Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen zkřížil superb s panamerou, vznikl arteon

  13:08aktualizováno  13:08
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Volkswagen CC je mrtev. Na jeho místo nastupuje arteon, který je dle slov automobilky pětidveřovým gran turismem postaveným nad passatem. Design tohoto modelu je nezvykle blízko konceptu, který se v Ženevě představil před dvěma lety.

Proti passatu o 5 cm prodloužený rozvor a o 10 cm delší karoserie stačí Volkswagenu k tomu, aby nový model arteon řadil do vyšší střední třídy. Při délce 4 862 mm by to ještě nedávno bylo oprávněné, ale takový Opel Insignia je dnes větší.

Na tom ale nesejde, podstatné totiž je, že u konkurence auto podobného střihu nenajdete. Arteon má dlouhý rozvor a nízkou zaoblenou siluetu ve stylu kupé. Na rozdíl od modelu CC se nejedná o „čtyřdveřové kupé“ ale o pětidveřový liftback se stylovými proporcemi, slovy Volkswagenu fastback gran turismo, tak trochu ve stylu Porsche Panamera. Kromě toho ale novinka zaujme i tím, jak má „srostlá“ přední světla s lištami v masce chladiče.

Rozvor 2841 mm, na milimetr shodný se superbem, svědčí prostoru na zadních sedadlech. Zadní pasažéři si mohou hezky natáhnout nohy, jediným omezením je tedy klesající linie střechy, která vyšším jedincům ubírá prostor nad hlavou. Přední část kabiny je dokonalým dvojčetem passatu, v arteonu se ale sedí níž a uprostřed palubní desky se zabydlel nový multimediální systém s čistě dotykovým displejem, poprvé prezentovaný začátkem letošního roku při faceliftu golfu. Kufr o objemu 563 litrů je menší než v superbu, i tak má ale velkorysý objem a přístup k němu je díky výklopné zadní stěně velmi snadný.

Fotogalerie

Nabídka motorů skýtá dvě novinky, základní benzinový motor 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW a benzinový dvoulitr se 140 kW, který se dosud nabízel jen v Audi A3. Stejné výkony, tedy 110 a 140 kW, nabídne i motor 2.0 TDI, vrcholem řady je pak dvojitě přeplňované 2.0 TDI se 176 kW a benzinový 2.0 TSI o výkonu 206 kW. Všechny motory budou k dispozici se sedmistupňovým automatem DSG, slabší verze nabídnou i šestistupňový manuál.

Volkswagen na jedné straně láká na nízké provozní náklady (např. servisní interval 3 roky/60 000 km s výměnou oleje po 30 000 km), na straně druhé na luxusní vzhled a výbavu. Každý arteon bude vybaven bezklíčovým vstupem, LED světlomety nebo koženým multifunkčním volantem. Standardem též budou řízení s variabilním převodem a 17palcová kola. Kromě obvyklých možností individualizace navíc VW nabídne dva vyšší stupně výbavy, komfortně laděný Arteon Exclusive a sportovně stylizovaný Arteon R-Line.

Nový model se bude vyrábět v Emdenu na severu Německa, ve stejné továrně jako passat. Prodej bude zahájen přesně za čtvrt roku, v polovině června, kompletní ceník a možnost objednávat se ale uvolní už za měsíc. Podle našich informací by měl být arteon zhruba o sto tisíc korun dražší než srovnatelná verze passatu.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.