Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia s dělenými světly je venku. Nová tvář vyvolá vášně

  8:00aktualizováno  8:00
Škoda se odhodlala k velmi odvážnému kroku. Střídmý, pečlivě vyvážený design svého stěžejního modelu ozvláštní velmi radikálním a odvážným prvkem. Dělená přední světla budou publikum silně polarizovat.

Šéfdesignér Škody Jozef Kabaň měl tento krok v hlavě velmi dlouho. Myšlenka na dělená přední světla zrála vlastně od okamžiku představení aktuální třetí generace Octavie.

Umírněnou eleganci a střídmost nejdůležitějšího modelu značky okořenili velmi extravagantně tvarovanou přídí s dělenými světly. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace Octavie bude vzhled faceliftu publikum silně rozdělovat.

Nejdůležitější model Škody je ve třetí generaci na trhu čtvrtým rokem, do prodeje vstoupila na začátku roku 2013. Je tedy v půlce životního cyklu a přišel čas změn.

Fotogalerie

Octavia dostává s faceliftem také nové prvky výbavy a technologie. Na přání mohou mít přední světla technologii Full LED. Nový infotainment převzatý z SUV Kodiaq poskytne rozsáhlé telematické a asistenční služby a připojení na internet (více čtěte zde). S modernizací mají všechny systémy infotainmentu kapacitní displeje ve skleněném designu, které reagují již na lehký dotyk. Největší displej má úhlopříčku 9,2 palce.

Novinkou je také asistent řízení pro jízdu s přívěsem. Systém Frontassist doplnila prediktivní ochrana chodců. Vylepšeny jsou také parkovací asistenty - radar v zádi jistí vůz při přejíždění z pruhu do pruhu a pomáhá při vyparkování. Novinkami jsou také klíč s možnosti personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel a u verze kombi třeba vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.

Může se hodit

Vybírejte z nabídky vozů Škoda na Automodul.cz

Nabídka pěti benzinových motorů TSI a čtyř TDI s objemy od 1,0 do 2,0 litru, začíná s výkony na na 63 kW (84 k) a končí u 135 kW (184 k).

Už před faceliftem dostala Octavia podvozek s nastavitelnou tuhostí (charakteristiky tlumičů lze regulovat ve třech režimech). Základní kola jsou šestnáctipalcová.

Objednávky obměněné Octavie začnou dealeři sbírat koncem letošního roku, první kusy vyrazí na silnice po Novém roce.

Octavia je neprodávanějším modelem české automobilky. Za 20 let od představení v roce 1996 se jich prodalo pět milionů.

Křišťálová Lupa 2016

Líbí se vám nová tvář Škody Octavia?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 3. listopadu 2016. Anketa je uzavřena.

NE 3602
ANO 2258




Nejčtenější

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Ferrari Testarossa Monodado
Ferrari Testarossa Monodado

r.v. 1987, naj. 38 100 km, benzín
2 837 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.