"Nechtěli jsme závodit o změnu za každou cenu. Naopak jsme se snažili dohodnout s poslanci ze všech stran, aby měl návrh maximální podporu. Proto se to protáhlo," uvedl ministr dopravy Aleš Řebíček, který to má teď ve vládě velmi nahnuté a pokud premiér provede změny, Řebíček zřejmě "padne". - přečtěte si Vládní rošáda: odejde ministr dopravy Řebíček?
Na dohodu o návrhu přitom bylo dost času. Členové ministerské expertní komise začali o změnách jednat už před rokem a půl a na úpravách bodového zákona a dalších věcí se dohodli letos v polovině května. - čtěte více o návrhu změn zákona
Pak se jednání zadrhlo a konečnou verzi změny dostali poslanci na stůl minulý týden. "Do konce roku už to kvůli tomu projednat nestihneme. Začneme s tím asi v lednu nebo únoru," řekl poslanec za ODS Karel Sehoř.
Novinky tak zřejmě nezačnou platit dříve než v polovině roku. Ani to ovšem jisté není.
O nutnosti zavést některé změny přitom mluví odborníci už celé roky. Dnes se třeba lidé, které zaznamená radar, jak jedou rychle, vymlouvají, že jejich auto řídil někdo jiný. A pokud úřady nemají jasnou fotografii, kdo vůz řídil, nesmějí majitele auta potrestat.
Návrh však obsahuje i některé kontroverzní věci. Ministr Řebíček do něj přes nesouhlas odborníků například protlačil, aby bylo možné jezdit na některých úsecích českých dálnic rychlostí až 160 kilometrů v hodině.