Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší překvapení Paříže: Kapesní supersport VW s italským dvouválcem

  15:30aktualizováno  15:30
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Největší překvapení a jednu z nejparádnějších novinek vůbec přivezl do Paříže Volkswagen. Modrý dvoumístný futuristický koncept XL Sport vychází z modelu XL1, který vzniká v omezené a velmi drahé edici. Pařížská specialita ale odložila hybridní ústrojí a za zády posádky tak teď trůní motor ze supersportu, je to dvousetkoňový dvouválec od Ducati.

Může se hodit

Nechce se vám až do Paříže, abyste si prohlédli spoustu značek a modelů aut? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Koncernu Volkswagen se daří, a tak má čas a finance i na poměrně exotické a ve své podstatě nepraktické konstrukce. 

Superúsporný Volkswagen XL1 dokáže ujet 100 kilometrů za necelý litr nafty (více zde). Designově podivné auto se zakrytými zadními koly má pod kapotou malinký dvouválcový turbodiesel o objemu 0,8 litru a elektromotor. Vyrobí se jen 200 kusů tohoto unikátu, každý za necelé tři miliony korun.

Volkswagen XLsport

Fotogalerie

Nový sporťák z XL1 vychází, má stejně tvarovanou příď, zadek je ale konvenčnější s otevřenými blatníky. Na pohled působí, jako by stavitelé XL1 rozřízli podélně na dvě půlky a rozšířili ho tak, aby místo jednoho mohli do kabiny dva lidé vedle sebe. Kupé, u kterého tipujeme, že v jeho designu má tužku namočenou slavný Giorgetto Giugiaro, vypadá elegantně a hodně sportovně. Má v sobě něco z Audi R8 (tvarování zádi) a trochu třeba i z ferrari. Auto je to pohledné, rozměrově na úrovni hatchbacku nižší střední třídy. S délkou 4,29 metru se vejde do stejné mezery jako třeba golf, šířka 1,85 metru není malá, ale stále použitelná v každodenním provozu. Extrémní je výška, 1,15 metru je opravdu velmi málo.

Premiéru si XL Sport odbyl v předvečer Pařížského autosalonu na tradičním představení novinek koncernu Volkswagen. Na pódiu si tedy zapózoval třeba s novou fabií.

Při pohledu zpředu zaujme úzká kabina s naopak velmi širokými blatníky. Dveře se vyklápí vzhůru vpřed po vzoru mnoha supersportovních aut. Základní rozvržení interiéru je poměrně decentní a v praxi bez výhrad použitelné. Že máme před sebou výjimečný vůz, dokládá velký digitální přístrojový štít a digitální zrcátka. Ta klasická na dveřích auto vůbec nemá.

Volkswagen XLsport

Zajímavostí je množství ventilačních otvorů okolo kol a pro nasávání vzduchu do motoru. Vzadu chybí klasické okno, místo něj má auto žaluzie, které se spolu se spoilerem na zadku auta vytáhnou podle jízdních režimů. Velmi originální je i záď auta s pásem koncových světel a černou perforovanou zadní maskou. Oproti superúspornému XL1 nejsou zadní kola zakrytovaná.

Doposud jsme popisovali zajímavé sportovní auto. To nejzajímavější se ale ukrývá pod kapotou. Koncern Volkswagen nedávno převzal italského výrobce motocyklů Ducati. A právě od tohoto výrobce má XL Sport pohonnou jednotku. Je to vidlicový dvouválec z modelu Superleggera, konkrétně Ducati 1199 Superleggera V-Twin. Maloobjemový motor poskytuje 147 kW a 134 Nm, což je ohromná porce na objem 1,2 litru bez přeplňování. Aby tohoto výkonu dosáhl, točí motor až 11 000 otáček za minutu, což je u motorek běžné, ale v autech dnes nevídané vyjma závodních speciálů.

Volkswagen XLsport
Volkswagen XLsport

Součástky motoru jsou vyrobené z titanu a magnesia. O přenos výkonu se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Dynamika je výborná, na stovku se auto dostane za 5,8 sekundy, ještě impozantnější je maximální rychlost 270 kilometrů za hodinu. Na nepřeplňovaný motor o objemu 1,2 litru je to fantastická hodnota.

Motoru v dosažení takto vysoké rychlosti pomáhá velmi lehká stavba. Na rámu z ocelových trubek je umístěna karoserie z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Volkswagen XL Sport váží pouhých 890 kilogramů, což je hodnota na úrovni nejmodernějších nejmenších autíček. Pro porovnání, nová fabia začíná na necelé jedné tuně a je to výborný výkon. Karoserie je striktně aerodynamická, součinitel odporu vzduchu je pouze 0,258.

Volkswagen XLsport

Z prémiových materiálů jsou i další součásti auta. Kola jsou vyrobena z magnéziové slitiny, hřídele jsou titanové a brzdy z kombinace uhlíku a keramiky. Zavěšení zadní nápravy je ryze sportovní typu pushrod.

Přestože auto působí hodně futuristicky, jako pravověrný koncept, možná se dostane i na sériovou výrobu. Volkswagen o ní zatím neřekl ani slovo. Pokud by se tak ale stalo, tak vznikne jen pár aut, podobně jako u původního Volkswagenu XL1, kterých se vyrobí jen 200 kusů. Pro zajímavost: motocyklů Ducati 1199 Superleggera V-Twin bude vyrobeno 500 kusů.

Autoři: ,


Témata: Audi, Ferrari, Volkswagen


Nejčtenější

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.