Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

SsangYong chce dobýt Evropu. Dokázat to má malé SUV Tivoli

Nové malé SUV Tivoli by mělo vrátit SsangYong do hry. Značka prochází novou životní etapou pod křídly indického koncernu Mahindra, který ho zachránil před smrtí. Tivoli nevypadá špatně a rozhodně má šanci uspět. Pokud bude cenově výhodné.
SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli | foto: SsangYong

Jihokorejská značka není v Evropě neznámá i v Česku se její modely prodávají dlouhodobě. Časy populárních off-roadů Musso a Korando první generace jsou ale už dávno pryč. Pryč jsou i časy, kdy výtvory SsangYongu získávali jeden primát nejošklivějších aut za druhým, i když pár modelů z té doby v poupravené podobě přežilo do současnosti. SsangYong mezi tím zbankrotoval a záchranu našla značka až u investorů z Indie. V současné době patří firma pod koncern Mahindra. 

Aktuální nabídka SsangYongu je složená převážně z SUV či off-roadů. I u nás jsou známé modely Rexton, Kyron, Actyon, výjimečně i nové Korando. K tomu je v portfoliu MPV jménem Rodius a na domácím trhu se prodává i velký sedan Chairman, který vypadá jako Mercedes třídy S. Vysmívaný design si stále nesou modely Actyon a Kyron, ani SUV Rodius zrovna moc krásy nepobralo. Naopak Korando je nenápadné a Rexton ostudu také neudělá.

Aktuálně má sice SsangYong budoucnost docela jistou, mateřská Mahindra je silná firma. Produkce ale zatím nedosahuje kapacitních možností a tak SsangYong musí přijít s modely, které se budou prodávat v Evropě a možná do budoucna i v USA. Tam zatím značka nepůsobí, ale pokukuje po možnostech, jak na americký trh proniknout.

Loni SsangYong vyrobil 140 000 aut, což je ale o 100 000 méně, než činí kapacita továrny nedaleko Soulu. A právě 100 000 kusů ročně by se mělo vyrábět nového malé SUV Tivoli, které zatím výrobce ukázal v předpremiéře, tu výstavní si novinka odbude příští týden na autosalonu v Ženevě. Uvedenou produkci ale neplánuje firma hned letos, to by se mělo vyrobit a prodat okolo 35 000 kusů tivoli. Od příštího roku by už novinka měla prázdné kapacity továrny využít naplno. Tivoli vzniklo z konceptu XIV, který výrobce v několika podobách ukazoval na předešlých evropských autosalonech.

SsangYong Tivoli

Design tivoli je na SsangYong dobrý, trochu připomíná Nissan Juke a to především bočními zadními partiemi. Předek je originální, takto přední sklo přecházející do střechy jsme už viděli u Mini, Suzuki Swift a nebo i Fabie 2. Celkově má Tivoli šanci zaujmout, vzhled není nudný a ani nepřipomíná ošklivky actyon nebo kyron.

Tivoli je klasické SUV, tedy v podstatě zvýšený a opticky nafouknutý hatchback. Terénní vlastnosti tady nebudou podstatné, přestože se za příplatek bude nabízet i verze s pohonem všech kol. Základ bude mít poháněnou přední nápravu a ani (zatím nespecifikovaná) světlá výška nenasvědčuje tomu, že by se tivoli hodilo na tvrdou práci v terénu. Naopak by se mělo ukazovat ve městech. Proto výrobce připravil dvoubarevné lakování s odlišnou barvou střechy, chromované lišty a jen velmi decentní oplastování na spodních partiích auta.

Auto je dlouhé 4,2 metru, což je spíš na spodní hranici kategorie. Výrobce ale upozorňuje na šířku 1,795 metru, která je na daný segment nadprůměrná. I uváděný objem zavazadlového prostoru 423 litrů vypadá slušně a je rozhodně nadprůměrný.

Pohon budou zajišťovat tři agregáty. Dva benzinové a jeden diesel. Zatím bude ale k dispozici jen jeden motor a to atmosférická zážehová jednotka s objemem motoru 1,6 litru. Je to zcela nový motor s výkonem 92 kW. Víc podrobností k němu zatím výrobce neprozradil. Výkon na kola bude přenášet buď manuální nebo automatická převodovka Aisin. Vždy se šesti stupni.

SsangYong Tivoli

Později přijde pod kapotu stejně objemný diesel, který je pro úspěch modelu v Evropě naprosto nezbytný. Opět by mělo jít o vlastní vývoj, ale technické detaily zatím známé nejsou. Třetí jednotkou by měl být benzinový agregát s objemem 1,2 litru a s turbodmychadlem. Opět rozumná volba s ohledem na trendy a konkurenci v Evropě.

SsangYong si věří především v úrovni zpracování interiéru a s nabídkou výbavy. Jak se mu to v prvním případě povedlo, můžete posoudit z fotografií. Na výběr budou tři barevné varianty: černá, béžová a červená. Za příplatek bude k dispozici multimediální systém se sedmipalcovým displejem, kožené čalounění a další prvky výbavy.

Detaily SsangYong zveřejní v Ženevě a to včetně termínu uvedení na evropský trh a taktéž ceny.

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...