Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

  12:11aktualizováno  12:11
Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu „leze do zelí“ stejně omotorované Octavii RS, dostává nové prvky výbavy.

Škoda Octavia Scout s novou tváří | foto: Škoda Auto

Po liftbacku, kombi a nejrychlejší variantě octavie, provedení RS, se představuje i oblíbená verze Scout. Kromě nové přídě s dvěma páry světel (může mít i Full-LED) navazujících na rozšířenou masku má jinak profilovanou kapotu, modifikované mlhovky a upravenou grafiku koncových světel.

Motory pro Octavii Scout

  • 1,8 TSI: 132 kW (180 k), maximální rychlost 216 km/h, 0 – 100 km/h za 7,8 s
  • 2,0 TDI: 110 kW (150 k), maximální rychlost 207 km/h, 0 – 100 km/h za 9,1 s
  • 2,0 TDI: 135 kW (184 k), maximální rychlost 219 km/h, 0 – 100 km/h za 7,8 s

Modernizovaná verze bude v nabídce se třemi motory a vždy pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou Haldex. Zajímavé je srovnání s verzí RS se stejným pohonem (184 koní, 4x4, DSG): sportovní RS ve verzi 4x4 s má o dost vyšší maximální rychlost než scout (232 versus 219 km/h), zrychlení je ovšem plně srovnatelné (RS 7,7 s, Scout 7,8 sekundy).

Scout má oproti standardnímu kombíku o tři centimetry zvýšený podvozek a další doplňky, díky kterým se může odvážit mimo silnici. „Součástí sériové výbavy je také paket pro špatné cesty s plastovým zakrytováním částí podlahy včetně, brzdového a palivového vedení pod vozem,“ uvádí Zbyněk Straškraba ze Škody Auto. „Součástí sériové výbav je elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, která zaručuje stabilní rozjezd na nezpevněném povrchu a je aktivní na přední i zadní nápravě.“

Fotogalerie

Pro sjíždění svahů na nezpevněném povrchu má scout funkci Offroad, která bez zásahu řidiče udržuje konstantní rychlost a s pomocí samočinných zásahů brzdového systému pomáhá bezpečnému sjíždění svahů. Oproti obyčejnému provedení má scout větší nájezdové úhly – 16,6 stupňů vzadu a 14,5 stupňů vpředu.

Novinkou v interiéru je kromě nového infotainmentu a asistenčních systémů vyhřívaný volant a sedadla se speciální potahovou látkou, která zvyšuje prodyšnost.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.