Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda chystá velké elektrické SUV, koncept představí za měsíc v Číně

  16:37aktualizováno  17:05
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Škoda je na autosalonu v Ženevě bez studie, představí ji totiž jinde. Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon v Šanghaji chystá koncept na elektrický pohon a proto chybí tradiční studie značky v Ženevě.

Škoda chystá elektromobil, studie pro Čínu naznačí možný směr. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Škoda na autosalonu v Ženevě, který se právě dnes (9. března) otevírá veřejnosti, prezentuje deset novinek své modelové řady. Ale mezi faceliftovanými modely a speciálními verzemi Octavie a Kodiaqa chybí opravdu velké lákadlo. Hvězdu autosalonu v podobě konceptů, kterými Škoda ohromovala na posledních ročnících ženevské autopřehlídky (naposledy VisionS předznamenávající podobu Škody Kodiaq), na stánku české značky hledáme marně.

Stavbu studií zobrazujících představy designérů v podobě nespoutané bezpečnostními předpisy a výrobními limity ovšem Škodovka nezavrhla. Jen Evropě naznačuje, že je globálně působící značkou, pro kterou jsou důležité i jiné konce světa.

Fotogalerie

Koncept se znakem Škody se tak představí za několik týdnů na autosalonu v Šanghaji, uvedl pro britský magazín Autocar Christian Strube, člen představenstva značky zodpovědný za vývoj. Ten také potvrdil, že sériový elektromobil značka představí v roce 2020, nebo 2021.

Na konceptu elektrické škodovky pro Čínu podle informací iDNES.cz v posledních více než šesti měsících horečnatě pracovalo designérské studio Škody, projekt se měl několikrát výrazně upravovat a tvůrčí tým byl také pod výrazným časovým tlakem.

Podle neoficiálních informací má jít o výrazné velké auto typu SUV, taková auta v Číně frčí. Nabízí se spekulace, že koncept naznačí podobu kupé verze Škody Kodiaq, kterou už několikrát sama automobilka potvrdila. Stylové SUV se sportovními tvary kupé slíbila Škoda zatím čínským zákazníkům. Šéf značky Bernhard Maier opakovaně prohlásil, že uvedení na evropský trh je závislé na tom, zda pro tuto variantu Kodiaqa najde v Evropě výrobní kapacity.

Koncept má mít elektrický pohon, což odpovídá nové strategii značky, která chce začít elektrifikovat svou modelovou řadu. Nejprve má přijet v roce 2019 hybridní Superb, jehož pohon spojuje benzinový motor s elektromotorem živeným akumulátory s možností dobíjení (plug-in hybrid). Následně pak elektromobil, přičemž značka aktuálně rozhoduje, který model elektrickou trakci dostane.

Je pravděpodobné, že elektrická škodovka pro Čínu má být svébytným modelem, který bude od začátku stavěný pro pohon ze zásuvky. Proto má také dostat elektrickou architekturu koncernu Volkswagen označenou MEB, která umožňuje variabilně měnit koncepci. Tato „elektrická“ platforma může být použita jak pro osobní, tak pro lehká užitková auta. Variabilní architektura umožňuje stavbu různých typů vozidel s velkou variabilitou karoserií a typů aut.

Představitelé Škody opakovaně prohlásili, že pro uvedení elektrické škody na trh je nezbytný dostatečný dojezd elektromobilů. Stoprocentně elektrické vozy napříč koncernem VW mají mít dojezd 250 až 500 kilometrů (podle velikosti vozu a kapacity baterií).

Elektrické SUV od Škody tak má dostat pohon všech kol (na každé nápravě je samostatný elektromotor). Těžké a velké baterie jsou uloženy v ploché sendvičové podlaze.

Na probíhajícím autosalonu v Ženevě automobilka ukázala nejrychlejší octavii





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.