Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

SsangYong chce dobýt Evropu. Dokázat to má malé SUV Tivoli

Nové malé SUV Tivoli by mělo vrátit SsangYong do hry. Značka prochází novou životní etapou pod křídly indického koncernu Mahindra, který ho zachránil před smrtí. Tivoli nevypadá špatně a rozhodně má šanci uspět. Pokud bude cenově výhodné.
SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli | foto: SsangYong

Jihokorejská značka není v Evropě neznámá i v Česku se její modely prodávají dlouhodobě. Časy populárních off-roadů Musso a Korando první generace jsou ale už dávno pryč. Pryč jsou i časy, kdy výtvory SsangYongu získávali jeden primát nejošklivějších aut za druhým, i když pár modelů z té doby v poupravené podobě přežilo do současnosti. SsangYong mezi tím zbankrotoval a záchranu našla značka až u investorů z Indie. V současné době patří firma pod koncern Mahindra. 

Aktuální nabídka SsangYongu je složená převážně z SUV či off-roadů. I u nás jsou známé modely Rexton, Kyron, Actyon, výjimečně i nové Korando. K tomu je v portfoliu MPV jménem Rodius a na domácím trhu se prodává i velký sedan Chairman, který vypadá jako Mercedes třídy S. Vysmívaný design si stále nesou modely Actyon a Kyron, ani SUV Rodius zrovna moc krásy nepobralo. Naopak Korando je nenápadné a Rexton ostudu také neudělá.

Aktuálně má sice SsangYong budoucnost docela jistou, mateřská Mahindra je silná firma. Produkce ale zatím nedosahuje kapacitních možností a tak SsangYong musí přijít s modely, které se budou prodávat v Evropě a možná do budoucna i v USA. Tam zatím značka nepůsobí, ale pokukuje po možnostech, jak na americký trh proniknout.

Loni SsangYong vyrobil 140 000 aut, což je ale o 100 000 méně, než činí kapacita továrny nedaleko Soulu. A právě 100 000 kusů ročně by se mělo vyrábět nového malé SUV Tivoli, které zatím výrobce ukázal v předpremiéře, tu výstavní si novinka odbude příští týden na autosalonu v Ženevě. Uvedenou produkci ale neplánuje firma hned letos, to by se mělo vyrobit a prodat okolo 35 000 kusů tivoli. Od příštího roku by už novinka měla prázdné kapacity továrny využít naplno. Tivoli vzniklo z konceptu XIV, který výrobce v několika podobách ukazoval na předešlých evropských autosalonech.

SsangYong Tivoli

Design tivoli je na SsangYong dobrý, trochu připomíná Nissan Juke a to především bočními zadními partiemi. Předek je originální, takto přední sklo přecházející do střechy jsme už viděli u Mini, Suzuki Swift a nebo i Fabie 2. Celkově má Tivoli šanci zaujmout, vzhled není nudný a ani nepřipomíná ošklivky actyon nebo kyron.

Tivoli je klasické SUV, tedy v podstatě zvýšený a opticky nafouknutý hatchback. Terénní vlastnosti tady nebudou podstatné, přestože se za příplatek bude nabízet i verze s pohonem všech kol. Základ bude mít poháněnou přední nápravu a ani (zatím nespecifikovaná) světlá výška nenasvědčuje tomu, že by se tivoli hodilo na tvrdou práci v terénu. Naopak by se mělo ukazovat ve městech. Proto výrobce připravil dvoubarevné lakování s odlišnou barvou střechy, chromované lišty a jen velmi decentní oplastování na spodních partiích auta.

Auto je dlouhé 4,2 metru, což je spíš na spodní hranici kategorie. Výrobce ale upozorňuje na šířku 1,795 metru, která je na daný segment nadprůměrná. I uváděný objem zavazadlového prostoru 423 litrů vypadá slušně a je rozhodně nadprůměrný.

Pohon budou zajišťovat tři agregáty. Dva benzinové a jeden diesel. Zatím bude ale k dispozici jen jeden motor a to atmosférická zážehová jednotka s objemem motoru 1,6 litru. Je to zcela nový motor s výkonem 92 kW. Víc podrobností k němu zatím výrobce neprozradil. Výkon na kola bude přenášet buď manuální nebo automatická převodovka Aisin. Vždy se šesti stupni.

SsangYong Tivoli

Později přijde pod kapotu stejně objemný diesel, který je pro úspěch modelu v Evropě naprosto nezbytný. Opět by mělo jít o vlastní vývoj, ale technické detaily zatím známé nejsou. Třetí jednotkou by měl být benzinový agregát s objemem 1,2 litru a s turbodmychadlem. Opět rozumná volba s ohledem na trendy a konkurenci v Evropě.

SsangYong si věří především v úrovni zpracování interiéru a s nabídkou výbavy. Jak se mu to v prvním případě povedlo, můžete posoudit z fotografií. Na výběr budou tři barevné varianty: černá, béžová a červená. Za příplatek bude k dispozici multimediální systém se sedmipalcovým displejem, kožené čalounění a další prvky výbavy.

Detaily SsangYong zveřejní v Ženevě a to včetně termínu uvedení na evropský trh a taktéž ceny.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...