Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CES 2016: Rychlost aut se nebude měřit v km/h ale v bit/s

  13:17aktualizováno  13:17
Na největším světovém veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas je i letos v centru pozornosti automobilový průmysl. Přítomnost tohoto odvětví je tam už tak velká, že akce podle organizátorů veletrhu zatlačuje do pozadí tradiční centrum amerického automobilového průmyslu Detroit.

Expozice značky Ford na veletrhu CES 2016 | foto: Ford

Automobilky na letošním veletrhu CES vysílají signál, že automobilový průmysl čekají zásadní změny.

„Blíží se čas, kdy v debatách o tom, kdo má rychlejší auto, nebudeme mluvit o kilometrech za hodinu, ale o rychlosti přenosu dat (jednotka je bit za sekundu - bit/s - pozn. red.) a výpočetním výkonu,“ řekl BBC Jeff Owens, technologický ředitel výrobce automobilových součástek Delphi Automotive.

Autoprůmysl čekají velké změny. Kvůli připojování aut na internet

Průzkum mezi manažery v autoprůmyslu naznačuje nové trendy. Leadery v oboru jsou Toyota, BMW a Volkswagen - více čtěte zde

Potřebu změn bere vážně zejména německá automobilka Volkswagen, která se nyní potýká se skandálem kolem manipulace s testy emisí u naftových vozů. Šéf značky VW Herbert Diess na veletrhu CES prohlásil, že je budován „nový a lepší Volkswagen“, který se bude soustředit na budoucnost bez emisí, nehod, dopravních zácp a hluku. Klíčem k tomu podle něj budou elektromobily využívající připojení k internetu.

Volkswagen v Las Vegas představil například nový mikrobus Budd-e s elektrickým pohonem. Vůz by měl nabízet mimo jiné internetové propojení s různými chytrými zařízeními v domácnosti. Z automobilu by tak mohlo být například možné zkontrolovat obsah ledničky nebo zjistit, kdo zvoní u domovních dveří.

Fotogalerie

Značná pozornost se na veletrhu CES věnuje technologiím pro automatizaci řízení vozidel. Své produkty tam prezentují firmy vyrábějící automobilovou elektroniku, jako jsou počítače, kamery, laserové senzory či navigační systémy. Řada z těchto společností se přitom nebude účastnit mezinárodního autosalonu, který příští týden začne v Detroitu.

„Dalo by se říct, že jsme tento týden přesunuli těžiště z Detroitu do Las Vegas,“ prohlásil šéf svazu pro spotřebitelské technologie (CTA) Gary Shapiro. CTA je pořadatelem veletrhu CES, který otevřel své brány ve středu a potrvá do soboty.

Autoři: ,




Nejčtenější

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.