Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Clarkson šije do superbu. Auto pro vyhořelé je vzrušující jako mrazák

aktualizováno 
Dříve ji pod vlajkou BBC chválil, tentokrát na škodovce nenechal slavný britský moderátor Jeremy Clarkson nit suchou. Bývalý leader motoshow Top Gear hodnotil nový model Škody Superb. Podle něj jde o nekonfliktní koncernové auto bez duše a emocí. Hraje si na pětihvězdičkové, ale zaslouží si tak dvě, míní.

Jeremymu Clarksonovi nový superb k srdci rozhodně nepřiroste. Ilustrační foto | foto: Top Gear/BBC

Britský moderátor Jeremy Clarkson se pustil do české jedničky ve svém sloupku pro Sunday Times. „Dnes čelím doposud největší výzvě, protože mám napsat 1 200 slov o dieselové Škodě Superb, která má světlomety, volant a několik sedadel - a to je vše,“ rozepsal Clarkson sloupek zostra.

Je to změna o sto osmdesát stupňů, protože Clarkson s kumpány Jamesem Mayem a Richardem Hammondem doposud auta z Mladé Boleslavi respektovali. Yetiho dokonce po tvrdých testech s vrtulníkem a hasičskou jednotkou v roce 2011 vychválili jako nebývale praktické auto rychlejší než ferrari (více čtěte zde).

V superbu jezdí vyhořelí manažeři nemilující své ženy

Limuzínu označil Clarkson v Sunday Times jako levnější, i když mnohem větší verzi Volkswagenu Passat. Řidiče škodovek pak za takzvané Geoffy. Jde podle něj o nespokojené maloměšťáky, které z jejich manažerské pozice vyštípala čínská konkurence, jež přivedla jejich firmu ke krachu. Geoffové tak taxikaří jen proto, aby nemuseli doma sedět s tlustými manželkami, které už nemilují, a sledovat společně televizi.

„A Škoda to není, má to motor z Volkswagenu, převodovku Volkswagenu, i elektroniku Volkswagenu. A sestavili ji roboti z Volkswagenu,“ drží si svůj sarkastický odstup od české škodovky oblíbený bavič.

Clarkson si střílí i z možnosti stáhnout si jízdní data z auta do iPadu a sledovat tak údaje o řízení vozu v průběhu dne. „Kdo by to chtěl dělat? Nikdo z řidičů škodovky, které jsem potkal, tím jsem si jistý,“ pokračuje stylem sobě vlastním s tím, že v zoufalém hledání inspirace pročetl škodováckou brožuru k autu tam a nazpátek.

Dobře vypadá, ale má tolik duše jako mrazák

„Škoda Superb kombi je pětihvězdičkové auto. Je krásně vyrobeno a vybaveno vším, co bych od něj mohl rozumně očekávat. Vznětový motor je tichý a výkonný. Opravdu dost dobře vypadá a je prostorné. A přesto to není pětihvězdičkové auto, protože má asi tolik duše jako mrazák,“ drtí škodovku Clarkson s tím, že pokud máte utratit tisíce liber za auto, mělo by vás oslnit a vyrazit vám dech. Nový superb to podle něj neumí. Je to ale největší auto, které za 20 tisíc liber (700 tisíc korun) pořídíte, zmiňuje populární bavič.

Obrat o 180°

Clarkson prý ujel v superbu přes 300 kilometrů po dálnici M1 z Londýna do Leedsu. Cestou míjel spoustu řidičů v podobných autech bez duše jako Hyundai, Kia, Ford a podobně. „Všechna auta měla stejný problém: byla průměrná,“ vzkázal, proč v minulosti podobné vozy dostávaly tři hvězdičky z pěti. „Dvě a půl hvězdičky se zkrátka udělují špatně.“

„S tím je teď konec, od nynějška si tupá auta bez ohledu na svou užitnost nezaslouží více jak dvě hvězdy,“ rozhodl Clarkson.

Jeho hodnocení je protipólem mnoha pochvalných recenzí na Škodu Superb kombi. Minulý škodovácký model navíc moderátoři Top Gearu pod vlajkou BBC zařadili do testu luxusních limuzín a srovnávali jej z Mercedesem třídy S a vozem Rolls-Royce.

Clarkson s kolegy vymýšlí název nového pořadu:

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Další z rubriky

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.