Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

  17:25aktualizováno  17:25
První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl na místě mrtvý. Hasičům pak trvalo několik hodin, než se do vozu dostali, protože měli strach ze zasažení elektrickým proudem.

Baarn leží 40 kilometrů od Amsterdamu. Třiapadesátiletý řidič se svou Teslou Model S sjel z cesty a narazil do stromu. Auto začalo vzápětí hořet. Zatím se neví, jestli tesla jela v autonomním módu, jak automobilka označuje spolupráci asistenčních systémů vozu, takže řidič auto neovládá a to zatáčí a zrychluje a zpomaluje samo.

Větší zděšení však vyvolaly okolnosti, které nastaly po nehodě. Záchranné složky byly na místě brzy, ale trvalo velmi dlouho, než se do auta hasiči dostali.

Měli totiž strach, že má hořící vůz poškozené baterie a systém elektrického pohonu a hrozí poranění vysokým napětím. Část baterie začala hořet a podle mluvčího hasičů bylo velmi těžké ji uhasit. Z bezpečnostních důvodů se tedy nemohli dostat do kabiny, aby tělo řidiče vyprostili.

Americká automobilka oznámila, že na místo vyslala odborníky, aby celou věc ve spolupráci s policejními experty vyšetřili. Specialisté Tesly dorazili na místo nehody po pěti hodinách.

Fotogalerie

Jde o první smrtelnou nehodu elektromobilu americké značky Tesla v Evropě. Vůbec první obětí elektromobilu této módní značky je Joshua Brown, jehož tesla nabourala při jízdě v režimu autopilota do kamionu letos v květnu.

Hasiči a záchranáři běžně procházejí školením jednotlivých výrobců aut, jak při nehodě postupovat (více čtěte zde). Mají například speciální manuály, v jakých místech střihat hydraulickými nůžkami karoserii auta při vyprošťování zraněných osob.

Mluvčí hasičů Ronald Boer vysvětlil, že hasiči mají přesné instrukce, jak postupovat při nehodách elektromobilů. V tomto případě bylo ovšem poškození vozu příliš velké, takže si záchranáři nebyli jisti, zda auto není pod proudem.

De Boer doplnil, že vzhledem k tomu, že si hasiči byli jisti, že řidič vozu zemřel ihned po nehodě, nemělo smysl vystavovat záchranáře nebezpečí.

Stojí za doplnění, že evropská provedení tesel homologuje podle evropských norem nizozemský úřad RDW.





Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest, Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Mercedes Třída GL 3,0 350 BT 4M AMG...
Mercedes Třída GL 3,0 350 BT 4M AMG...

r.v. 2014, naj. 95 000 km, diesel, 1. majitel
1 499 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.