Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Naháč Kikai je hybridní pankáč na čtyřech kolech

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Na autosalony se jezdí hlavně za parádními designérskými kreacemi. Toyota, v očích mnohých spíše konzervativní značka, v poslední době šokuje velmi odvážným a nonkonformním designem. Do Ženevy přivezla asi nejulítlejší studii letošního ročníku, jmenuje se Kikai.

Ty splašené trubky představila Toyota už loni na autosalonu v Tokiu. Ze všeho nejvíc to připomíná mechanického brouka z vědeckofantastického filmu natočeného filmaři holdujícími halucinogenům.

Toyota Kikai

Tvůrci vystavili na odiv veškerou mechaniku stroje, nápravy jsou vlastně vně vozidla, motor se představuje v plné chromové parádě. Na kikai (prý to japonsky znamená „stroj“) se dokážete dívat desítky minut a stále nacházíte nové a nové propracované detaily a vtipné nápady. Třeba prosklení u nohou, aby mohla posádka sledovat práci kol a náprav.

Fotogalerie

Charakterem je to naháč, kategorie známá ze světa motorek; v pojetí Toyoty je to minimalistické vozidlo pro tři, ve kterém sedí řidič uprostřed vpředu a jeho dva parťáci posunutí po stranách vzad.

Není to ale žádné prehistorické retro. Kabina je karbonová, dveře ovládají elektromotorky.

Délka konceptu, ve kterém mohou znalci hledat třeba inspiraci steampunkem, je střídmá: 3,4 metru. Široký je kikai 1,8 metru a vysoký metr pětapadesát. Od nápravy k nápravě (rozvor) je to 245 centimetrů.

O pohonu se toho moc neví. U zadní nápravy se blýská čtyřválec, na jednom z budíků přístrojovky je nápis EV. To ukazuje na spojení benziňáku, elektromotoru a planetové převodovky v hybridním soustrojí, Toyota má ve flotile i jiné auto tohoto druhu, dnes velmi odvážně tvarovaný prius.





Nejčtenější

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.