Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

  17:25aktualizováno  17:25
První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl na místě mrtvý. Hasičům pak trvalo několik hodin, než se do vozu dostali, protože měli strach ze zasažení elektrickým proudem.

Baarn leží 40 kilometrů od Amsterdamu. Třiapadesátiletý řidič se svou Teslou Model S sjel z cesty a narazil do stromu. Auto začalo vzápětí hořet. Zatím se neví, jestli tesla jela v autonomním módu, jak automobilka označuje spolupráci asistenčních systémů vozu, takže řidič auto neovládá a to zatáčí a zrychluje a zpomaluje samo.

Větší zděšení však vyvolaly okolnosti, které nastaly po nehodě. Záchranné složky byly na místě brzy, ale trvalo velmi dlouho, než se do auta hasiči dostali.

Měli totiž strach, že má hořící vůz poškozené baterie a systém elektrického pohonu a hrozí poranění vysokým napětím. Část baterie začala hořet a podle mluvčího hasičů bylo velmi těžké ji uhasit. Z bezpečnostních důvodů se tedy nemohli dostat do kabiny, aby tělo řidiče vyprostili.

Americká automobilka oznámila, že na místo vyslala odborníky, aby celou věc ve spolupráci s policejními experty vyšetřili. Specialisté Tesly dorazili na místo nehody po pěti hodinách.

Fotogalerie

Jde o první smrtelnou nehodu elektromobilu americké značky Tesla v Evropě. Vůbec první obětí elektromobilu této módní značky je Joshua Brown, jehož tesla nabourala při jízdě v režimu autopilota do kamionu letos v květnu.

Hasiči a záchranáři běžně procházejí školením jednotlivých výrobců aut, jak při nehodě postupovat (více čtěte zde). Mají například speciální manuály, v jakých místech střihat hydraulickými nůžkami karoserii auta při vyprošťování zraněných osob.

Mluvčí hasičů Ronald Boer vysvětlil, že hasiči mají přesné instrukce, jak postupovat při nehodách elektromobilů. V tomto případě bylo ovšem poškození vozu příliš velké, takže si záchranáři nebyli jisti, zda auto není pod proudem.

De Boer doplnil, že vzhledem k tomu, že si hasiči byli jisti, že řidič vozu zemřel ihned po nehodě, nemělo smysl vystavovat záchranáře nebezpečí.

Stojí za doplnění, že evropská provedení tesel homologuje podle evropských norem nizozemský úřad RDW.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.