Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Naháč Kikai je hybridní pankáč na čtyřech kolech

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Na autosalony se jezdí hlavně za parádními designérskými kreacemi. Toyota, v očích mnohých spíše konzervativní značka, v poslední době šokuje velmi odvážným a nonkonformním designem. Do Ženevy přivezla asi nejulítlejší studii letošního ročníku, jmenuje se Kikai.

Ty splašené trubky představila Toyota už loni na autosalonu v Tokiu. Ze všeho nejvíc to připomíná mechanického brouka z vědeckofantastického filmu natočeného filmaři holdujícími halucinogenům.

Toyota Kikai

Tvůrci vystavili na odiv veškerou mechaniku stroje, nápravy jsou vlastně vně vozidla, motor se představuje v plné chromové parádě. Na kikai (prý to japonsky znamená „stroj“) se dokážete dívat desítky minut a stále nacházíte nové a nové propracované detaily a vtipné nápady. Třeba prosklení u nohou, aby mohla posádka sledovat práci kol a náprav.

Fotogalerie

Charakterem je to naháč, kategorie známá ze světa motorek; v pojetí Toyoty je to minimalistické vozidlo pro tři, ve kterém sedí řidič uprostřed vpředu a jeho dva parťáci posunutí po stranách vzad.

Není to ale žádné prehistorické retro. Kabina je karbonová, dveře ovládají elektromotorky.

Délka konceptu, ve kterém mohou znalci hledat třeba inspiraci steampunkem, je střídmá: 3,4 metru. Široký je kikai 1,8 metru a vysoký metr pětapadesát. Od nápravy k nápravě (rozvor) je to 245 centimetrů.

O pohonu se toho moc neví. U zadní nápravy se blýská čtyřválec, na jednom z budíků přístrojovky je nápis EV. To ukazuje na spojení benziňáku, elektromotoru a planetové převodovky v hybridním soustrojí, Toyota má ve flotile i jiné auto tohoto druhu, dnes velmi odvážně tvarovaný prius.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.