Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Naháč Kikai je hybridní pankáč na čtyřech kolech

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Na autosalony se jezdí hlavně za parádními designérskými kreacemi. Toyota, v očích mnohých spíše konzervativní značka, v poslední době šokuje velmi odvážným a nonkonformním designem. Do Ženevy přivezla asi nejulítlejší studii letošního ročníku, jmenuje se Kikai.

Ty splašené trubky představila Toyota už loni na autosalonu v Tokiu. Ze všeho nejvíc to připomíná mechanického brouka z vědeckofantastického filmu natočeného filmaři holdujícími halucinogenům.

Toyota Kikai

Tvůrci vystavili na odiv veškerou mechaniku stroje, nápravy jsou vlastně vně vozidla, motor se představuje v plné chromové parádě. Na kikai (prý to japonsky znamená „stroj“) se dokážete dívat desítky minut a stále nacházíte nové a nové propracované detaily a vtipné nápady. Třeba prosklení u nohou, aby mohla posádka sledovat práci kol a náprav.

Fotogalerie

Charakterem je to naháč, kategorie známá ze světa motorek; v pojetí Toyoty je to minimalistické vozidlo pro tři, ve kterém sedí řidič uprostřed vpředu a jeho dva parťáci posunutí po stranách vzad.

Není to ale žádné prehistorické retro. Kabina je karbonová, dveře ovládají elektromotorky.

Délka konceptu, ve kterém mohou znalci hledat třeba inspiraci steampunkem, je střídmá: 3,4 metru. Široký je kikai 1,8 metru a vysoký metr pětapadesát. Od nápravy k nápravě (rozvor) je to 245 centimetrů.

O pohonu se toho moc neví. U zadní nápravy se blýská čtyřválec, na jednom z budíků přístrojovky je nápis EV. To ukazuje na spojení benziňáku, elektromotoru a planetové převodovky v hybridním soustrojí, Toyota má ve flotile i jiné auto tohoto druhu, dnes velmi odvážně tvarovaný prius.





Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.