Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů

aktualizováno 
Je to přesně rok, co se provalila největší aféra v autoprůmyslu posledních let. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinil automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Právě motory TDI způsobily Volkswagenu dalekosáhlé problémy. | foto: Reuters

Odstartovalo to velké změny nejen v koncernu Volkswagen, ale v celém automobilovém odvětví. Soupeři Volkswagenu, kteří za jiných okolností nikdy neminou příležitost si do konkurence rýpnout, zarytě mlčí. A bokem přiznávají, že emisní politiku danou nereálnými předpisy musí ohýbat všichni.

Volkswagen z aféry vyšel o miliardy chudší a bohatší o zkušenost, že nabízet někomu jinému než Evropanům dieselové osobáky je hloupost.

Diesely brzy skončí, prorokuje Renault

U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jeho prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160

Automobilky dnes otevřeně mluví o tom, že legislativa nastavená od zeleného stolu nerespektuje logiku ani přírodní zákony. Tabulkové údaje o spotřebě a emisích dnes nebere vážně nikdo a automobilky začínají vyhlížet konec dieselových aut.

Samotní uživatelé aut s naftovými motory jsou v Evropě v klidu. Užívají si nízkou spotřebu a politikaření neprožívají, o to víc je ale tíží, že ten konec nafťáků začíná být stále reálnější. Hysterii se podařilo vyvolat jen v Americe, majitelé volkswagenů s TDI pod kapotou se jich opravdu kvůli dieselgate zbavují.

Češi dieselgate neřeší, zatím se jim ani moc nechce do servisů k úpravám, které mají cinklá TDI napravit. „V současné době oslovujeme spolu s příslušnými autoritami více než 20 000 majitelů dotčených vozů značky Škoda na českém trhu. Servisní opatření bylo realizováno již u více než třetiny oslovených majitelů,“ uvádí pro iDNES.cz Vítek Pelc z tiskového oddělení značky. „Jako výrobce doporučujeme všem majitelům dotčených vozů provedení úprav. Ty je možno v rámci úspory času spojit s jakoukoliv jinou plánovanou návštěvou servisu a řada klientů této možnosti využívá. Podmínkou vývoje technických opatření bylo, aby spotřeba paliva, výkonové parametry a emise hluku zůstaly beze změny. Všechny vozy jsou i před provedením úprav plně provozuschopné a bezpečné. Provedení servisního opatření trvá v závislosti na modelu vozidla 30 až 60 minut a je samozřejmě bezplatné.“

Celou dieselgate od začátku podrobně mapuje speciální příloha na iDNES.cz - najdete ji ZDE





Nejčtenější

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.