Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Kruh, kde se trhají rekordy, je vidět i z vesmíru. Nardó má 40 let

aktualizováno 
Až na úplném jihu Itálie, v podpatku apeninské boty je jeden z nejslavnějších vysokorychlostních okruhů. Trať Nardó je revírem těch nejrychlejších aut světa. Testovací centrum právě slaví čtyřicátiny. Ten kruh je prý vidět i z vesmíru.

Testovací centrum se známým klopeným okruhem, ale i opičí drahou pro terénní a polygonem pro nákladní vozy letos slaví 40 let. Původně ho v jihoitalské Apulii (Puglia) postavil Fiat, otevřel ho 1. dubna 1975, ale od roku 2012 patří Porsche, které mu vzdává hold parádním videem.

Na polygonu tu automobilky, závodní týmy i tuningové firmy testují ve třech směnách denně celý rok. Nardó je jedním z nejvytíženějších okruhů. Díky poloze na jihu Itálie je tu stále dobré počasí pro dosahování rekordních rychlostí.

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Fotogalerie

Na klopené kruhové dráze dlouhé 12,6 kilometru jsou čtyři pruhy. Sklon (od 4 do 22%) má takový, aby až do rychlosti 240 km/h pilot nemusel otáčet volantem (jede vlastně stále rovně). Ale jezdí se tu se samozřejmě mnohem rychleji.

Od italského okruhu si vypůjčil jméno i prototyp supersportu Volkswagen W12, který v roce 2001 pokořil právě na Nardu několik rychlostních rekordů. Mimo jiné tu za 24 hodin nakroužil 7 740,576 kilometru průměrnou rychlostí 322,891 km/h.

Areál zabírá 700 hektarů nedaleko města Lecce a celkem je na něm 40 kilometrů tratí určených k testování. V Nardu je také testovací centrum určené pro homologace nebo laboratoře pro testování hlučnosti.

Porsche Engineering areál pronajímá k testům i dalším výrobcům. Italové se však dodnes nevyrovnali s tím, že jejich výsostný okruh známý po celém světě dnes patří cizí značce. Podle některých je to symbol úpadku italského autoprůmyslu.

Experimentální Mercedes C111-III se vznětovým pětiválcem

Experimentální Mercedes C111-III e vznětovým pětiválcem při rekordním pokusu na okruhu Nardó





Nejčtenější

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Peugeot 308 1,6i...
Peugeot 308 1,6i...

r.v. 2012, naj. 78 735 km, benzín
204 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.