Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Naháč Kikai je hybridní pankáč na čtyřech kolech

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Na autosalony se jezdí hlavně za parádními designérskými kreacemi. Toyota, v očích mnohých spíše konzervativní značka, v poslední době šokuje velmi odvážným a nonkonformním designem. Do Ženevy přivezla asi nejulítlejší studii letošního ročníku, jmenuje se Kikai.

Ty splašené trubky představila Toyota už loni na autosalonu v Tokiu. Ze všeho nejvíc to připomíná mechanického brouka z vědeckofantastického filmu natočeného filmaři holdujícími halucinogenům.

Toyota Kikai

Tvůrci vystavili na odiv veškerou mechaniku stroje, nápravy jsou vlastně vně vozidla, motor se představuje v plné chromové parádě. Na kikai (prý to japonsky znamená „stroj“) se dokážete dívat desítky minut a stále nacházíte nové a nové propracované detaily a vtipné nápady. Třeba prosklení u nohou, aby mohla posádka sledovat práci kol a náprav.

Fotogalerie

Charakterem je to naháč, kategorie známá ze světa motorek; v pojetí Toyoty je to minimalistické vozidlo pro tři, ve kterém sedí řidič uprostřed vpředu a jeho dva parťáci posunutí po stranách vzad.

Není to ale žádné prehistorické retro. Kabina je karbonová, dveře ovládají elektromotorky.

Délka konceptu, ve kterém mohou znalci hledat třeba inspiraci steampunkem, je střídmá: 3,4 metru. Široký je kikai 1,8 metru a vysoký metr pětapadesát. Od nápravy k nápravě (rozvor) je to 245 centimetrů.

O pohonu se toho moc neví. U zadní nápravy se blýská čtyřválec, na jednom z budíků přístrojovky je nápis EV. To ukazuje na spojení benziňáku, elektromotoru a planetové převodovky v hybridním soustrojí, Toyota má ve flotile i jiné auto tohoto druhu, dnes velmi odvážně tvarovaný prius.





Nejčtenější

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.