Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vandenbrink GTO: superdrahá nostalgie ferrari

aktualizováno 
Pokud je vám Bugatti Veyron málo unikátní a Lamborghini Reventón moc laciné, napište do Nizozemí. Vandenbrink GTO vznikne v pouhých pěti kusech a jeho cena platbou 190 tisíc eur za Ferrari Fiorano teprve začíná...

Vandenbrink GTO | foto: Vandenbrink design

Jak dnes rychle přijít k zajímavé sumě peněz? Jednu z možných cest ukazuje ukazuje třicetiletý holandský designér Michiel van den Brink.

Minulý rok si založil firmu, specializovanou na poradenství, průmyslový design a zakázkovou výrobu, jejímž hlavním posláním je podle slov pana van den Brinka malosériová či kusová realizace exkluzivních přestaveb sportovních automobilů.

Jinými slovy splněný sen. V takové branži je důležité renomé a to se pánové van den Brink a jeho čtyřicetišestiletý společník, automobilový a letecký konstruktér Robert Koumans, rozhodli získat radikálně a rychle.

Poslouží jim k tomu nádherný nostalgický model GTO, který svého slavného jmenovce 250 GTO z maranellské stáje rozhodně nepřipomíná jen jménem.

Skutečně mimořádně povedený retrodesign, vezoucí se na vlně obnoveného zájmu o klasické linie, mistrným způsobem spojuje slavnou historii s bohatou přítomností a je snad ještě "ferrarovitější“, než samotný originál od mistra automobilových křivek Sergia Scagliettiho z roku 1962.

Dvoumístné sportovní kupé klasické koncepce vznikne v pouhých pěti exemplářích, takže se zaručeně neokouká; ostatně do nedobytných depozitářů, kde většina z nich skončí, stejně není zvenčí vidět.

Exkluzivitu pojistí i pořizovací cena – superdrahé sběratelské Lamborghini Reventón nedávno ukázalo, že bohatých nadšenců, pro něž není problém vydat za vůz sedmimístnou sumu v eurech, je více než dost, a tak pan van den Brink stanovil cenu základní přestavby na 993 tisíce eur.

Ano, skoro milion a v přepočtu na české koruny suma vypadá ještě zajímavěji. Skutečně nemalé sebevědomí na firmu, existující pouhý rok.

To ovšem ještě není všechno, v ceně totiž není zahrnuto pořízení základu k přestavbě, kterým není nic obyčejnějšího, než Ferrari 599 Fiorano.

Tedy dalších "symbolických" 189 500 eur (bez DPH). K tomu ještě možnost zvolit vyšší stupeň úpravy motoru – místo vyladěného šestilitru ze 650 na 750 koní tentýž dvanáctiválec, převrtaný na 6,3 l, jehož 680 newtonmetrů uděluje novému gétéóčku jízdní výkony, atakující nejrychlejší supersporty.

Automobil vzniká poměrně neobvyklým způsobem – jednotlivé hliníkové díly nové karosérie vyrábí podle zadání ručně specialista na práci s hliníkem, pan Alwin Hietbrink.

Ostatně pro pouhopouhých pět exemplářů, které mají vzniknout, jistě nemá cenu pořizovat nějakou automatizaci, nehledě na to, že už by to potom nebyla ta správná ruční výroba.

Vandenbrink GTO v číslech
599 GTO  630 GTO
motor V-12, 5998 ccm V-12, 6300 ccm
max. výkon (kW/k) 478/650 551/750
max. kroutící moment (Nm) 630 680
zrychlení 0 - 100 km/h (s) < 3,6 < 3,4
max. rychlost (km/h) > 330 > 350
rozvor (mm) 2750
pohon zadních kol, vpředu podélně uložený motor
převodovka 6 stupňová ovládaná pádly pod volantem
pohotovostní hmotnost (kg) asi 1500

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.