Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Souboj Peugeotu 206CC a Fordu StreetKa!

  19:46aktualizováno  19:46

K létu neodmyslitelně patří kabriolety a lidé po nich stále víc touží. Automobilky se trendu přizpůsobují a "zbavují" střechy kdejaký svůj model. Z poslední doby zaujala studie na bázi minifordu Ka pojmenovaná streetka. Srovnali jsme ji s elegantním kupé-kabrioletem Peugeotu 206.

Peugeot 206CC podle iDNES 3,9/5
Ford StreetKa podle iDNES   4,1/5

Zatímco starší "dvěstěšestka CC" se po silnicích prohání už tři roky (prodalo se jich za 2 roky 234 kusů), Ford StreetKa je čerstvá novinka, která se prodává teprve od letošního jara. V testu byly vozy se shodnou motorizací o objemu 1600 cm3, Francouz se mohl pochlubit šetnáctiventilovým benzinovým agregátem, drobnější streetka pak jen polovinou ventilů.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Bohatá nabídka kabrioletů představuje širokou paletu velikostí i variant. Ceny nejlevnějších z nich jen těsně klesají pod 400 tisíc korun, nejdražší převyšují částku milion Kč, například na Ferrari 360 Spider je třeba si připravit pět milionů korun. Z levnějších se nabízejí Smart Cabrio (od 388 tisíc Kč) nebo Citroën C3 Pluriel (od 459 tisíc Kč), z dražších pak Opel Astra Cabrio nebo VW New Beetle Cabrio (nad 800 tisíc Kč), přes lahůdky typu Alfa Spider, BMW Z4 nebo Audi TT (přes milion korun) po mnohamilionové perly jako Maserati Spyder nebo zmiňované Ferrari.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Peugeot 206         Za skvělé ceny jen u nás! www.automodul.cz

V tabulce hodnocení chybí údaj v parametru "Poměr cena/užitečnost", protože redakci přišel v této kategorii vozů obtížně stanovitelný. Důvodem je, že při koupi vozu bez střechy častěji než jindy hrají roli tzv. "srdeční faktory".

VNĚJŠÍ VZHLED
Hlavní charakteristikou francouzského CC (zkratka Coupé-Cabrio) je, že vznikl na bázi hatchbacku Peugeotu 206. Má však nepoměrně dravější výraz, a to jako kupé i jako kabriolet.  Revoluční technologii stahování střechy do této třídy aut přinesla právě "dvěstěšestka", dříve ji nabízel mnohem dražší kabriolet Mercedes SLK.  

Pevná střecha, umožňující jezdit s vozem za jakýchkoliv podmínek nebo ročních období, dělá z "cécéčka" v tuzemských podmínkách široce využitelný model. Přitom změna kupé v kabriolet zabere dvacet vteřin a postará se o ni elektronika.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.