Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

600koňový mercedes s maximálkou 125 km/h

aktualizováno 
Oba pohání osmiválec s výkonem kolem 600 koní a oba zdobí třícípá hvězda na kapotě - Mercedes SLR versus Actros F1.

Mercedes SLR versus Actros F1 | foto: Omniauto

Tím ale veškerá podobnost končí. Na italském okruhu Misano Adriatico se setkali oba, aby změřili síly. Stuttgartská automobilka ale nakonec neprozradila, kdo ve závodě ve zrychlení a slalomu vyhrál. Výsledek je stejně jasný na první pohled.

popisek VŠE O
MERCEDES SLR McLAREN

Soupeři byli totiž velmi nesourodí. Superrychlý Mercedes SLR se dá nazvat tím pravým šípem na čtyřech kolech, je stvořen k pokořování rychlostí, o kterých se smrtelníkům akorát sní. Má genetiku společnou se speciály F1 - exkluzivní model mimo jiné vzniká v pod dohledem specialistů McLarenu. SLRek je na na silnicích jako šafránu, actrose naopak potkáváme velmi často, je to čistokrevný dálniční pracant, který tahá mnohatunové náklady napříč Evropou.

SLRko má maximálku někde daleko za třísetkilomerovou hranicí, sedmitunový tahač se rozjede maximálně na 125 km/h.

MERCEDES ACTROS SLR
motor vznětový přeplňovaný zážehový přeplňovaný
počet válců V8 V8
objem (l) 16 5,4
max. výkon (kW/k při ot./min) 440/598 při 1800 460/626 při 6500
max. kroutící moment (Nm při ot./min) 2800 při 1080 780 při 3250
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 7/18 000 1768/1940
max. rychlost (km/h) 125 334
zrychlení 0-100 km/h (s) - 3,8
kombinovaná spotřeba (l/100 km) cca 35 14,5
cena (euro) asi 130 tisíc 435 tisíc

Tahač Actros SilverTec F1 dostal speciální "bojové" barvy, spojlery a další závodnické nezbytnosti inspirované Formulí 1.

Ani ostatní výbavou nezaostává za malými příbuznými, kteří odvezou nejvýš tolik lidí, kolik máme prstů na ruce. O bezpečnou jízdu se stará stabilizační systém, při parkování je nápomocný parkovací asistent a nechybí ani "active brake system", který když řidič lelkuje namísto brzdění, začne auto zpomalovat sám.

Interiér formulového kamionu je vyšlechtěn kůží na volantu a sedadlech. Nechybí klimatizace, která je nezávislá na motoru, CD přehravač, televize, navigační systém... Co se děje kolem vozu ví řidič díky kamerám.


DALŠÍ FOTKY ZDE





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.