Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Kruh, kde se trhají rekordy, je vidět i z vesmíru. Nardó má 40 let

aktualizováno 
Až na úplném jihu Itálie, v podpatku apeninské boty je jeden z nejslavnějších vysokorychlostních okruhů. Trať Nardó je revírem těch nejrychlejších aut světa. Testovací centrum právě slaví čtyřicátiny. Ten kruh je prý vidět i z vesmíru.

Testovací centrum se známým klopeným okruhem, ale i opičí drahou pro terénní a polygonem pro nákladní vozy letos slaví 40 let. Původně ho v jihoitalské Apulii (Puglia) postavil Fiat, otevřel ho 1. dubna 1975, ale od roku 2012 patří Porsche, které mu vzdává hold parádním videem.

Na polygonu tu automobilky, závodní týmy i tuningové firmy testují ve třech směnách denně celý rok. Nardó je jedním z nejvytíženějších okruhů. Díky poloze na jihu Itálie je tu stále dobré počasí pro dosahování rekordních rychlostí.

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Fotogalerie

Na klopené kruhové dráze dlouhé 12,6 kilometru jsou čtyři pruhy. Sklon (od 4 do 22%) má takový, aby až do rychlosti 240 km/h pilot nemusel otáčet volantem (jede vlastně stále rovně). Ale jezdí se tu se samozřejmě mnohem rychleji.

Od italského okruhu si vypůjčil jméno i prototyp supersportu Volkswagen W12, který v roce 2001 pokořil právě na Nardu několik rychlostních rekordů. Mimo jiné tu za 24 hodin nakroužil 7 740,576 kilometru průměrnou rychlostí 322,891 km/h.

Areál zabírá 700 hektarů nedaleko města Lecce a celkem je na něm 40 kilometrů tratí určených k testování. V Nardu je také testovací centrum určené pro homologace nebo laboratoře pro testování hlučnosti.

Porsche Engineering areál pronajímá k testům i dalším výrobcům. Italové se však dodnes nevyrovnali s tím, že jejich výsostný okruh známý po celém světě dnes patří cizí značce. Podle některých je to symbol úpadku italského autoprůmyslu.

Experimentální Mercedes C111-III se vznětovým pětiválcem

Experimentální Mercedes C111-III e vznětovým pětiválcem při rekordním pokusu na okruhu Nardó





Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.