Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Clarkson šije do superbu. Auto pro vyhořelé je vzrušující jako mrazák

aktualizováno 
Dříve ji pod vlajkou BBC chválil, tentokrát na škodovce nenechal slavný britský moderátor Jeremy Clarkson nit suchou. Bývalý leader motoshow Top Gear hodnotil nový model Škody Superb. Podle něj jde o nekonfliktní koncernové auto bez duše a emocí. Hraje si na pětihvězdičkové, ale zaslouží si tak dvě, míní.

Jeremymu Clarksonovi nový superb k srdci rozhodně nepřiroste. Ilustrační foto | foto: Top Gear/BBC

Britský moderátor Jeremy Clarkson se pustil do české jedničky ve svém sloupku pro Sunday Times. „Dnes čelím doposud největší výzvě, protože mám napsat 1 200 slov o dieselové Škodě Superb, která má světlomety, volant a několik sedadel - a to je vše,“ rozepsal Clarkson sloupek zostra.

Je to změna o sto osmdesát stupňů, protože Clarkson s kumpány Jamesem Mayem a Richardem Hammondem doposud auta z Mladé Boleslavi respektovali. Yetiho dokonce po tvrdých testech s vrtulníkem a hasičskou jednotkou v roce 2011 vychválili jako nebývale praktické auto rychlejší než ferrari (více čtěte zde).

V superbu jezdí vyhořelí manažeři nemilující své ženy

Limuzínu označil Clarkson v Sunday Times jako levnější, i když mnohem větší verzi Volkswagenu Passat. Řidiče škodovek pak za takzvané Geoffy. Jde podle něj o nespokojené maloměšťáky, které z jejich manažerské pozice vyštípala čínská konkurence, jež přivedla jejich firmu ke krachu. Geoffové tak taxikaří jen proto, aby nemuseli doma sedět s tlustými manželkami, které už nemilují, a sledovat společně televizi.

„A Škoda to není, má to motor z Volkswagenu, převodovku Volkswagenu, i elektroniku Volkswagenu. A sestavili ji roboti z Volkswagenu,“ drží si svůj sarkastický odstup od české škodovky oblíbený bavič.

Clarkson si střílí i z možnosti stáhnout si jízdní data z auta do iPadu a sledovat tak údaje o řízení vozu v průběhu dne. „Kdo by to chtěl dělat? Nikdo z řidičů škodovky, které jsem potkal, tím jsem si jistý,“ pokračuje stylem sobě vlastním s tím, že v zoufalém hledání inspirace pročetl škodováckou brožuru k autu tam a nazpátek.

Dobře vypadá, ale má tolik duše jako mrazák

„Škoda Superb kombi je pětihvězdičkové auto. Je krásně vyrobeno a vybaveno vším, co bych od něj mohl rozumně očekávat. Vznětový motor je tichý a výkonný. Opravdu dost dobře vypadá a je prostorné. A přesto to není pětihvězdičkové auto, protože má asi tolik duše jako mrazák,“ drtí škodovku Clarkson s tím, že pokud máte utratit tisíce liber za auto, mělo by vás oslnit a vyrazit vám dech. Nový superb to podle něj neumí. Je to ale největší auto, které za 20 tisíc liber (700 tisíc korun) pořídíte, zmiňuje populární bavič.

Obrat o 180°

Clarkson prý ujel v superbu přes 300 kilometrů po dálnici M1 z Londýna do Leedsu. Cestou míjel spoustu řidičů v podobných autech bez duše jako Hyundai, Kia, Ford a podobně. „Všechna auta měla stejný problém: byla průměrná,“ vzkázal, proč v minulosti podobné vozy dostávaly tři hvězdičky z pěti. „Dvě a půl hvězdičky se zkrátka udělují špatně.“

„S tím je teď konec, od nynějška si tupá auta bez ohledu na svou užitnost nezaslouží více jak dvě hvězdy,“ rozhodl Clarkson.

Jeho hodnocení je protipólem mnoha pochvalných recenzí na Škodu Superb kombi. Minulý škodovácký model navíc moderátoři Top Gearu pod vlajkou BBC zařadili do testu luxusních limuzín a srovnávali jej z Mercedesem třídy S a vozem Rolls-Royce.

Clarkson s kolegy vymýšlí název nového pořadu:

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.