Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Kruh, kde se trhají rekordy, je vidět i z vesmíru. Nardó má 40 let

aktualizováno 
Až na úplném jihu Itálie, v podpatku apeninské boty je jeden z nejslavnějších vysokorychlostních okruhů. Trať Nardó je revírem těch nejrychlejších aut světa. Testovací centrum právě slaví čtyřicátiny. Ten kruh je prý vidět i z vesmíru.

Testovací centrum se známým klopeným okruhem, ale i opičí drahou pro terénní a polygonem pro nákladní vozy letos slaví 40 let. Původně ho v jihoitalské Apulii (Puglia) postavil Fiat, otevřel ho 1. dubna 1975, ale od roku 2012 patří Porsche, které mu vzdává hold parádním videem.

Na polygonu tu automobilky, závodní týmy i tuningové firmy testují ve třech směnách denně celý rok. Nardó je jedním z nejvytíženějších okruhů. Díky poloze na jihu Itálie je tu stále dobré počasí pro dosahování rekordních rychlostí.

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Fotogalerie

Na klopené kruhové dráze dlouhé 12,6 kilometru jsou čtyři pruhy. Sklon (od 4 do 22%) má takový, aby až do rychlosti 240 km/h pilot nemusel otáčet volantem (jede vlastně stále rovně). Ale jezdí se tu se samozřejmě mnohem rychleji.

Od italského okruhu si vypůjčil jméno i prototyp supersportu Volkswagen W12, který v roce 2001 pokořil právě na Nardu několik rychlostních rekordů. Mimo jiné tu za 24 hodin nakroužil 7 740,576 kilometru průměrnou rychlostí 322,891 km/h.

Areál zabírá 700 hektarů nedaleko města Lecce a celkem je na něm 40 kilometrů tratí určených k testování. V Nardu je také testovací centrum určené pro homologace nebo laboratoře pro testování hlučnosti.

Porsche Engineering areál pronajímá k testům i dalším výrobcům. Italové se však dodnes nevyrovnali s tím, že jejich výsostný okruh známý po celém světě dnes patří cizí značce. Podle některých je to symbol úpadku italského autoprůmyslu.

Experimentální Mercedes C111-III se vznětovým pětiválcem

Experimentální Mercedes C111-III e vznětovým pětiválcem při rekordním pokusu na okruhu Nardó





Nejčtenější

21. AvD-Histo-Monte 2017
OBRAZEM: Automobiloví dědečci přešplhali Alpy v kvapíkovém tempu

AvD-Histo-Monte je jednou z nejparádnějších veteránských rallye Evropy. Možná tu chybí ta nejnabubřelejší automobilová smetánka, o to víc se však závodí a s...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

ReRendezvous
Ostrá jízda napříč Paříží kvůli rendez-vous je lahůdka pro milovníky aut

V originále je to C’etait un rendez-vous, česky se pak jeden z nejslavnějších filmů, ve kterém hraje hlavní roli auto, jmenuje jednoduše Schůzka. Tento...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.