Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia s dělenými světly je venku. Nová tvář vyvolá vášně

  8:00aktualizováno  8:00
Škoda se odhodlala k velmi odvážnému kroku. Střídmý, pečlivě vyvážený design svého stěžejního modelu ozvláštní velmi radikálním a odvážným prvkem. Dělená přední světla budou publikum silně polarizovat.

Šéfdesignér Škody Jozef Kabaň měl tento krok v hlavě velmi dlouho. Myšlenka na dělená přední světla zrála vlastně od okamžiku představení aktuální třetí generace Octavie.

Umírněnou eleganci a střídmost nejdůležitějšího modelu značky okořenili velmi extravagantně tvarovanou přídí s dělenými světly. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace Octavie bude vzhled faceliftu publikum silně rozdělovat.

Nejdůležitější model Škody je ve třetí generaci na trhu čtvrtým rokem, do prodeje vstoupila na začátku roku 2013. Je tedy v půlce životního cyklu a přišel čas změn.

Fotogalerie

Octavia dostává s faceliftem také nové prvky výbavy a technologie. Na přání mohou mít přední světla technologii Full LED. Nový infotainment převzatý z SUV Kodiaq poskytne rozsáhlé telematické a asistenční služby a připojení na internet (více čtěte zde). S modernizací mají všechny systémy infotainmentu kapacitní displeje ve skleněném designu, které reagují již na lehký dotyk. Největší displej má úhlopříčku 9,2 palce.

Novinkou je také asistent řízení pro jízdu s přívěsem. Systém Frontassist doplnila prediktivní ochrana chodců. Vylepšeny jsou také parkovací asistenty - radar v zádi jistí vůz při přejíždění z pruhu do pruhu a pomáhá při vyparkování. Novinkami jsou také klíč s možnosti personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel a u verze kombi třeba vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.

Může se hodit

Vybírejte z nabídky vozů Škoda na Automodul.cz

Nabídka pěti benzinových motorů TSI a čtyř TDI s objemy od 1,0 do 2,0 litru, začíná s výkony na na 63 kW (84 k) a končí u 135 kW (184 k).

Už před faceliftem dostala Octavia podvozek s nastavitelnou tuhostí (charakteristiky tlumičů lze regulovat ve třech režimech). Základní kola jsou šestnáctipalcová.

Objednávky obměněné Octavie začnou dealeři sbírat koncem letošního roku, první kusy vyrazí na silnice po Novém roce.

Octavia je neprodávanějším modelem české automobilky. Za 20 let od představení v roce 1996 se jich prodalo pět milionů.

Křišťálová Lupa 2016

Líbí se vám nová tvář Škody Octavia?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 3. listopadu 2016. Anketa je uzavřena.

NE 3602
ANO 2258




Nejčtenější

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.