Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přezouvání na zimu pro sváteční jezdce. Test celoročních gum na octavii

aktualizováno 
Pokud máte plné zuby neustálého přezouvání pneumatik ze zimních na letní a obráceně, je na čase se porozhlédnout po pneumatikách, které umožňují jízdu po celý rok. Experti se k nim stavějí trochu skepticky, ale pokud každý rok neujedete desítky tisíc kilometrů, mohly by se vám vyplatit.

Michelin CrossClimate | foto: Michelin

Má z čeho vybírat řidič, který se rozhodne jezdit v létě i v zimě na stejných pneumatikách, protože používá auto třeba jen na krátké pojížďky po městě? Pro tyto případy se stále vyrábějí pneumatiky, jimž se říká celoroční. A o nichž experti autoklubů tvrdí, že jsou „kočkopsem“, který dobře nezvládá ani jedno roční období.

Pořiďte si zimní pneumatiky on-line

Nakupujte v e-shopech Pneumatiky.cz a NejlevnejsiPneu.cz přes VratnéPeníze.cz a ušetřete na pneumatikách stovky korun. Více ZDE.

Evropské autokluby proto v Německu otestovaly deset celoročních pneu rozměru 195/65 R15 (na auta typu Škody Octavia či Opel Astra) na suchu, mokru a sněhu. Zkoumaly se také hlučnost, spotřeba paliva a cena.

„Nejhůře dopadly gumy Nankang Winter Activa N607+, které vůbec neudržely auto ve stopě na mokré vozovce a byly i hodně drahé na provoz. Výborné parametry měly jen na sněhu a slušné na suchu. Neuděláte chybu, když se jim zcela vyhnete,“ říká Petr Vomáčka z ÚAMK. To je ostatně jednoduché, jako jediné z testu je totiž v Česku prakticky neseženete.

Může se hodit

Škoda Octavia 1.6 TDI 2015 - Ambition

Škoda Octavia 1.6 TDI 2015 - Ambition

Cena 496.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Známku čtyři, tedy dostatečně, obdržely pneumatiky Nexen a Sava. „Obě mají slabiny na sněhu a v provozních nákladech. Na suché a mokré vozovce jsou hodnoceny mezi 2 a 3. Ani jednu z nich nedoporučujeme,“ říká Vomáčka.

Trojku dostaly gumy Uniroyal a Nokian, které si slušně vedly na sněhu a mokru, ale horší byly na suchu. Ani náklady na provoz nejsou optimální.

„Další chvalitebnou čtveřici – Hankook, Vredestein, Pirelli a Michelin – můžeme doporučit svátečním řidičům. Vůbec nejlepší byl Goodyear, který výborně obstál na mokré vozovce a slušně si vedl i na sněhu a suchu. Náklady na provoz byly také výborné. Jako jediný obstojí i ve srovnání se zimními a letními gumami,“ uzavírá Vomáčka.

Druhé místo obsadila letošní novinka Michelinu jménem CrossClimate. Výrobce trvá na tom, že to není celoroční pneumatika, ale letní plášť, který je uzpůsobený i pro použití v zimním období (vice čtěte zde).

Test celoročních pneumatik 195/65 R15

Test celoročních pneumatik 195/65 R15





Nejčtenější

Pro ojeté vozidlo k autorizovanému prodejci
Pro ojeté vozidlo k autorizovanému prodejci

Importérské certifikované programy tvoří významnou část trhu s ojetými vozidly a jejich podíl rok od roku roste. V současné době disponuje 12 importérů vozidel...  celý článek

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Citroën C4 Cactus
Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4...  celý článek

AAA Auto
AAA Auto lhalo o najetých kilometrech, potvrdil Nejvyšší správní soud

Největší tuzemský autobazar AAA Auto musí zaplatit pokutu ve výši sto tisíc korun, kterou mu vyměřila Česká obchodní inspekce za nepravdivé informování o počtu...  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.