Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Clarkson šije do superbu. Auto pro vyhořelé je vzrušující jako mrazák

aktualizováno 
Dříve ji pod vlajkou BBC chválil, tentokrát na škodovce nenechal slavný britský moderátor Jeremy Clarkson nit suchou. Bývalý leader motoshow Top Gear hodnotil nový model Škody Superb. Podle něj jde o nekonfliktní koncernové auto bez duše a emocí. Hraje si na pětihvězdičkové, ale zaslouží si tak dvě, míní.

Jeremymu Clarksonovi nový superb k srdci rozhodně nepřiroste. Ilustrační foto | foto: Top Gear/BBC

Britský moderátor Jeremy Clarkson se pustil do české jedničky ve svém sloupku pro Sunday Times. „Dnes čelím doposud největší výzvě, protože mám napsat 1 200 slov o dieselové Škodě Superb, která má světlomety, volant a několik sedadel - a to je vše,“ rozepsal Clarkson sloupek zostra.

Je to změna o sto osmdesát stupňů, protože Clarkson s kumpány Jamesem Mayem a Richardem Hammondem doposud auta z Mladé Boleslavi respektovali. Yetiho dokonce po tvrdých testech s vrtulníkem a hasičskou jednotkou v roce 2011 vychválili jako nebývale praktické auto rychlejší než ferrari (více čtěte zde).

V superbu jezdí vyhořelí manažeři nemilující své ženy

Limuzínu označil Clarkson v Sunday Times jako levnější, i když mnohem větší verzi Volkswagenu Passat. Řidiče škodovek pak za takzvané Geoffy. Jde podle něj o nespokojené maloměšťáky, které z jejich manažerské pozice vyštípala čínská konkurence, jež přivedla jejich firmu ke krachu. Geoffové tak taxikaří jen proto, aby nemuseli doma sedět s tlustými manželkami, které už nemilují, a sledovat společně televizi.

„A Škoda to není, má to motor z Volkswagenu, převodovku Volkswagenu, i elektroniku Volkswagenu. A sestavili ji roboti z Volkswagenu,“ drží si svůj sarkastický odstup od české škodovky oblíbený bavič.

Clarkson si střílí i z možnosti stáhnout si jízdní data z auta do iPadu a sledovat tak údaje o řízení vozu v průběhu dne. „Kdo by to chtěl dělat? Nikdo z řidičů škodovky, které jsem potkal, tím jsem si jistý,“ pokračuje stylem sobě vlastním s tím, že v zoufalém hledání inspirace pročetl škodováckou brožuru k autu tam a nazpátek.

Dobře vypadá, ale má tolik duše jako mrazák

„Škoda Superb kombi je pětihvězdičkové auto. Je krásně vyrobeno a vybaveno vším, co bych od něj mohl rozumně očekávat. Vznětový motor je tichý a výkonný. Opravdu dost dobře vypadá a je prostorné. A přesto to není pětihvězdičkové auto, protože má asi tolik duše jako mrazák,“ drtí škodovku Clarkson s tím, že pokud máte utratit tisíce liber za auto, mělo by vás oslnit a vyrazit vám dech. Nový superb to podle něj neumí. Je to ale největší auto, které za 20 tisíc liber (700 tisíc korun) pořídíte, zmiňuje populární bavič.

Obrat o 180°

Clarkson prý ujel v superbu přes 300 kilometrů po dálnici M1 z Londýna do Leedsu. Cestou míjel spoustu řidičů v podobných autech bez duše jako Hyundai, Kia, Ford a podobně. „Všechna auta měla stejný problém: byla průměrná,“ vzkázal, proč v minulosti podobné vozy dostávaly tři hvězdičky z pěti. „Dvě a půl hvězdičky se zkrátka udělují špatně.“

„S tím je teď konec, od nynějška si tupá auta bez ohledu na svou užitnost nezaslouží více jak dvě hvězdy,“ rozhodl Clarkson.

Jeho hodnocení je protipólem mnoha pochvalných recenzí na Škodu Superb kombi. Minulý škodovácký model navíc moderátoři Top Gearu pod vlajkou BBC zařadili do testu luxusních limuzín a srovnávali jej z Mercedesem třídy S a vozem Rolls-Royce.

Clarkson s kolegy vymýšlí název nového pořadu:

Autor:




Nejčtenější

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Další z rubriky

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.