Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová auta musí sama záchranáře upozornit na nehodu

  18:17aktualizováno  18:17
Nové automobily v Evropské unii budou mít povinně zabudován výstražný systém, který v případě nehody automaticky upozorní záchranáře. Opatření, které má zvýšit bezpečnost provozu na silnicích, dnes schválili poslanci Evropského parlamentu. Mělo by platit pro auta vyrobená od října 2015.

Během roku 2012 zemřelo při dopravních nehodách na silnicích po celé EU zhruba 28 000 lidí a 1,5 milionu utrpělo zranění. Nový systém nazvaný eCall by podle české europoslankyně Olgy Sehnalové mohl každý rok ušetřit až 2500 životů. "ECall bude bezplatný, bude ku prospěchu každého řidiče v Evropě bez ohledu na to, jaké auto řídí," uvedla Sehnalová.

Systém bude napojen na tísňovou linku 112 a v případě vážné dopravní nehody automaticky upozorní dispečery o poloze vozidla, jehož posádka je v nebezpečí. Automobilky by podle rozhodnutí europoslanců měly být připraveny instalovat eCall do nových vozů od října příštího roku, poslanci však nechali v normě otevřenou možnost pro posunutí tohoto termínu.

V Česku dostane implementaci eCallu starost Hasičský záchranný sbor, který již spravuje tísňovou linku 112.

Mezi jeho přínosy patří snazší a rychlejší identifikace místa dopravní nehody, včasné základní technické informace o nehodě a možnost zamezení vážných zdravotních následků zraněných účastníků nehody způsobených pozdní lékařskou pomocí. Operátor tísňové linky získá údaje pro zahájení záchranné akce za 14 až 17 sekund od vzniku nehody. Jak systém funguje, čtěte zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Další z rubriky

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Volvo XC70 2.4 D5 2011 ·...
Volvo XC70 2.4 D5 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 66 085 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.