Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia s dělenými světly je venku. Nová tvář vyvolá vášně

  8:00aktualizováno  8:00
Škoda se odhodlala k velmi odvážnému kroku. Střídmý, pečlivě vyvážený design svého stěžejního modelu ozvláštní velmi radikálním a odvážným prvkem. Dělená přední světla budou publikum silně polarizovat.

Šéfdesignér Škody Jozef Kabaň měl tento krok v hlavě velmi dlouho. Myšlenka na dělená přední světla zrála vlastně od okamžiku představení aktuální třetí generace Octavie.

Umírněnou eleganci a střídmost nejdůležitějšího modelu značky okořenili velmi extravagantně tvarovanou přídí s dělenými světly. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace Octavie bude vzhled faceliftu publikum silně rozdělovat.

Nejdůležitější model Škody je ve třetí generaci na trhu čtvrtým rokem, do prodeje vstoupila na začátku roku 2013. Je tedy v půlce životního cyklu a přišel čas změn.

Fotogalerie

Octavia dostává s faceliftem také nové prvky výbavy a technologie. Na přání mohou mít přední světla technologii Full LED. Nový infotainment převzatý z SUV Kodiaq poskytne rozsáhlé telematické a asistenční služby a připojení na internet (více čtěte zde). S modernizací mají všechny systémy infotainmentu kapacitní displeje ve skleněném designu, které reagují již na lehký dotyk. Největší displej má úhlopříčku 9,2 palce.

Novinkou je také asistent řízení pro jízdu s přívěsem. Systém Frontassist doplnila prediktivní ochrana chodců. Vylepšeny jsou také parkovací asistenty - radar v zádi jistí vůz při přejíždění z pruhu do pruhu a pomáhá při vyparkování. Novinkami jsou také klíč s možnosti personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel a u verze kombi třeba vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.

Může se hodit

Vybírejte z nabídky vozů Škoda na Automodul.cz

Nabídka pěti benzinových motorů TSI a čtyř TDI s objemy od 1,0 do 2,0 litru, začíná s výkony na na 63 kW (84 k) a končí u 135 kW (184 k).

Už před faceliftem dostala Octavia podvozek s nastavitelnou tuhostí (charakteristiky tlumičů lze regulovat ve třech režimech). Základní kola jsou šestnáctipalcová.

Objednávky obměněné Octavie začnou dealeři sbírat koncem letošního roku, první kusy vyrazí na silnice po Novém roce.

Octavia je neprodávanějším modelem české automobilky. Za 20 let od představení v roce 1996 se jich prodalo pět milionů.

Křišťálová Lupa 2016

Líbí se vám nová tvář Škody Octavia?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 3. listopadu 2016. Anketa je uzavřena.

NE 3602
ANO 2258




Nejčtenější

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.