Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Utajené koně navíc. Posílenou Octavii RS pozná jen znalec

  17:01aktualizováno  17:01
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Ve stínu nového Superbu se na autosalonu v Ženevě odehrává premiéra Škody Octavie RS 230. Nejdůležitější vylepšení oproti standardnímu benzinovému provedení jsou schovaná v útrobách. Z vnějšku pozná „dvěstětřicítku“ jen opravdový znalec.

Octavia RS 230 má jako první škodovka v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností pro ostřejší průjezdy zatáčkou (více o něm čtěte zde). Zbyněk Straškraba ze Škody Auto pro iDNES.cz upřesňuje, že samosvorný diferenciál zůstane vyhrazen jen pro benzinové provedení Octavie RS, verze s turbodieselem ho nedostane. „Možná někdy v budoucnu se to nedá vyloučit, ale zatím se to neplánuje,“ říká Straškraba.

FOTOGALERIE

Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230

Označení 230 vyjadřuje počet koňských sil dvoulitrového benziňáku. Oproti základnímu RS přibylo pod kapotu 7 kW neboli 10 koní. U nejsilnějšího RS historie má tedy motor nově 169 kW = 230 koní. Sama Škoda v tomto případě hovoří o „tovární úpravě“. S manuální šestistupňovou převodovkou (šestistupňové dvouspojkové DSG bude za příplatek) se Octavia RS 230 rozjede z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Je tak nejrychlejší sériově vyráběnou octavií všech dob.

Na pohled je velmi těžké odlišit vylepšenou verzi, od standardní Octavie RS. Nejvýraznějším poznávacím znakem je barva kol. RS 230 dostává devatenáctipalcové ráfky s designem pojmenovaným Extreme, stejné jdou dokoupit i na standardní provedení. Rozdíl je v lakování: u základního RS mají antracitovou barvu, 230 je bude mít černé.

Černá barva nahradila tmavě šedou (antracitovou) také v logu VRS, které označuje model. U 230 je logo také o něco větší než u běžného provedení. U Liftbackového provedení, pro které si zákazník přiobjedná střešní okno, bude „dvěstětřicítka“ identifikovatelná podle černě lakovaného zbytku střechy a černého spojleru na víku kufru.

„Uvnitř má RS 230 na předních sedadlech logo VRS vyšité namísto vyraženého a k tomu červené prošití sedaček, čalounění hlavice řadicí páky, volantu a ruční brzdy,“ vypočítává Zbyněk Straškraba. „Prodej odstartuje v červnu, cena ještě není stanovena,“ uzavírá.





Nejčtenější

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Další z rubriky

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.