velké náklony se nekonají.

Zvykat si je třeba, kromě utlumené zpětné vazby od kol k volantu, také na "tupý"
brzdový pedál. Zpomalovací soustava ukrotí clio bez potíží, hůře se ovšem dávkuje její účinek a je třeba "více šlapat". Výhrady se nesou i k velmi brzo nastupujícímu ABS.

Motor patří k tomu nejlepšímu, co lze dnes mezi maloobjemovými diesely pořídit.
Kultivovanou a střídmou jedna-pětku se podařilo francouzským inženýrům i v malém cliu dokonale odhlučnit. Příjemný agregát s 86 koníky (k mání je i verze se 102 koňmi) je obstojně pružný, letmá akcelerace ve vyšších rychlostech však nepatří k jeho parádním disciplínám. Po ploché křivce kroutícího momentu se lze klouzat dosyta, kopance od turboefektu se nekonají.

V plném obsazení umí clio pelášit až k hranici papírové maximálky, která činí 174 km/h. Po více než tisíci kilometrech zábavné jízdy se průměrná hodnota spotřeby ustálila na šesti litrech. Tabulkové údaje jsou ještě o litr a půl optimističtější.

Dobře odstupňovaná pětirychlostní převodovka pracuje na příjemně krátkých drahách, minusové body si ale odnáší za "gumové" řazení a také přesnost nepatří k jejím přednostem.

Řidiči, kteří připlatí za silnější variantu se 102 koňmi, dostanou o jeden převodový stupeň navíc a přesnější řadící kulisu.

Nebýt přemrštěné ceny, byl by slabší "nafťák" pro clio ideální volbou.

Sluší se ještě dodat, že v ceníku figuruje také o dvacet tisíc levnější šedesátiosmikoňová verze bez "variabilního turba" (proměnná geometrie lopatek statoru turbodmychadla).

Renault Clio v crashtestu EuroNCAP

*ochrana posádky:
5 hvězdiček z maximálních 5
*ochrana chodců:
1 hvězdička z maximálních 4
*ochrana dětí v autosedačce:
4 hvězdičky z maximálních 5

CENA

Největším neduhem nového clia je jeho vysoká cena. Základní - a notně očesaná - verze sice startuje na podobné cifře jako konkurence - 279 900 korun (1,2i 16V,
48 kw), s přibývajícími položkami výbavy ovšem cenovka rychle bobtná.

Na 86koňové naftové clio je třeba připravit si nejméně 416 600 korun - tolik stojí třídveřová verze Dynamique, která je pro tuto motorizaci minimem, a obsahuje ABS, čelní a boční airbagy, adaptivní světlomety, mlhovky a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Druhý pár dveří stojí navíc 15 tisíc korun, za stabilizační systém si u renaultu naúčtují další 24 tisíce. Okenní airbagy vyjdou na 12 a manuální klimatizace na 35 tisíc.

Renault Clio 1,5 dCi 85k Dynamique

Ford Fiesta 1,6 TDCi Trend

VW Polo 1,4 TDI 80k Comfortline

objem motoru (cm3) 1461 1560 1422
výkon (kW/k) 63/86 66/90 59/80
max.toč.
moment (Nm)
200 204 175
převodovka pětistupňová pětistupňová pětistupňová
typ motoru přeplňovaný vznětovy přeplňovaný vznětovy přeplňovaný vznětovy
max. rychlost (km/h) 174 180 174
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,7 11,9 12,8
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 5,2/4,0/4,4 5,4/4,1/4,5

5,7/4,1/4,6

objem kufru (l) 288/1028 268/619 (do výšky pásů) 270/1030
rozměry d/š/v (mm) 3986/
1707/
1496
3917/
1905/
1462
3916/
1650/
1467
rozvor (mm)/počet dveří 2575/3 2486/3 2465/3
objem nádrže (l) 55 43 45
pneumatiky

185/60 R15

195/50 R15

165/70 R17

pohotovostní/celková hmotnost (kg) 1165/1655 1194/1610 1091/1650
Airbagy řidiče/spolujezdce/boční/hlavové ano/ano/
ano/12 000
ano/ano/
ano/ne
ano/ano/
25 500
ABS/ESP/ASR ano/24 000 ano/25 900

33 800

tempomat/kola z lehkých slitin/mlhovky 12 000/
ne/ano
ne/ano/ano

10 800/
ne/ano

klimatizace/autorádio sCD 35 000/
10 000
29 000/
13 900
29 700/ano
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč 416 600 438 900 414 800

MOTOR A SPOTŘEBA





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.