Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Utajené koně navíc. Posílenou Octavii RS pozná jen znalec

  17:01aktualizováno  17:01
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Ve stínu nového Superbu se na autosalonu v Ženevě odehrává premiéra Škody Octavie RS 230. Nejdůležitější vylepšení oproti standardnímu benzinovému provedení jsou schovaná v útrobách. Z vnějšku pozná „dvěstětřicítku“ jen opravdový znalec.

Octavia RS 230 má jako první škodovka v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností pro ostřejší průjezdy zatáčkou (více o něm čtěte zde). Zbyněk Straškraba ze Škody Auto pro iDNES.cz upřesňuje, že samosvorný diferenciál zůstane vyhrazen jen pro benzinové provedení Octavie RS, verze s turbodieselem ho nedostane. „Možná někdy v budoucnu se to nedá vyloučit, ale zatím se to neplánuje,“ říká Straškraba.

FOTOGALERIE

Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230

Označení 230 vyjadřuje počet koňských sil dvoulitrového benziňáku. Oproti základnímu RS přibylo pod kapotu 7 kW neboli 10 koní. U nejsilnějšího RS historie má tedy motor nově 169 kW = 230 koní. Sama Škoda v tomto případě hovoří o „tovární úpravě“. S manuální šestistupňovou převodovkou (šestistupňové dvouspojkové DSG bude za příplatek) se Octavia RS 230 rozjede z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Je tak nejrychlejší sériově vyráběnou octavií všech dob.

Na pohled je velmi těžké odlišit vylepšenou verzi, od standardní Octavie RS. Nejvýraznějším poznávacím znakem je barva kol. RS 230 dostává devatenáctipalcové ráfky s designem pojmenovaným Extreme, stejné jdou dokoupit i na standardní provedení. Rozdíl je v lakování: u základního RS mají antracitovou barvu, 230 je bude mít černé.

Černá barva nahradila tmavě šedou (antracitovou) také v logu VRS, které označuje model. U 230 je logo také o něco větší než u běžného provedení. U Liftbackového provedení, pro které si zákazník přiobjedná střešní okno, bude „dvěstětřicítka“ identifikovatelná podle černě lakovaného zbytku střechy a černého spojleru na víku kufru.

„Uvnitř má RS 230 na předních sedadlech logo VRS vyšité namísto vyraženého a k tomu červené prošití sedaček, čalounění hlavice řadicí páky, volantu a ruční brzdy,“ vypočítává Zbyněk Straškraba. „Prodej odstartuje v červnu, cena ještě není stanovena,“ uzavírá.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Další z rubriky

Opel Zafira CNG
Auta na zemní plyn mají pozitivní vliv na emise

Vozy na stlačený zemní plyn (CNG) mají pozitivní vliv na snižování emisí oxidů dusíku v ovzduší. Vyplývá to ze studie, kterou pro Český plynárenský svaz (ČPS)...  celý článek

Martin Winterkorn při svém vystoupení před německými zákonodárci (19. ledna...
Šéf VW o manipulacích věděl měsíce před odhalením aféry Dieselgate

Bývalý generální ředitel německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn věděl o manipulacích s testy emisí naftových vozů přinejmenším dva měsíce před...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.