Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přezouvání na zimu pro sváteční jezdce. Test celoročních gum na octavii

aktualizováno 
Pokud máte plné zuby neustálého přezouvání pneumatik ze zimních na letní a obráceně, je na čase se porozhlédnout po pneumatikách, které umožňují jízdu po celý rok. Experti se k nim stavějí trochu skepticky, ale pokud každý rok neujedete desítky tisíc kilometrů, mohly by se vám vyplatit.

Michelin CrossClimate | foto: Michelin

Má z čeho vybírat řidič, který se rozhodne jezdit v létě i v zimě na stejných pneumatikách, protože používá auto třeba jen na krátké pojížďky po městě? Pro tyto případy se stále vyrábějí pneumatiky, jimž se říká celoroční. A o nichž experti autoklubů tvrdí, že jsou „kočkopsem“, který dobře nezvládá ani jedno roční období.

Pořiďte si zimní pneumatiky on-line

Nakupujte v e-shopech Pneumatiky.cz a NejlevnejsiPneu.cz přes VratnéPeníze.cz a ušetřete na pneumatikách stovky korun. Více ZDE.

Evropské autokluby proto v Německu otestovaly deset celoročních pneu rozměru 195/65 R15 (na auta typu Škody Octavia či Opel Astra) na suchu, mokru a sněhu. Zkoumaly se také hlučnost, spotřeba paliva a cena.

„Nejhůře dopadly gumy Nankang Winter Activa N607+, které vůbec neudržely auto ve stopě na mokré vozovce a byly i hodně drahé na provoz. Výborné parametry měly jen na sněhu a slušné na suchu. Neuděláte chybu, když se jim zcela vyhnete,“ říká Petr Vomáčka z ÚAMK. To je ostatně jednoduché, jako jediné z testu je totiž v Česku prakticky neseženete.

Může se hodit

Škoda Octavia 1.6 TDI 2015 - Ambition

Škoda Octavia 1.6 TDI 2015 - Ambition

Cena 496.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Známku čtyři, tedy dostatečně, obdržely pneumatiky Nexen a Sava. „Obě mají slabiny na sněhu a v provozních nákladech. Na suché a mokré vozovce jsou hodnoceny mezi 2 a 3. Ani jednu z nich nedoporučujeme,“ říká Vomáčka.

Trojku dostaly gumy Uniroyal a Nokian, které si slušně vedly na sněhu a mokru, ale horší byly na suchu. Ani náklady na provoz nejsou optimální.

„Další chvalitebnou čtveřici – Hankook, Vredestein, Pirelli a Michelin – můžeme doporučit svátečním řidičům. Vůbec nejlepší byl Goodyear, který výborně obstál na mokré vozovce a slušně si vedl i na sněhu a suchu. Náklady na provoz byly také výborné. Jako jediný obstojí i ve srovnání se zimními a letními gumami,“ uzavírá Vomáčka.

Druhé místo obsadila letošní novinka Michelinu jménem CrossClimate. Výrobce trvá na tom, že to není celoroční pneumatika, ale letní plášť, který je uzpůsobený i pro použití v zimním období (vice čtěte zde).

Test celoročních pneumatik 195/65 R15

Test celoročních pneumatik 195/65 R15





Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.