Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda chystá velké elektrické SUV, koncept představí za měsíc v Číně

  16:37aktualizováno  17:05
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Škoda je na autosalonu v Ženevě bez studie, představí ji totiž jinde. Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon v Šanghaji chystá koncept na elektrický pohon a proto chybí tradiční studie značky v Ženevě.

Škoda chystá elektromobil, studie pro Čínu naznačí možný směr. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Škoda na autosalonu v Ženevě, který se právě dnes (9. března) otevírá veřejnosti, prezentuje deset novinek své modelové řady. Ale mezi faceliftovanými modely a speciálními verzemi Octavie a Kodiaqa chybí opravdu velké lákadlo. Hvězdu autosalonu v podobě konceptů, kterými Škoda ohromovala na posledních ročnících ženevské autopřehlídky (naposledy VisionS předznamenávající podobu Škody Kodiaq), na stánku české značky hledáme marně.

Stavbu studií zobrazujících představy designérů v podobě nespoutané bezpečnostními předpisy a výrobními limity ovšem Škodovka nezavrhla. Jen Evropě naznačuje, že je globálně působící značkou, pro kterou jsou důležité i jiné konce světa.

Fotogalerie

Koncept se znakem Škody se tak představí za několik týdnů na autosalonu v Šanghaji, uvedl pro britský magazín Autocar Christian Strube, člen představenstva značky zodpovědný za vývoj. Ten také potvrdil, že sériový elektromobil značka představí v roce 2020, nebo 2021.

Na konceptu elektrické škodovky pro Čínu podle informací iDNES.cz v posledních více než šesti měsících horečnatě pracovalo designérské studio Škody, projekt se měl několikrát výrazně upravovat a tvůrčí tým byl také pod výrazným časovým tlakem.

Podle neoficiálních informací má jít o výrazné velké auto typu SUV, taková auta v Číně frčí. Nabízí se spekulace, že koncept naznačí podobu kupé verze Škody Kodiaq, kterou už několikrát sama automobilka potvrdila. Stylové SUV se sportovními tvary kupé slíbila Škoda zatím čínským zákazníkům. Šéf značky Bernhard Maier opakovaně prohlásil, že uvedení na evropský trh je závislé na tom, zda pro tuto variantu Kodiaqa najde v Evropě výrobní kapacity.

Koncept má mít elektrický pohon, což odpovídá nové strategii značky, která chce začít elektrifikovat svou modelovou řadu. Nejprve má přijet v roce 2019 hybridní Superb, jehož pohon spojuje benzinový motor s elektromotorem živeným akumulátory s možností dobíjení (plug-in hybrid). Následně pak elektromobil, přičemž značka aktuálně rozhoduje, který model elektrickou trakci dostane.

Je pravděpodobné, že elektrická škodovka pro Čínu má být svébytným modelem, který bude od začátku stavěný pro pohon ze zásuvky. Proto má také dostat elektrickou architekturu koncernu Volkswagen označenou MEB, která umožňuje variabilně měnit koncepci. Tato „elektrická“ platforma může být použita jak pro osobní, tak pro lehká užitková auta. Variabilní architektura umožňuje stavbu různých typů vozidel s velkou variabilitou karoserií a typů aut.

Představitelé Škody opakovaně prohlásili, že pro uvedení elektrické škody na trh je nezbytný dostatečný dojezd elektromobilů. Stoprocentně elektrické vozy napříč koncernem VW mají mít dojezd 250 až 500 kilometrů (podle velikosti vozu a kapacity baterií).

Elektrické SUV od Škody tak má dostat pohon všech kol (na každé nápravě je samostatný elektromotor). Těžké a velké baterie jsou uloženy v ploché sendvičové podlaze.

Na probíhajícím autosalonu v Ženevě automobilka ukázala nejrychlejší octavii





Nejčtenější

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

(Ilustrační snímek)
Na cestách řádí slepí vrazi. Každý pátý řidič špatně vidí a neví o tom

Řidič, který špatně vidí, může být podle odborníků stejně nebezpečný jako ten, který před jízdou pil alkohol nebo požil drogy. Za varující přitom považují...  celý článek

Škoda Karoq
Designér o nové Škodovce: Karoq se povedl, je hezčí než větší Kodiaq

„Je fotogeničtější než Kodiaq,“ říká o škodovácké novince designér Petr Siebert. Spolupracovníkovi redakce iDNES.cz se novinka líbí a všímá si zajímavých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.