Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Toledo - oblíbená ojetina bojuje s kvalitou zpracováni

  19:24aktualizováno  19:24
Toledo patří mezi vyhledávané ojeté automobily, ale přestože jej pohánějí koncernové motory Volkswagen, v počátcích výroby byla jeho kvalita nevalná.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY


HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Elegantní tvary pětidveřové karosérie typu sedan jsou dílem renomovaného designérského studia Italdesign. Automobil nabízí velký vnitřní prostor, a to i cestujícím na zadních sedadlech.

Zavazadlový prostor má objem 550 litrů, což je vynikající hodnota, která se dá ještě zvětšit sklopením zadního sedadla. Tak lze dosáhnout prostoru o objemu 1 360 litrů. Automobil Seat Toledo byl uveden na trh v roce 1991. O čtyři roky později přišel na řadu facelift karosérie a změn doznala i výbava.

Sériově se začal montovat airbag řidiče i spolujezdce a také napínače bezpečnostních pásů. Nejpodstatnější změnou je však zvýšení kvality. V roce 1998 přišla na trh druhá generace těchto vozů.



MOTORY
Mezi pohonné jednotky Seatu Toledo první generace patří například čtyři zážehové a tři vznětové motory. Nejslabší zážehový agregát má objem 1,6 litru a výkon 55 kW (75 k). Následuje ,,osmnáctistovka“ s výkonem 66 kW (90 k) a dvoulitrový motor s výkonem 85 kW (115 k).

Nejsilnější pohonnou jednotkou je agregát o zdvihovém objemu dva litry, disponující šestnáctiventilovou technikou. Tento motor nabízí výkon 110 kW, což je rovných 150 koní.

Příznivci vznětových agregátů mohou volit ze tří pohonných jednotek o objemu 1,9 litru. První má výkon 47 kW (64 k), druhá 55 kW (75 k). Poslední vznětový motor je přeplňovaný a disponuje výkonem 66 kW (90 k).

 

Seat Toledo



Témata: historie, trh, Seat, Volkswagen


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.