Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia s dělenými světly je venku. Nová tvář vyvolá vášně

  8:00aktualizováno  8:00
Škoda se odhodlala k velmi odvážnému kroku. Střídmý, pečlivě vyvážený design svého stěžejního modelu ozvláštní velmi radikálním a odvážným prvkem. Dělená přední světla budou publikum silně polarizovat.

Šéfdesignér Škody Jozef Kabaň měl tento krok v hlavě velmi dlouho. Myšlenka na dělená přední světla zrála vlastně od okamžiku představení aktuální třetí generace Octavie.

Umírněnou eleganci a střídmost nejdůležitějšího modelu značky okořenili velmi extravagantně tvarovanou přídí s dělenými světly. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace Octavie bude vzhled faceliftu publikum silně rozdělovat.

Nejdůležitější model Škody je ve třetí generaci na trhu čtvrtým rokem, do prodeje vstoupila na začátku roku 2013. Je tedy v půlce životního cyklu a přišel čas změn.

Fotogalerie

Octavia dostává s faceliftem také nové prvky výbavy a technologie. Na přání mohou mít přední světla technologii Full LED. Nový infotainment převzatý z SUV Kodiaq poskytne rozsáhlé telematické a asistenční služby a připojení na internet (více čtěte zde). S modernizací mají všechny systémy infotainmentu kapacitní displeje ve skleněném designu, které reagují již na lehký dotyk. Největší displej má úhlopříčku 9,2 palce.

Novinkou je také asistent řízení pro jízdu s přívěsem. Systém Frontassist doplnila prediktivní ochrana chodců. Vylepšeny jsou také parkovací asistenty - radar v zádi jistí vůz při přejíždění z pruhu do pruhu a pomáhá při vyparkování. Novinkami jsou také klíč s možnosti personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel a u verze kombi třeba vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.

Může se hodit

Vybírejte z nabídky vozů Škoda na Automodul.cz

Nabídka pěti benzinových motorů TSI a čtyř TDI s objemy od 1,0 do 2,0 litru, začíná s výkony na na 63 kW (84 k) a končí u 135 kW (184 k).

Už před faceliftem dostala Octavia podvozek s nastavitelnou tuhostí (charakteristiky tlumičů lze regulovat ve třech režimech). Základní kola jsou šestnáctipalcová.

Objednávky obměněné Octavie začnou dealeři sbírat koncem letošního roku, první kusy vyrazí na silnice po Novém roce.

Octavia je neprodávanějším modelem české automobilky. Za 20 let od představení v roce 1996 se jich prodalo pět milionů.

Křišťálová Lupa 2016

Líbí se vám nová tvář Škody Octavia?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 3. listopadu 2016. Anketa je uzavřena.

NE 3602
ANO 2258




Nejčtenější

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.