Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobce nejošklivějších aut Ssangyong se polepšil a chystá dieselový hybrid

  10:30aktualizováno  10:30
V Ženevě ukázala jihokorejská značka Ssangyong specializující se na SUV modely nový koncept XLV. Ač to tak na první pohled nevypadá, má to být menší SUV ve verzi pro pět a sedm pasažérů, které bude pohánět neobvyklý hybridní systém kombinující diesel a elektromotory.

Ssangyong XLV | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Novinka zatím byla představena jako koncept, ale prý už opravdu zamíří do výroby. Věřit můžeme, ale předchozí koncept XIV-1, z kterého XLV vychází, Ssangyong ukázal už v roce 2011 a také měl mít zamířeno do výroby (více zde). Otázkou také je, zda se bude prodávat právě s uvedeným hybridním pohonem a nebo se v autoprodejnách představí s konvenčnější paletou agregátů.

Dříve se designu ssangyongů všichni smáli. Modely Actyon, Kyron a Rodius sbíraly jeden titul nejošklivějšího auta za druhým. Po finančních problémech značky se ale s příchodem nového investora design radikálně proměnil. Už prodávané modely Rodius (nový model) a Korando sice v soutěži automobilové krásy nevyhrají, ale jejich vzhled je už všeobecně akceptovatelný. Test Ssangyongu Korando čtěte zde.

Nový model XLV je oproti nim v designu odvážnější a některé jeho prvky zaujmou a to spíš v pozitivním smyslu. Na druhou stranu, extravaganci mají zjevně u Ssangyongu v krvi a ani XLV není tuctový model. Výrazný je velmi vysoký boční ponton a barokní křivka vypouklého zadního blatníku. Nepřehlédnutelná jsou přední i zadní světla a také tvar střechy, který vpředu připomíná přechodem střechy a předního skla mini a vzadu je vzdáleně podobný třeba lexusu.

Celek působí docela zajímavým dojmem, opticky mohutná stavba by v kategorii SUV mohla u zákazníků zabodovat. Líbit by se jim mohly i dveře, které se otvírají proti sobě. Toto řešení bylo dlouhá léta výrobci z bezpečnostních důvodů opomíjeno, nyní se k němu ale vrací, vzpomeňme například Opel Meriva. Pro nastupování je toto řešení výhodné a pohodlné, především pokud autu chybí střední sloupek, jako je tomu u nového ssangyongu.

Nové XLV vůbec vsází na pohodlí a variabilitu. Přestože auto na délku měří průměrných 4,43 metru a rozvor má hodnotu jen 2,6 metru, tak by auto mělo odvézt až sedm pasažérů. Rozmístění sedadel je navíc poněkud netradiční. U sedmimístné verze výrobce uvádí rozestavení sedadel jako 2+2+2+1. To lze interpretovat jako tři řady po dvou sedadlech a to sedmé je variabilní a může být použito v druhé nebo třetí řadě. S ohledem na šířku auta 1,85 metru by to nemuselo být vyloženě nepohodlné, spíš máme obavu o prostor na nohy. To by však měl řešit vyšší vzpřímený posaz.

Z moderních prvků výbavy má koncept XLV přední diodové světlomety, multimediální centrum schopné připojit veškeré moderní elektronické přístroje využívá 3D grafiku a dvojité střešní okno se dokáže elektronicky zatmavit v několika úrovních. Interiér s jakoby plovoucími sedačkami pravděpodobně dozná do sériové produkce určitých změn. Ale to je na cestě konceptu do sériové výroby obvyklé.

Koncept vystavený v Ženevě měl pod kapotou hybridní pohonné ústrojí, které kombinuje diesel a elektromotor. O tom prvním víme jen to, že má objem 1,6 litru, výkon si zatím výrobce nechává pro sebe. Elektromotor přidá na výkonu 10 kW, což není mnoho a bude to podstatná pomoc hlavně při akceleraci. Jen na elektriku asi auto jezdit nebude.

V jaké podobě a s jakým agregátem dorazí nový Ssangyong XLV na trh, si budeme muset počkat do příštího roku, dřív to rozhodně nebude. Některé technické detaily by ale výrobce mohl potvrdit už na některém podzimním autosalonu.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.