Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

  15:04aktualizováno  15:04
Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po Golfu) se představuje v šesté generaci. Je to auto nabité moderní technikou a zase o kus větší. Do prodeje dorazí v listopadu, ceník dostane už v létě.

Volkswagen Polo | foto: Volkswagen

Když zůstaneme u srovnávání s bestsellerem Volkswagenu, ikonickým Golfem, je zajímavé všímat si, jak ho Polo dorůstá. Nově má délku lehce přes čtyři metry (o 81 mm víc oproti předchůdci), to je o třicet centimetrů víc, než měl Golf první generace a ten aktuální je 425 centimetrů dlouhý a má 380litrový kufr. Nové Polo má kufr s objemem 350 litrů.

Malé auto v podání Volkswagenu tak dokáže suverénně uhrát roli rodinného auta. Jeden z designérů, který se podílel na návrhu interiéru, prý o novém Polu řekl: „Už není jen malým bratrem Golfu. Není už automobilem, který si člověk koupí, když si nemůže dovolit Golf. Nyní je přesně takovým automobilem, který chce mít.“ A ono to tak je, prokázal to už Seat Ibiza, který na stejné technice jako nové Polo dorazil před několika měsíci (test čtěte zde).

Volkswagen Polo

Polo se oproti předchůdci o velký kus rozšířilo (+ 69 milimetrů) a má skoro o deset centimetrů delší rozvor (nově 2 564 mm). To znamená velkou kabinu a dost místa na zadních sedadlech i pro dospělé. Pro ilustraci: kabinu i kufr má nové Polo větší než VW Golf čtvrté generace, který se představil před dvaceti lety.

Může se hodit

Volkswagen zrušil třídveřové provedení Pola, nová generace tedy bude k mání výhradně s pětidveřovou karoserií. Na kombiverzi také nedojde, místo ní se v dohledné době (snad příští, nebo přespříští rok) představí malé SUV jménem T-Cross.

Moderní technika

První Polo se představilo v roce 1975, dodnes jich v pěti generacích prodali 16,5 milionu. Za těch 42 let se filozofie jednoduchého malého auta změnila, dnes chce být poslem těch nejmodernějších technologií pro kategorii malých aut. Na přístrojovou desku může dostat obrovský osmipalcový dotykový displej multimediálního centra a displej může mít i místo klasických budíků v kapličce pod volantem. K tomu adaptivní tempomat udržující samočinně odstup za předjedoucím vozem, hlídač mrtvého úhlu, adaptivní tlumiče nebo systém automatického brzdění před překážkou (podle statistik prý dokáže zabránit 45 procentům městských šťouchanců v kolonách).

Volkswagen Polo

V loňském roce se podle Herberta Diesse, šéfa značky Volkswagen, na celém světě prodalo 7,5 milionu malých aut a jejich prodeje stále rostou. Pro značku je to tedy velmi důležitý model s velkými objemy prodejů. Automobilka nové Polo postavila na moderní modulární platformě MQB, určené pro vozy s pohonem předních kol a motorem vepředu napříč. Velmi variabilní koncernovou „stavebnici“ tak využívají velmi rozdílná auta od VW Tiguan přes Passat až po Golf. V provedení pro malá auta má architektura MQB označení A0 a už se na ní vyrábí nově prodávaná pátá generace Seatu Ibiza a v Boleslavi na ní vyvíjejí novou Škodu Fabii.

Nové Polo dorazí s motory s rozsahem výkonů od 48 do 147 kilowattů. Šest jich jezdí na benzin, dva na naftu a jeden na zemní plyn.

Fotogalerie

Benzinové motory TSI jsou osazeny filtry pevných částic. To je technologie čištění výfukových plynů, kterou pro benzinové motory nasazuje Volkswagen mezi prvními. Dosud se filtry pevných částic (sazí) používaly pro naftové agregáty. Základ nabídky tvoří litrové tříválce MPI (atmosferické) a TSI (turbo) ve čtyřech výkonových verzích. Vrcholem jsou dva přeplňované čtyřválce objemu 1,5 a dva litry, první má 150 koní (110 kW), druhý určený pro verzi GTI je dvousetkoňový, což je 147 kW (končící Polo GTI má 1,8litrový motor s výkonem 192 koní). Turbodiesel 1,6 TDI ve dvou výkonových verzích musel dostat technologii SCR pro odlučování škodlivin. Všechny motory s výkonem od 70 kW výše půjde kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Tým šéfdesignéra značky Klause Bischoffa zachoval Polu pečlivě vyvážené charakteristické proporce. Na karoserii najdeme mnoho ostrých linek a prolisů, hlavně na bocích jich je mezi spodní hranou oken a klikami možná až moc. Střízlivý design oživují výrazné grafické prvky ve světlech, která budou ve vyšších výbavových stupních využívat full-LED technologii.

Volkswagen Polo v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor (mm): 4053 x 1751 x 1446 x 2564
  • objem kufru: 351 litrů

    MOTORY
  • 1.0 TGI (zemní plyn) s výkonem 66 kW/90 k1/2, pětistupňová převodovka
  • 1.0 MPI (benzin) s výkonem 48 kW/65 k1/2, pětistupňová převodovka - tento motor nebude v české nabídce
  • 1.0 MPI (benzin) s výkonem 55 kW/75 k1/2, pětistupňová převodovka
  • 1.0 TSI (benzin) s výkonem 70 kW/95 k1/2, pětistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG
  • 1.0 TSI (benzin) s výkonem 85 kW/115 k1/2, šestistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG
  • 1.5 TSI s výkonem 110 kW/150 k1/2, šestistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG
  • 2.0 TSI s výkonem 147 kW/200 k1/2, šestistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG
  • 1.6 TDI (nafta) s výkonem 59 kW/80 k1/2, pětistupňová převodovka - tento motor nebude v české nabídce
  • 1.6 TDI s výkonem 70 kW/95 k1/2, pětistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.