První jízdy se Škodou Kodiaq

První jízdy se Škodou Kodiaq | foto: René FlugerČTK

Potvrzeno: Škoda představí Kodiaq RS, bude mít 240koňové BiTDI

  • 177
Škoda Kodiaq ani ve své aktuálně nejsilnější verzi s motorem 2.0 TDI s výkonem 140 kW není zrovna trhačem asfaltu. Napraví to verze RS, jejíž uvedení potvrdil člen představenstva značky zodpovědný za vývoj Christian Strube pro britský magazín Evo.

Kodiaq RS dostane pod kapotu dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 240 koní (176 kW) a 500 newtonmetry točivého momentu, spojený by měl být s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Motor známý z Passatu BiTDI dostává například i nový Volkswagen Tiguan. Ten dokáže s tímto motorem pod kapotou pokořit stokilometrovou rychlost za 6,5 sekundy.

Škoda zahájila předprodej Kodiaqa v říjnu loňského roku, první vozy dorazí k zákazníkům v únoru. Ještě před verzí RS by měla dorazil luxusně laděná verze Laurin&Klement. V Číně se Kodiaq představí také ve verzi kupé. Berhnard Maier, předseda představenstva Škody pro iDNES.cz zopakoval, že uvedení této karosářské verze v Evropě je stále ve fázi vyhodnocování. Kromě dostatečného prodejního potenciálu by musela Škoda také vyřešit problém s výrobními kapacitami.

Kodiaq pro Evropu se vyrábí v Kvasinách, jejichž kapacita je vyčerpaná, podobně jako v ostatních fabrikách Škody. Značka také chystá Kodiaq ve verzi plug-in hybrid (baterie bude možné dobíjet ze zásuvky). Maier prozradil, že nyní automobilka zvažuje také uvedení této verze na čínský trh. První hybridní škodovkou bude ovšem v roce 2019 Superb, který je podle Maiera stále vlajkovou lodí značky.

Podle Christiana Strubeho se stále ještě diskutuje o Superbu RS. Podle informací iDNES.cz Škoda průzkumem trhu zjistila, že není jisté, zda by Superb RS našel dostatek zákazníků a projekt byl výdělečný. Strube pak vyloučil představení Škody Citigo RS, a to i přesto, že dvojče modelu Volkswagen UP! v tomto roce verzi GTI dostane. Strube uvedl, že o verzích RS u modelů menších než Octavia značka neuvažuje, nebylo by to rentabilní.

Strube vysvětlil, že modely RS budou mít u masových značek, jako je Škoda, v budoucnu kvůli zpřísňujícím se emisním limitům ztíženou pozici. Aby výkonné modely byly i dostatečně úsporné, bude možná Škoda nucena upustit od benzinových verzí RS ve prospěch dieselů nebo hybridů.