Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Clarkson šije do superbu. Auto pro vyhořelé je vzrušující jako mrazák

aktualizováno 
Dříve ji pod vlajkou BBC chválil, tentokrát na škodovce nenechal slavný britský moderátor Jeremy Clarkson nit suchou. Bývalý leader motoshow Top Gear hodnotil nový model Škody Superb. Podle něj jde o nekonfliktní koncernové auto bez duše a emocí. Hraje si na pětihvězdičkové, ale zaslouží si tak dvě, míní.

Jeremymu Clarksonovi nový superb k srdci rozhodně nepřiroste. Ilustrační foto | foto: Top Gear/BBC

Britský moderátor Jeremy Clarkson se pustil do české jedničky ve svém sloupku pro Sunday Times. „Dnes čelím doposud největší výzvě, protože mám napsat 1 200 slov o dieselové Škodě Superb, která má světlomety, volant a několik sedadel - a to je vše,“ rozepsal Clarkson sloupek zostra.

Je to změna o sto osmdesát stupňů, protože Clarkson s kumpány Jamesem Mayem a Richardem Hammondem doposud auta z Mladé Boleslavi respektovali. Yetiho dokonce po tvrdých testech s vrtulníkem a hasičskou jednotkou v roce 2011 vychválili jako nebývale praktické auto rychlejší než ferrari (více čtěte zde).

V superbu jezdí vyhořelí manažeři nemilující své ženy

Limuzínu označil Clarkson v Sunday Times jako levnější, i když mnohem větší verzi Volkswagenu Passat. Řidiče škodovek pak za takzvané Geoffy. Jde podle něj o nespokojené maloměšťáky, které z jejich manažerské pozice vyštípala čínská konkurence, jež přivedla jejich firmu ke krachu. Geoffové tak taxikaří jen proto, aby nemuseli doma sedět s tlustými manželkami, které už nemilují, a sledovat společně televizi.

„A Škoda to není, má to motor z Volkswagenu, převodovku Volkswagenu, i elektroniku Volkswagenu. A sestavili ji roboti z Volkswagenu,“ drží si svůj sarkastický odstup od české škodovky oblíbený bavič.

Clarkson si střílí i z možnosti stáhnout si jízdní data z auta do iPadu a sledovat tak údaje o řízení vozu v průběhu dne. „Kdo by to chtěl dělat? Nikdo z řidičů škodovky, které jsem potkal, tím jsem si jistý,“ pokračuje stylem sobě vlastním s tím, že v zoufalém hledání inspirace pročetl škodováckou brožuru k autu tam a nazpátek.

Dobře vypadá, ale má tolik duše jako mrazák

„Škoda Superb kombi je pětihvězdičkové auto. Je krásně vyrobeno a vybaveno vším, co bych od něj mohl rozumně očekávat. Vznětový motor je tichý a výkonný. Opravdu dost dobře vypadá a je prostorné. A přesto to není pětihvězdičkové auto, protože má asi tolik duše jako mrazák,“ drtí škodovku Clarkson s tím, že pokud máte utratit tisíce liber za auto, mělo by vás oslnit a vyrazit vám dech. Nový superb to podle něj neumí. Je to ale největší auto, které za 20 tisíc liber (700 tisíc korun) pořídíte, zmiňuje populární bavič.

Obrat o 180°

Clarkson prý ujel v superbu přes 300 kilometrů po dálnici M1 z Londýna do Leedsu. Cestou míjel spoustu řidičů v podobných autech bez duše jako Hyundai, Kia, Ford a podobně. „Všechna auta měla stejný problém: byla průměrná,“ vzkázal, proč v minulosti podobné vozy dostávaly tři hvězdičky z pěti. „Dvě a půl hvězdičky se zkrátka udělují špatně.“

„S tím je teď konec, od nynějška si tupá auta bez ohledu na svou užitnost nezaslouží více jak dvě hvězdy,“ rozhodl Clarkson.

Jeho hodnocení je protipólem mnoha pochvalných recenzí na Škodu Superb kombi. Minulý škodovácký model navíc moderátoři Top Gearu pod vlajkou BBC zařadili do testu luxusních limuzín a srovnávali jej z Mercedesem třídy S a vozem Rolls-Royce.

Clarkson s kolegy vymýšlí název nového pořadu:

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.