Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CES 2016: Rychlost aut se nebude měřit v km/h ale v bit/s

  13:17aktualizováno  13:17
Na největším světovém veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas je i letos v centru pozornosti automobilový průmysl. Přítomnost tohoto odvětví je tam už tak velká, že akce podle organizátorů veletrhu zatlačuje do pozadí tradiční centrum amerického automobilového průmyslu Detroit.

Expozice značky Ford na veletrhu CES 2016 | foto: Ford

Automobilky na letošním veletrhu CES vysílají signál, že automobilový průmysl čekají zásadní změny.

„Blíží se čas, kdy v debatách o tom, kdo má rychlejší auto, nebudeme mluvit o kilometrech za hodinu, ale o rychlosti přenosu dat (jednotka je bit za sekundu - bit/s - pozn. red.) a výpočetním výkonu,“ řekl BBC Jeff Owens, technologický ředitel výrobce automobilových součástek Delphi Automotive.

Autoprůmysl čekají velké změny. Kvůli připojování aut na internet

Průzkum mezi manažery v autoprůmyslu naznačuje nové trendy. Leadery v oboru jsou Toyota, BMW a Volkswagen - více čtěte zde

Potřebu změn bere vážně zejména německá automobilka Volkswagen, která se nyní potýká se skandálem kolem manipulace s testy emisí u naftových vozů. Šéf značky VW Herbert Diess na veletrhu CES prohlásil, že je budován „nový a lepší Volkswagen“, který se bude soustředit na budoucnost bez emisí, nehod, dopravních zácp a hluku. Klíčem k tomu podle něj budou elektromobily využívající připojení k internetu.

Volkswagen v Las Vegas představil například nový mikrobus Budd-e s elektrickým pohonem. Vůz by měl nabízet mimo jiné internetové propojení s různými chytrými zařízeními v domácnosti. Z automobilu by tak mohlo být například možné zkontrolovat obsah ledničky nebo zjistit, kdo zvoní u domovních dveří.

Fotogalerie

Značná pozornost se na veletrhu CES věnuje technologiím pro automatizaci řízení vozidel. Své produkty tam prezentují firmy vyrábějící automobilovou elektroniku, jako jsou počítače, kamery, laserové senzory či navigační systémy. Řada z těchto společností se přitom nebude účastnit mezinárodního autosalonu, který příští týden začne v Detroitu.

„Dalo by se říct, že jsme tento týden přesunuli těžiště z Detroitu do Las Vegas,“ prohlásil šéf svazu pro spotřebitelské technologie (CTA) Gary Shapiro. CTA je pořadatelem veletrhu CES, který otevřel své brány ve středu a potrvá do soboty.

Autoři: ,




Nejčtenější

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.