Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CES 2016: Rychlost aut se nebude měřit v km/h ale v bit/s

  13:17aktualizováno  13:17
Na největším světovém veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas je i letos v centru pozornosti automobilový průmysl. Přítomnost tohoto odvětví je tam už tak velká, že akce podle organizátorů veletrhu zatlačuje do pozadí tradiční centrum amerického automobilového průmyslu Detroit.

Expozice značky Ford na veletrhu CES 2016 | foto: Ford

Automobilky na letošním veletrhu CES vysílají signál, že automobilový průmysl čekají zásadní změny.

„Blíží se čas, kdy v debatách o tom, kdo má rychlejší auto, nebudeme mluvit o kilometrech za hodinu, ale o rychlosti přenosu dat (jednotka je bit za sekundu - bit/s - pozn. red.) a výpočetním výkonu,“ řekl BBC Jeff Owens, technologický ředitel výrobce automobilových součástek Delphi Automotive.

Autoprůmysl čekají velké změny. Kvůli připojování aut na internet

Průzkum mezi manažery v autoprůmyslu naznačuje nové trendy. Leadery v oboru jsou Toyota, BMW a Volkswagen - více čtěte zde

Potřebu změn bere vážně zejména německá automobilka Volkswagen, která se nyní potýká se skandálem kolem manipulace s testy emisí u naftových vozů. Šéf značky VW Herbert Diess na veletrhu CES prohlásil, že je budován „nový a lepší Volkswagen“, který se bude soustředit na budoucnost bez emisí, nehod, dopravních zácp a hluku. Klíčem k tomu podle něj budou elektromobily využívající připojení k internetu.

Volkswagen v Las Vegas představil například nový mikrobus Budd-e s elektrickým pohonem. Vůz by měl nabízet mimo jiné internetové propojení s různými chytrými zařízeními v domácnosti. Z automobilu by tak mohlo být například možné zkontrolovat obsah ledničky nebo zjistit, kdo zvoní u domovních dveří.

Fotogalerie

Značná pozornost se na veletrhu CES věnuje technologiím pro automatizaci řízení vozidel. Své produkty tam prezentují firmy vyrábějící automobilovou elektroniku, jako jsou počítače, kamery, laserové senzory či navigační systémy. Řada z těchto společností se přitom nebude účastnit mezinárodního autosalonu, který příští týden začne v Detroitu.

„Dalo by se říct, že jsme tento týden přesunuli těžiště z Detroitu do Las Vegas,“ prohlásil šéf svazu pro spotřebitelské technologie (CTA) Gary Shapiro. CTA je pořadatelem veletrhu CES, který otevřel své brány ve středu a potrvá do soboty.

Autoři: ,




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.