Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobce nejošklivějších aut Ssangyong se polepšil a chystá dieselový hybrid

  10:30aktualizováno  10:30
V Ženevě ukázala jihokorejská značka Ssangyong specializující se na SUV modely nový koncept XLV. Ač to tak na první pohled nevypadá, má to být menší SUV ve verzi pro pět a sedm pasažérů, které bude pohánět neobvyklý hybridní systém kombinující diesel a elektromotory.

Ssangyong XLV | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Novinka zatím byla představena jako koncept, ale prý už opravdu zamíří do výroby. Věřit můžeme, ale předchozí koncept XIV-1, z kterého XLV vychází, Ssangyong ukázal už v roce 2011 a také měl mít zamířeno do výroby (více zde). Otázkou také je, zda se bude prodávat právě s uvedeným hybridním pohonem a nebo se v autoprodejnách představí s konvenčnější paletou agregátů.

Dříve se designu ssangyongů všichni smáli. Modely Actyon, Kyron a Rodius sbíraly jeden titul nejošklivějšího auta za druhým. Po finančních problémech značky se ale s příchodem nového investora design radikálně proměnil. Už prodávané modely Rodius (nový model) a Korando sice v soutěži automobilové krásy nevyhrají, ale jejich vzhled je už všeobecně akceptovatelný. Test Ssangyongu Korando čtěte zde.

Nový model XLV je oproti nim v designu odvážnější a některé jeho prvky zaujmou a to spíš v pozitivním smyslu. Na druhou stranu, extravaganci mají zjevně u Ssangyongu v krvi a ani XLV není tuctový model. Výrazný je velmi vysoký boční ponton a barokní křivka vypouklého zadního blatníku. Nepřehlédnutelná jsou přední i zadní světla a také tvar střechy, který vpředu připomíná přechodem střechy a předního skla mini a vzadu je vzdáleně podobný třeba lexusu.

Celek působí docela zajímavým dojmem, opticky mohutná stavba by v kategorii SUV mohla u zákazníků zabodovat. Líbit by se jim mohly i dveře, které se otvírají proti sobě. Toto řešení bylo dlouhá léta výrobci z bezpečnostních důvodů opomíjeno, nyní se k němu ale vrací, vzpomeňme například Opel Meriva. Pro nastupování je toto řešení výhodné a pohodlné, především pokud autu chybí střední sloupek, jako je tomu u nového ssangyongu.

Nové XLV vůbec vsází na pohodlí a variabilitu. Přestože auto na délku měří průměrných 4,43 metru a rozvor má hodnotu jen 2,6 metru, tak by auto mělo odvézt až sedm pasažérů. Rozmístění sedadel je navíc poněkud netradiční. U sedmimístné verze výrobce uvádí rozestavení sedadel jako 2+2+2+1. To lze interpretovat jako tři řady po dvou sedadlech a to sedmé je variabilní a může být použito v druhé nebo třetí řadě. S ohledem na šířku auta 1,85 metru by to nemuselo být vyloženě nepohodlné, spíš máme obavu o prostor na nohy. To by však měl řešit vyšší vzpřímený posaz.

Z moderních prvků výbavy má koncept XLV přední diodové světlomety, multimediální centrum schopné připojit veškeré moderní elektronické přístroje využívá 3D grafiku a dvojité střešní okno se dokáže elektronicky zatmavit v několika úrovních. Interiér s jakoby plovoucími sedačkami pravděpodobně dozná do sériové produkce určitých změn. Ale to je na cestě konceptu do sériové výroby obvyklé.

Koncept vystavený v Ženevě měl pod kapotou hybridní pohonné ústrojí, které kombinuje diesel a elektromotor. O tom prvním víme jen to, že má objem 1,6 litru, výkon si zatím výrobce nechává pro sebe. Elektromotor přidá na výkonu 10 kW, což není mnoho a bude to podstatná pomoc hlavně při akceleraci. Jen na elektriku asi auto jezdit nebude.

V jaké podobě a s jakým agregátem dorazí nový Ssangyong XLV na trh, si budeme muset počkat do příštího roku, dřív to rozhodně nebude. Některé technické detaily by ale výrobce mohl potvrdit už na některém podzimním autosalonu.

Autor:




Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.