Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test zimních gum na fabii: čínské propadly na sněhu

aktualizováno 
Na suchu zastavila nejdříve, na mokru a na sněhu naopak propadla. Takto protichůdné výsledky ukázala při testu čínská pneumatika Nankang Snow SV2. A protože v českých podmínkách je v zimě většinou mokro, bude lepší se této gumě vyhnout.

Zimní test Autoklubu ČR patnáctipalcových kol. Ilustrační foto | foto: ADAC

Není přitom nutné kupovat hned nejlepší a nejdražší (1 580 Kč/ks) pneu v testu, kterou byl Continental WinterContact, druhý Semperit Speed-Grip je o tři stovky levnější a na vítěze ztrácí jen nepatrně. Totéž se dá říci o třetí Savě Eskimo, která byla navíc nejlepší na sněhu. Lyžařům dojíždějícím na sjezdovky ji tak lze jenom doporučit.

Může se hodit

Škoda Fabia 1.2 2008

Škoda Fabia 1.2 2008

Cena 75.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Autoklub ČR letos na švýcarském a německém polygonu otestoval patnáctipalcová kola, vhodná třeba na Škodu Fabia nebo VW Touran. Do testu vybral sedm pneumatik, od známých západoevropských výrobců přes srbskou a čínskou produkci.

Autoklub hodnotí tradičně jinou metodikou než evropské autokluby - výsledky zde. Pneumatiku Continental Winter- Contact TS 850, která vyhrává většinu zahraničních testů, určil jako referenční a s ní pak srovnával především záběrové a brzdné vlastnosti ostatních značek.

To znamená, že pokud byla pneumatika v některém aspektu lepší než referenční, dostala hodnocení třeba 102 procent. Například v aktuálním testu byla na sněhu lepší Sava Eskimo, při akvaplaningu zase Hankook Winter i*cept.

A celkový výsledek? „Na mokru, které v českých podmínkách většinou vládne zimním silnicím, zvítězil Continental, stejně jako na suchu. Sníh zvládla nejlépe Sava,“ říká Václav Špička z pořádajícího Autoklubu ČR.

Pro srovnání: nejlepší continentalky na mokré cestě při rychlosti 100 km/h zastavily o 17,7 m dříve než poslední značky Riken. To znamená, že ve chvíli, kdy auto na „kontících“ už stálo, vůz na rikenech stále „letěl“ rychlostí 46,5 km/h.

„Pneumatiky Nexen Winguard Sport a Riken Snowtime B2 hodnotíme pouze jako dostatečné. Nevyhovující jsou pak Nankang Snow SV2, a to především kvůli výkonu na sněhu,“ říká Špička, podle něhož by zimní pneu měly mít co nejvyváženější vlastnosti, a tedy dobré výsledky ve všech měřených kategoriích. „Třeba zimní dezény s bohatým lamelováním mají lepší záběr na sněhu, lépe brzdí na mokru, mají však horší odvod vody, a tedy riziko akvaplaningu,“ dodává.

Zimní test Autoklubu ČR patnáctipalcových kol






Nejčtenější

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Momentka z Rallye Příbram.
Pražský rallyesprint vyhrál Kostka, rekordman Pech nedojel

Tomáš Kostka s vozem Ford Focus WRC vyhrál poprvé v kariéře Pražský rallyesprint. Druhé místo ve 22. ročníku tradiční exhibice, která měla centrum na...  celý článek

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.