Volvo P1800S mělo svoji premiéru v roce 1960 na autosalonech v Bruselu a New Yorku a i když na veletrzích sklízelo velké ovace, muselo se od počátku potýkat s nejrůznějšími problémy. Jedno z nejhezčích vozidel švédské automobilky totiž těžko shánělo výrobní linku a prvních 250 exemplářů z roku 1961 mělo tak špatnou kvalitu, že nepomohly ani jejich dodatečné úpravy v mateřském závodě v Göteborgu. Přečtěte si: Nejhezčí volvo všech dob neměl kdo vyrábět, první série nestála za nic.
Technické nedostatky ale byly brzo odstraněny a Volvo P1800S se dokonce mohlo na trhu chlubit vyšší cenou než vozy Porsche. Svoji kvalitu potvrzuje tento model i po více než 50 letech.
V Guinessově knize rekordů je totiž zapsán rekord Američana Irvina Gordona, který v červeném kupé od Volva najel nejvíce kilometrů na světě. Na konci roku 2010 měl rekord hodnotu 4 586 630 ujetých kilometrů (2 850 000 mil).
Americký učitel v důchodu ale hodlá překonat i bájnou hranici tří milionů mil a k vysněné metě má opravdu blízko. Při poslední servisní prohlídce v tomto roce byl totiž zapsán záznam 2 947 442 mil (4 743 448 kilometrů).
Luxusní volvo nastartoval jeho majitel poprvé v roce 1966 a tachometr za 46 let ježdění zažil už několik přetočení. Auto si Irvin Gordon koupil 30. června 1966 v přepočtu za 86 tisíc korun; v té době představoval takový obnos v podstatě celý učitelův roční plat. Po testovací jízdě se však Gordon do auta zamiloval a téměř s ním srostl.
"Netuším, jestli ho někdy prodám, nechám si ho nebo s ním budu jezdit. Ptali se mě na to, když jsem s ním ujel první milion. Další den jsem v něm jel do práce. Ptali se mě na to samé, když jsem s ním najel dva miliony mil. Další den jsem s ním jel opět do práce. Nyní jsem v důchodu, ale tuším, že s ním vyrazím i zítra," říká šťastný majitel.
Původně chtěl koupit stejný model s klimatizací, ale ten už byl příliš drahý, a tak si připlatil alespoň deset dolarů za AM/FM rádio. "V té době to byla velká suma, ale takové rádio byla velká věc."
Dvaasedmdesátiletý rozvedený muž brázdí silnice zcela sám a veze sebou téměř všechny náhradní díly, které by mohl potřebovat. Recept na dlouhý život volva je podle učitele ze státu New York jednoduchý: "Dodržuj servisní intervaly, opotřebené díly včas vyměň za nové a hlavně, nikdy nikoho nenech jezdit s tvým autem."