Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen zkřížil superb s panamerou, vznikl arteon

  13:08aktualizováno  13:08
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Volkswagen CC je mrtev. Na jeho místo nastupuje arteon, který je dle slov automobilky pětidveřovým gran turismem postaveným nad passatem. Design tohoto modelu je nezvykle blízko konceptu, který se v Ženevě představil před dvěma lety.

Proti passatu o 5 cm prodloužený rozvor a o 10 cm delší karoserie stačí Volkswagenu k tomu, aby nový model arteon řadil do vyšší střední třídy. Při délce 4 862 mm by to ještě nedávno bylo oprávněné, ale takový Opel Insignia je dnes větší.

Na tom ale nesejde, podstatné totiž je, že u konkurence auto podobného střihu nenajdete. Arteon má dlouhý rozvor a nízkou zaoblenou siluetu ve stylu kupé. Na rozdíl od modelu CC se nejedná o „čtyřdveřové kupé“ ale o pětidveřový liftback se stylovými proporcemi, slovy Volkswagenu fastback gran turismo, tak trochu ve stylu Porsche Panamera. Kromě toho ale novinka zaujme i tím, jak má „srostlá“ přední světla s lištami v masce chladiče.

Rozvor 2841 mm, na milimetr shodný se superbem, svědčí prostoru na zadních sedadlech. Zadní pasažéři si mohou hezky natáhnout nohy, jediným omezením je tedy klesající linie střechy, která vyšším jedincům ubírá prostor nad hlavou. Přední část kabiny je dokonalým dvojčetem passatu, v arteonu se ale sedí níž a uprostřed palubní desky se zabydlel nový multimediální systém s čistě dotykovým displejem, poprvé prezentovaný začátkem letošního roku při faceliftu golfu. Kufr o objemu 563 litrů je menší než v superbu, i tak má ale velkorysý objem a přístup k němu je díky výklopné zadní stěně velmi snadný.

Fotogalerie

Nabídka motorů skýtá dvě novinky, základní benzinový motor 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW a benzinový dvoulitr se 140 kW, který se dosud nabízel jen v Audi A3. Stejné výkony, tedy 110 a 140 kW, nabídne i motor 2.0 TDI, vrcholem řady je pak dvojitě přeplňované 2.0 TDI se 176 kW a benzinový 2.0 TSI o výkonu 206 kW. Všechny motory budou k dispozici se sedmistupňovým automatem DSG, slabší verze nabídnou i šestistupňový manuál.

Volkswagen na jedné straně láká na nízké provozní náklady (např. servisní interval 3 roky/60 000 km s výměnou oleje po 30 000 km), na straně druhé na luxusní vzhled a výbavu. Každý arteon bude vybaven bezklíčovým vstupem, LED světlomety nebo koženým multifunkčním volantem. Standardem též budou řízení s variabilním převodem a 17palcová kola. Kromě obvyklých možností individualizace navíc VW nabídne dva vyšší stupně výbavy, komfortně laděný Arteon Exclusive a sportovně stylizovaný Arteon R-Line.

Nový model se bude vyrábět v Emdenu na severu Německa, ve stejné továrně jako passat. Prodej bude zahájen přesně za čtvrt roku, v polovině června, kompletní ceník a možnost objednávat se ale uvolní už za měsíc. Podle našich informací by měl být arteon zhruba o sto tisíc korun dražší než srovnatelná verze passatu.

Autoři:




Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Renault Talisman 1.6dCi-96KW INTENS ČR...
Renault Talisman 1.6dCi-96KW INTENS ČR...

r.v. 2016, naj. 6 244 km, diesel, 1. majitel
549 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.