Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Táto, půjč mi dnes prosím auto!

  12:20aktualizováno  15. prosince 15:18
Ratolest s novým řidičákem za volantem auta, to jsou bezesné noci každého rodiče. Volvo přináší řešení, kterým mohou krotit závodivé choutky svých dětí. Speciální klíč, který omezí maximální rychlost auta. Dalším příspěvkem k bezpečnosti je systém, který zajistí, že se řidič s alkoholem v krvi s volvem neprojede.

Poslouchej maminku!

Nejvyšší rychlost, kterou mohou řidiči beztrestně jezdit na našich silnicích je dálniční stotřicítka. Na okreskách a městech je to samozřejmě ještě méně.

Slovo rodičů ale může být postaveno nad zákon a nezbedný syn za volantem tatínkova mnohasetkoňového bouráku se projede maximálně devadesátkou.

Mezinárodní výzkumy ukazují, že ve statistikách nehod jsou nadprůměrně zastoupeni mladí lidé. Riziko, že mladého člověka ve věku od 18 do 25 let potká dopravní nehoda, je podle statistik EU v porovnání s osobami ve věku mezi 26 a 50 lety více než dvojnásobné. Nehody mladých lidí často pramení z vysoké rychlosti ve spojení s nedostatečnými zkušenostmi, což je smrtící kombinace. Říkají zástupce švédské automobilky.

V některých evropských zemích jsou již vydávány „řidičské průkazy pro mladé řidiče“, kteří po stanovenou dobu nesmí překročit rychlost 90 km/h. Tato skutečnost je indikována značkou s číslicí 90 umístěnou na vozidle.

Zdroj: Volvo

V jednoduchosti je síla

Myšlenka je jednoduchá. Speciální klíč je možné naprogramovat na zvolenou maximální rychlost - Volvo doporučuje pro prvořidiče devadesátku, a řidič se rychleji nesveze, i kdyby prošlápl podlahu pod pedálem plynu.

Starostliví rodiče nejsou jedinou cílovou skupinou nového švédského vynálezu. Systém mohou v zájmu bezpečnosti a úspor dostat například nákladní automobily, zajišťující rozvoz zboží. "Dodávky, které neopouští hranice města nepotřebují překračovat osmdesátku," říká Ingrid Skogsmová, ředitelka bezpečnostního střediska Volva.

Alkohol není řidič

Další systém, kterým je vybaveno experimentální volvo, znemožní jízdu s autem, je-li řidič "pod vlivem". Po usednutí do vozu musí řidič nejprve fouknout do analyzátoru dechu a poté zapnout bezpečnostní pás. Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý.

„Víme, že velké množství automobilových nehod se závažnými následky nebo se smrtelnými zraněními je způsobeno řidiči, kteří do vozidla usednou pod vlivem alkoholu. Podle Evropské komise na evropských silnicích při nehodách zaviněných alkoholem ročně zemře přibližně 10 000 osob. Při řadě nehod dochází k závažným zraněním také proto, že řidiči a jejich spolujezdci nemají zapnuté bezpečnostní pásy,“ říká Ingrid Skogsmová.

Čtěte také: Po pivu za volant? Už neodjedete!

Řidiči, kteří jsou veřejným nebezpečím a nerozpakují se po pár sklenkách usednout za volant mají v Americe utrum. Ohlídá je totiž Smart Start. Speciální zařízení o velikosti mobilního telefonu se propojí se startováním auta a znemožní řidiči "pod vlivem" jízdu ...VÍCE

Volvo Amazon z padesátých let

Speciální klíč je možné naprogramovat na zvolenou maximální rychlost - Volvo doporučuje pro prvořidiče devadesátku

Dalším příspěvkem k bezpečnosti je systém, který zajistí, že se řidič s alkoholem v krvi s volvem neprojede.

Po usednutí do vozu musí řidič nejprve fouknout do analyzátoru dechu a poté zapnout bezpečnostní pás. Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý.

Po usednutí do vozu musí řidič nejprve fouknout do analyzátoru dechu a poté zapnout bezpečnostní pás. Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý.

Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý.

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.