Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test zimních gum na fabii: čínské propadly na sněhu

aktualizováno 
Na suchu zastavila nejdříve, na mokru a na sněhu naopak propadla. Takto protichůdné výsledky ukázala při testu čínská pneumatika Nankang Snow SV2. A protože v českých podmínkách je v zimě většinou mokro, bude lepší se této gumě vyhnout.

Zimní test Autoklubu ČR patnáctipalcových kol. Ilustrační foto | foto: ADAC

Není přitom nutné kupovat hned nejlepší a nejdražší (1 580 Kč/ks) pneu v testu, kterou byl Continental WinterContact, druhý Semperit Speed-Grip je o tři stovky levnější a na vítěze ztrácí jen nepatrně. Totéž se dá říci o třetí Savě Eskimo, která byla navíc nejlepší na sněhu. Lyžařům dojíždějícím na sjezdovky ji tak lze jenom doporučit.

Může se hodit

Škoda Fabia 1.2 2008

Škoda Fabia 1.2 2008

Cena 75.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Autoklub ČR letos na švýcarském a německém polygonu otestoval patnáctipalcová kola, vhodná třeba na Škodu Fabia nebo VW Touran. Do testu vybral sedm pneumatik, od známých západoevropských výrobců přes srbskou a čínskou produkci.

Autoklub hodnotí tradičně jinou metodikou než evropské autokluby - výsledky zde. Pneumatiku Continental Winter- Contact TS 850, která vyhrává většinu zahraničních testů, určil jako referenční a s ní pak srovnával především záběrové a brzdné vlastnosti ostatních značek.

To znamená, že pokud byla pneumatika v některém aspektu lepší než referenční, dostala hodnocení třeba 102 procent. Například v aktuálním testu byla na sněhu lepší Sava Eskimo, při akvaplaningu zase Hankook Winter i*cept.

A celkový výsledek? „Na mokru, které v českých podmínkách většinou vládne zimním silnicím, zvítězil Continental, stejně jako na suchu. Sníh zvládla nejlépe Sava,“ říká Václav Špička z pořádajícího Autoklubu ČR.

Pro srovnání: nejlepší continentalky na mokré cestě při rychlosti 100 km/h zastavily o 17,7 m dříve než poslední značky Riken. To znamená, že ve chvíli, kdy auto na „kontících“ už stálo, vůz na rikenech stále „letěl“ rychlostí 46,5 km/h.

„Pneumatiky Nexen Winguard Sport a Riken Snowtime B2 hodnotíme pouze jako dostatečné. Nevyhovující jsou pak Nankang Snow SV2, a to především kvůli výkonu na sněhu,“ říká Špička, podle něhož by zimní pneu měly mít co nejvyváženější vlastnosti, a tedy dobré výsledky ve všech měřených kategoriích. „Třeba zimní dezény s bohatým lamelováním mají lepší záběr na sněhu, lépe brzdí na mokru, mají však horší odvod vody, a tedy riziko akvaplaningu,“ dodává.

Zimní test Autoklubu ČR patnáctipalcových kol




Nejčtenější

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

BMW Řada 5 52d 2013 ·...
BMW Řada 5 52d 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 78 656 km, diesel
680 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.