Škoda je specialistou na modely, o které je do posledních chvil obrovský zájem. Velkou poptávku přesahující výrobní kapacity na poslední chvíli před ukončením výroby zaznamenala u Škody Octavie první generace, nekonvenčního MPV Roomster a nyní i u Yetiho.
„Věděli jsme, že konec yetiho přijde, takže jsme si na letošní rok stanovili tomu odpovídající kvóty prodejů, stejně jsme nakonec prodali dvojnásobek. To bylo hlavně v prvních měsících roku, dnes už je situace stabilizovaná,“ říká Radek Donner, šéf prodeje pražského dealerství NH Car.
Auta se objednávají do výroby s několikaměsíčním předstihem. Automobilka ovšem potřebuje přestavět linku v Kvasinách na výrobu nástupce Yetiho, modelu Karoq. Výroba tam tedy bude ukončena v nejbližších týdnech. „Karoq se má začít vyrábět ve třicátém týdnu, tedy na přelomu července a srpna,“ uvádí pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto.
Škoda ještě vyrábí yetiho v ruském Nižném Novgorodu v závodě automobilky GAZ. Tam poběží výroba déle, před několika dny Škoda oficiálně říkala, že o konci výroby ještě není rozhodnuto. Podle Pelce už je nyní jasné, že v Rusku ukončí výrobu modelu ve specifikaci pro evropské trhy ve 34. nebo 35. týdnu, to jsou poslední dva týdny srpna. Vozy, které se mají tou dobou vyrábět, se doprodají v následujících dnech.
Pak už bude možné koupit pouze skladové vozy, momentálně jich je podle Pelce u obchodníků nebo na skladech asi 600.