Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

  17:25aktualizováno  17:25
První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl na místě mrtvý. Hasičům pak trvalo několik hodin, než se do vozu dostali, protože měli strach ze zasažení elektrickým proudem.

Baarn leží 40 kilometrů od Amsterdamu. Třiapadesátiletý řidič se svou Teslou Model S sjel z cesty a narazil do stromu. Auto začalo vzápětí hořet. Zatím se neví, jestli tesla jela v autonomním módu, jak automobilka označuje spolupráci asistenčních systémů vozu, takže řidič auto neovládá a to zatáčí a zrychluje a zpomaluje samo.

Větší zděšení však vyvolaly okolnosti, které nastaly po nehodě. Záchranné složky byly na místě brzy, ale trvalo velmi dlouho, než se do auta hasiči dostali.

Měli totiž strach, že má hořící vůz poškozené baterie a systém elektrického pohonu a hrozí poranění vysokým napětím. Část baterie začala hořet a podle mluvčího hasičů bylo velmi těžké ji uhasit. Z bezpečnostních důvodů se tedy nemohli dostat do kabiny, aby tělo řidiče vyprostili.

Americká automobilka oznámila, že na místo vyslala odborníky, aby celou věc ve spolupráci s policejními experty vyšetřili. Specialisté Tesly dorazili na místo nehody po pěti hodinách.

Fotogalerie

Jde o první smrtelnou nehodu elektromobilu americké značky Tesla v Evropě. Vůbec první obětí elektromobilu této módní značky je Joshua Brown, jehož tesla nabourala při jízdě v režimu autopilota do kamionu letos v květnu.

Hasiči a záchranáři běžně procházejí školením jednotlivých výrobců aut, jak při nehodě postupovat (více čtěte zde). Mají například speciální manuály, v jakých místech střihat hydraulickými nůžkami karoserii auta při vyprošťování zraněných osob.

Mluvčí hasičů Ronald Boer vysvětlil, že hasiči mají přesné instrukce, jak postupovat při nehodách elektromobilů. V tomto případě bylo ovšem poškození vozu příliš velké, takže si záchranáři nebyli jisti, zda auto není pod proudem.

De Boer doplnil, že vzhledem k tomu, že si hasiči byli jisti, že řidič vozu zemřel ihned po nehodě, nemělo smysl vystavovat záchranáře nebezpečí.

Stojí za doplnění, že evropská provedení tesel homologuje podle evropských norem nizozemský úřad RDW.





Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Další z rubriky

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.