Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen bude nový golf vyrábět déle, než plánoval

  10:09aktualizováno  10:09
Automobilka Porsche, která má převzít největší německý automobilový koncern Volkswagen, zamýšlí vyrábět nový Volkswagen Golf šesté generace o rok déle, než se do nynějška plánovalo.

Volkswagen Golf GTI | foto: Volswagen

Napsal to německý týdeník Automobilwoche s odvoláním na zdroje z okolí šéfa Porsche Wendelina Wiedekinga. Podle dosavadních plánů měl být nový Volkswagen Golf ve výrobě do konce roku 2011.

"Auto vyhrává veškeré srovnávací testy... mohla by (výroba) běžet klidně o rok déle," cituje týdeník hlasy z Wiedekingova okolí. V renomované novinářské anketě o Evropské auto roku navíc nový golf obsadil třetí místo. VÍCE O EVROPSKÉM AUTĚ ROKU ČTĚTE ZDE

Nový Golf byl v Evropě uveden na trh v říjnu, v Česku se začne prodávat v lednu příštího roku.

Golf je s 26 miliony prodaných vozů dosavadních pěti generací nejprodávanější evropský vůz v historii. První golfy se začaly vyrábět v roce 1974.

Na automobilový průmysl těžce dolehla nynější finanční krize. V pátek chce proto dozorčí rada Volkswagenu přezkoumat nejdůležitější investiční plány koncernu pro příští roky.

Týdeník také uvádí, že se nepočítá s tím, že by se malý vůz nazvaný Up! vyráběl také ve Škodovce ve Vrchlabí, a to kvůli masivnímu posílení koruny.

Volkswagen popřel už v lednu, že by chtěl ve Vrchlabí postavit novou továrnu na výrobu tohoto malého automobilu. Proto ale podle Automobilwoche hledá jiná místa pro výrobu Up! od konce roku 2010.

Dobré vyhlídky má podle Automobilwoche slovenská továrna Volkswagenu v Bratislavě, neboť poptávka po tam vyráběném Touaregu a Audi Q7 klesá.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.