Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tisícikoňový veyron poražen. Porsche DB: 8 704 koní

  11:55aktualizováno  11:55
Začátkem února se představilo největší a nejsilnější porsche všech dob. Silnější než supersportovní unikát jménem GT, větší a prostornější - ale i těžší - než cayenne, svým výkonem smete i vypiplané dítě automobilky Volkswagen, kterou Porsche částečně ovládá, Bugatti Veyron.

Ani tisíc a jeden kůň, který produkuje čtyřmi turbodmychadly dopovaný 16válec bugatti, není dost. Nové porsche si se svými 8 704 koňmi poradí s osmi veyrony.

O vládu nad silnicemi a okruhy se ale německo-francouzsko-italský supersport bát nemusí. Nové výkonné porsche je totiž lokomotiva, která bude zásobovat továrny züffenhausenské automobilky.

Automobilka se dohodla s německými drahami (Deutsche Bahn) a představila elektrickou lokomotivu řady 182 DB "Taurus" v bojovém zbarvení, která se díky motoru o výkonu 6 400 kW rozjede na - pro porsche obligátní - dvoustovku za 20 sekund.

Na boku Porsche DB se vyjímá silueta legendárního modelu automobilky 911. Karoserii má vyvedenou v porschí stříbrné metalíze, nejrychleji dokáže uhánět dvěstětřicítkou.

Siemens Eurosprinter
elektrická lokomotiva řady 182 DB "Taurus

"Porsche sází na koleje," řekl Wendelin Wiedeking na berlínském hlavním nádraží, když mu šéf DB Hartmut Mehdorn, předával klíčky od nového porsche. Generální ředitel automobilky při té příležitosti také uvedl, že: "Železniční spojení ušetří za rok přibližně 20 milionů ujetých kilometrů a 15 tisíc jízd kamionů."

Vlak bude zajišťovat přepravu dílů, ale též zkompletovaných vozů z továren ve Stuttgartu a Lipsku do přístavu v Emdenu. Do logistického řetěze bude později zapojena i finská továrna, ve které se montují boxstery.

***

Čtěte také: Nejpomalejší porsche světa. Maximální rychlost 24 km/h

Wendelin Wiedeking a Hartmut Mehdorn v kokpitu nové porsche-lokomotivy

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.